Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، استان گیلان در  رقابت های المپیک ۲۰۱۶ برزیل نماینده ای نداشت و در دو دوره گذشته نیز فقط یک نماینده از گیلان در مسابقات مهم المپیک و آن هم در رشته مشتزنی حضور داشت که این ورزشکار گیلانی در اولین دیدار خود مغلوب حریفش شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

از این رو  بیش از ۶۰ سال است که جامعه ورزش گیلان در حسرت کسب مدال المپیک می سوزد چون تنها مدال آور ورزشکاران گیلانی در مسابقات المپیک ، مرحوم محمود نامجو بود که  موفق شد یک مدال نقره و یک مدال برنز در رشته وزنه برداری برای کشور و استان گیلان به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هم اینک وضعیت ورزش گیلان نسبت به چند دوره گذشته تغییر یافته و چند ورزشکار این استان در آستانه کسب سهمیه المپیک هستند که حتی مسئولان ورزش این استان امیدوارند که در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن، ورزشکاران گیلانی نه تنها سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب ، بلکه بتوانند مدال نیز تصاحب کنند.

با این وجود هم اینک آرمین هادی پور تکواندوکار ملی پوش استان گیلان بزرگترین شانس ورزش این استان برای کسب سهمیه و همچنین کسب مدال در مسابقات المپیک بشمار می رود و اگر هادی پور بتواند آمادگی خود را حفظ کند به طور حتم حضورش در المپیک ۲۰۲۰ قطعی است.

سارا بهمنیار ملی پوش گیلانی کاراته بانوان ، محمد رهبری ملی پوش گیلانی تیم شمشیربازی ایران در اسلحه سابر و حتی قایقرانان این استان نیز از دیگر شانس های کسب سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ بشمار می روند.

با توجه به اهمیت حضور ورزشکاران گیلانی در المپیک ۲۰۲۰ علاوه بر همکاری و مساعدت با این ورزشکاران جهت آمادگی و حضور آنان در مسابقات کسب سهمیه المپیک، از سوی مسئولان اداره ورزش یک دکتر روانشناس نیز برای این ورزشکاران استخدام شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان گیلان در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور کسب بهترین نتایج و تکرار قهرمانی های محمود نامجو یک  روانشناس برجسته را برای ورزشکاران دارنده سهمیه  المپیک استخدام کرده ایم .

مریم بخشی با اشاره به اهمیت فوق العاده سهمیه المپیک برای گیلان پس از۶۰ سال و ضرورت توجه ویژه به ورزشکاران اعزامی گفت : با توجه به کارکرد بسیار خوب برخی ورزشکاران گیلانی و کسب امتیازات لازم در رقابتهای بین المللی ، احتمال کسب سهمیه دور از انتظار نخواهد بود و امیدواریم که چند ورزشکار ما بتوانند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان اضافه کرد: توجه به ابعاد روحی  ورزشکاران نخبه، بسیار حائز اهمیت است و در این راستا برای موفقیت ورزشکاران اعزامی به صورت ویژه هرگونه خدمات  لازم  را ، تدارک خواهیم دید.

بخشی بیان کرد: با کسب سهیمه المپیک به طور حتم شور و هیجانی وصف ناپذیر در بین اقشار مختلف جامعه و به خصوص نسل نوپای آن ایجاد خواهد شد و این امر به انگیزش آنان برای پرداختن به ورزش کمک خواهد کرد.

با توجه به نظر کارشناسان و گفته مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ،  استان گیلان می تواند در رشته های قایقرانی ، شمشیربازی ، تکواندو، کاراته  به کسب سهمیه مسابقات المپیک ۲۰۲۰ امیدوار باشد.

به هرحال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آیا ورزشکار یا ورزشکارانی از گیلان می توانند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن را کسب کنند و در صورت کسب سهمیه آیا می توانند مدال مسابقات را برای گیلان به ارمغان بیاورند و یا همچنان مرحوم محمود نامجو تنها مدال آور المپیک ورزش گیلان باقی خواهد ماند.

۷۲۸۵ /6030
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش المپیک گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران

حسن یزدانی روی تشک کشتی برگشت و روی تشک با یک حریف تمرینی سرشاخ شد. این اولین مرحله یقین ما برای بازگشت حسن دلاور به کشتی و حضور در المپیک 2024 است.

به گزارش طرفداری، حسن یزدانی بدون مصدومیت می تواند نفر اول ایران در مسابقات المپیک پاریس در وزن 86 کیلو باشد و البته حضور او علی رغم حضور مدعیانی مثل آرون بروکس، عظمت دولت بیکوف و نایفونوف، می تواند منجر به کسب یک مدال دیگر برای او و ورزش ایران باشد.

حسن یزدانی می تواند رکورد بی نظیر 10 سال حضور در سطح اول کشتی ایران و کسب 10 مدال المپیک و جهانی را به عنوان رکوردی تاریخی در گینس ثبت کند. در ایران هیچ ورزشکاری این میزان تداوم را در بالاترین سطح نداشته است و در کشتی جهان هم وقوع چنین پدیده ای کم سابقه بوده است و تنها مردانی مثل آلکساندر کارلین و الکساندر مدوید توانسته اند در مدت زمان حداقل 10 سال متوالی در میادین مختلف مدال بگیرند و بین سالهای کسب مدالشان هم فاصله نبوده باشد.

یزدانی در مسابقات جهانی و المپیک در 9 سال گذشته 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز دریافت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است