Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه درباره زمین سه هزار متری سعادت‌آباد که برای احداث حسینیه به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس واگذار شده بود اما اکنون تبدیل به برجی نیمه ساخته شده است، توضیحاتی ارائه کرد. ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

محمدجواد حشمتی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، درباره پرونده زمین‌خواری سه هزار متری در خیابان درختی سعادت‌آباد اظهار کرد: این پرونده در دست رسیدگی دادسرای ویژه زمین‌خواری قرار دارد و به جاهای خوبی نیز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در دادستانی کل کشور در پاسخ به این سوال که متخلفان چگونه توانستند با تغییر کاربری، در زمینی که فقط برای احداث حسینیه واگذار شده بود، برج مسکونی و تجاری بسازند گفت: این افراد با مراجعه به دیوان عدالت اداری و شکایت از شهرداری، موفق به اخذ رأی از دیوان و الزام شهرداری به صدور مجوز ساخت و تغییر کاربری می‌شوند که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، رأی دیوان نقض و جلوی ادامه این تخلف گرفته شد.

حشمتی تصریح کرد: آنچه عیان است در این پرونده‌ عده‌ای با اعمال نفوذ و لابی برای زمینی که به منظور احداث حسینیه از سوی وزارت مسکن و شهرسازی وقت واگذار شده بود، مجوز ساخت برج مسکونی و تجاری گرفتند که بعدها متوجه شدیم و اکنون به مرحله توقیف رسیده است.

به گفته معاون دادستان کل کشور، این زمین جزو عرصه ملی و حقوق دولت است و پرونده زمین‌خواران و متخلفان در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم زمین‌خواری در دست رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماجرا از این قرار است که در سال 85 به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس یک قطعه زمین 3هزارمتری در خیابان درختی سعادت‌آباد برای احداث حسینیه واگذار می‌شود و این افراد طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، اجازه تغییر کاربری نداشتند و وزارت راه و شهرسازی این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه واگذار کرده بود.

با این حال، افراد مزبور این زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند، می‌فروشند و مالک جدید با فرایند‌های نامتعارف، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت می‌کند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی متوجه تغییر کاربری و فروش اراضی واگذارشده می‌شود و شکایت می‌کند!

جالب‌تر آنکه در زمان طرح شکایت، هیچ سازه‌ای به‌روی این ملک وجود نداشت اما در حال حاضر یک ساختمان که تا طبقه هشتم هم بالا رفته، احداث و البته جلوی ادامه احداث آن با دستور مقام قضایی گرفته شده است.

بر اساس آنچه حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار سابق وزیر راه و شهرسازی پیشتر به آن اشاره کرده، به‌رغم ابلاغ دستور موقت برای توقف ساخت‌وساز، متخلفان اقدام به بتن‌ریزی مجدد می‌کنند که با اطلاع دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری، بازپرس مربوطه شخصاً در محل حضور یافته و دستورات لازم را صادر می‌کند.

زمین 3000متری سعادت‌آباد که به‌جای حسینیه تبدیل به برج شد!!

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مبارز MMA با دست خالی تمساح عظیم‌الجثه را شکار کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک مبارز MMA در فلوریدا با دست خالی خود استفاده کرد تا تمساح هشت فوتی (۲.۵ متری) را که در خیابان‌های شمال جکسونویل در حال خزیدن بود، تحت کنترل درآورد.

به گزارش فرارو، مایک دراگیچ، ۳۴ ساله با خانواده اش در یک زمین هاکی در همان نزدیکی بود که از کلانتری منطقه تماسی مبنی بر حضور یک تمساح در خیابان دریافت کرد.

دراگیچ که یک شکارچی تمساح دارای مجوز و کهنه سرباز نظامی است، تجهیزات خود را همراه نداشت، اما به هر حال به این تماس پاسخ داد و به سمت محل موردنظر رانندگی کرد.

وی با استفاده از دست‌ها و پا‌های برهنه‌اش تمساح بزرگ را روی زمین مهار کرد و توانست بدون هیچ وسیله‌ای آن را بگیرد.

ویدئویی که در صحنه گرفته شده، تمساح را در حال خزیدن در سراسر جاده نشان می‌دهد در حالی که دراگیچ در تعقیب پشت آن راه می‌رود. کهنه سرباز، سر تمساح را به سمت پایین فشار داد، تا زمانی که پوزه این موجود روی زمین صاف شود. دراگیچ با کشیدن آرواره‌های تمساح به سمت بالا، دهانش را با یک نوار مخصوص بست.

پس از تحت کنترل درآوردن غول ۲.۵ متری، دراگیچ تمساح را بلند کرد و در حالی که موجود ترسناک را در آغوش داشت، به سمت بزرگراه حرکت کرد.

تماشاگران را می‌توان دید که در خیابان او را تشویق می‌کنند و بسیاری از تماشاچیان موبایل‌های خود را بیرون آورده و فیلمبرداری کردند.

دراگیچ به دلیل حذف تمساح‌ها شهرت پیدا کرده است ده‌ها هزار دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد.

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • (ویدئو) مبارز MMA با دست خالی تمساح عظیم‌الجثه را شکار کرد
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان