Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از مجموع ۷ هزارمیلیارد ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ٩٧ برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری معادل ۱۲/۳ درصد کل این اعتبارات یعنی ۴۶۸/۲۱۸ میلیارد ریال سهم استان سمنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از مجموع ۷ هزار میلیارد ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ٩٧ برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی معادل ۱۲/۳ رصد کل این اعتبارات یعنی ۴۶۸/۲۱۸ میلیارد ریال سهم استان سمنان بوده است.
فرهاد عبدالشاه افزود: عملیات مکانیکی (سازه ای) آبخیزداری با ۲۳۴ زیر پروژه در ۱۴ حوزه آبخیز استان به مرحله اجرا گذارده شده که این عملیات شامل:اجرای بند سنگ و ملات با حجم ۵۰ هزار و ۶۱۶ مترمکعب و حجم عملیات خاکی ۱۳۴ هزار و ۴۸۰ متر مکعب بوده است.
فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، با اجرای پروژه‌های صندوق توسعه در سال ۱۳۹۷ حجم مخزن معادل ۸۲۲ هزار مترمکعب ایجاد می‌شود. حجم مخزن ایجاد شد می‌تواند سالانه با فرض ۳ بار سیل در حوزه مخزن ۲ میلیون ۴۶۶ هزار مترمکعب سیل را کنترل و از آسیب رساندن به تأسیسات زیر بنایی، مزارع، روستا‌ها و شهر‌ها و ... جلوگیری کند از طرفی با اجرای شدن این سازه‌ها ۸۲۲ هزارمترمکعب رسوب در پشت‌بند احداثی ذخیره و از هدر رفت خاک و پر شدن مخازن سد‌های پایین‌دست حوزه جلوگیری می‌کند. این طرح‌ها علاوه بر حفاظت از آب و خاک و افزایش منابع سطح آب‌های زیرزمینی تاثیر چشمگیری در کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب‌های ویرانگر داشته است.
عبدالشاه با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند اظهار امیدواری نمود: با انجام فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی بیشتر برای جلب مشارکت مردم و تشکل‌های مردمی این طرح‌ها در سال جاری با قوت بیشتری در تمام نقاط استان ادامه یابند.
وی با اشاره به افزایش ۲ برابری اعتبارات آبخیزداری و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی استان افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال اعتبارات خوبی برای انجام طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یافته است و در حال حاضر اجرای آن پروژه‌ها در حوزه‌های پیش بینی شده در حال اجرا می‌باشد

در حال تکمیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف نمود.
عتباتی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.
مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است.

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است