Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس روابط عمومی دانشگاه آزاد در جلسه هیأت امنای واحد زنجان گفت: رابطه مطلوبی بین صنعت و دانشگاه در کشور وجود ندارد و دانشگاه‌ها باید نگاه جامع و چند وجهی به مسائل حوزه صنعت داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهاردهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برگزار شد. در این جلسه بهروز طهماسب کاظمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های عظیم معنوی و مادی برخوردار بوده و گام‌های بلندی برای توسعه و تعالی کشور برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی اشاره و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد حل مسائل ملی فعالیت می‌کند و هر واحد دانشگاهی منطبق بر اقتضائات و مسائل آن منطقه باید برای حل مسائل و مشکلات برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به مطالبات دانشجویی اظهار کرد: دانشجو نزد دانشگاه امانت است و باید از سرمایه‌هایی که به ما سپرده شده است محافظت کنیم.

طهماسب کاظمی ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به دانشجویان را مهم ارزیابی کرد و گفت: ارائه خدمات با کیفیت بالا و قابل قبول به دانشجویان مورد توجه جدی دانشگاه آزاد اسلامی است.   رابطه مطلوبی بین صنعت و دانشگاه در کشور وجود ندارد  رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، به رابطه صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه رابطه مطلوبی بین صنعت و دانشگاه در کشور وجود ندارد و دانشگاه‌ها باید نگاه جامع و چند وجهی به مسائل حوزه صنعت داشته باشند و اعتماد بخش صنعت را برای حل مسائل جلب کنند.

وی گفت: اگر دانشگاه و آموزش عالی را به اقتصاد و معرفت مردم گره نزنیم، مردم اعتمادشان را به دانشگاه از دست خواهند داد.

کاظمی تصریح کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله درآمد‌های غیرشهریه‌ای نگاه صرفا اقتصادی و درآمدی نیست، بلکه یک نگاه علمی به این حوزه برای حل مسائل کشور است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تشکیل مجمع خیرین دانشگاهی یکی از اهداف این دانشگاه به عنوان یک راهبرد برای توسعه امر خیر و نیکوکاری است که این مهم در دانشگاه اتفاق افتاده است و به دنبال بسط و توسعه آن در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی به توسعه رشته‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: توسعه رشته‌های علوم پزشکی بر مبنای آمایش سرزمینی و هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

کاظمی ادامه داد: هماهنگی و ارتباط مطلوبی بین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان وجود دارد و این ارتباط و هماهنگی می‌تواند برای توسعه حوزه پزشکی موثر و مفید واقع گردد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین درخصوص وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و دانش بنیان بوده و می‌تواند بیش از پیش موثر واقع شود و دانشگاه آزاد اسلامی زنجان می‌تواند زمینه‌های زیرساخت برای بخش‌های مختلف مولد استان را مهیا کند.

وی از همراهی و حمایت مسؤولان استان زنجان از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان قدردانی کرد و آن را فرصتی بی‌بدیل برای تحقق اهداف دانشگاه برشمرد.

معتقد به حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی هستم
همچنین استاندار در این جلسه گفت: رویکرد بنده در استان زنجان حمایت از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است و معتقدم باید از آن حمایت کرد.

فتح الله حقیقی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه نظام است و بنده هم به عنوان سرباز نظام از دانشگاه با همه توان حمایت می‌کنم.

وی با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید کرد: جای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها خالی است و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند این خلاء را جبران کند.

مقام عالی استان زنجان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی، مانند کشاورزی نوین و طرح‌های فناورانه موضوع علم به ثروت را محقق کند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: اولویت استانداری زنجان در راستای حمایت از طرح‌های فناوری نوین دانشگاهی است و باید برنامه‌ها و بودجه‌ریزی‌های دانشگاه بر اساس واقعیت‌ها و نیاز‌ها باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی، بخش بزرگی از آموزش عالی استان زنجان است
در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان هم در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موثرترین نهاد‌های آموزشی و اجتماعی استان زنجان بوده و بخش بزرگی از دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

علیرضا فیروزفر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان متشکل از چهار واحد، دو مرکز و سه مجتمع فرهنگی و آموزشی سما می‌باشد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به حوزه تحقیق و پژوهش‌های علمی برمبنای حل مسائل استان و کشور در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

وی با اشاره به موضوع شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: متأسفانه تصوری غیرواقعی در مورد شهریه دانشگاه آزاد بین مردم شکل گرفته است، در حالی که شهریه مدارس غیر انتفاعی از شهریه این دانشگاه بیشتر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دارای ظرفیت‌های مهمی مانند تعداد بالای هیأت علمی مجرب و زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی می‌باشد و بر مبنای همین ظرفیت‌ها توانایی ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به جمعیت بیشتری از داوطلبان ورود به دانشگاه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری ظهر چهارشنبه در آئین آغاز به کار بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های امروز کشور، ناترازی در حوزه انرژی است، افزود: برای برون‌رفت از این موضوع باید سرعت سرمایه‌گذاری‌ها را با سرعت پیشرفت صنعت منطبق کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نیاز مبرم به مدیریت انرژی داریم که اجرای قانون مانع‌زدایی از صنعت برق می‌تواند مسیر رسیدن به این مهم را هموارتر کند، اظهار کرد: معتقدیم با توجه به وجود منابع ارزشمند در حوزه بهینه‌سازی، مسؤولان و متولیان امر باید از این منابع به خوبی استفاده کنند.

رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک کشور نیز در ادامه این کنفرانس با بیان اینکه برگزاری چنین کنفرانس‌هایی باعث شده است تا خروجی این رویداد علمی را در صنعت نیز شاهد باشیم، عنوان کرد: این کنفرانس تا به امروز به همت دانشگاهیان و فعالان حوزه صنعت برگزار شده و نتایج ارزشمندی را به دنبال داشته است.

حسین عسکریان ابیانه با اشاره به اینکه انجمن مهندسان برق و الکترونیک کشور با ۳۱۰۰ عضو در اواسط دهه هفتاد تشکیل شد، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج ارزشمندی که برگزاری این کنفرانس بین‌المللی داشته است، امیدواریم روند برگزاری آن به همت بدنه دانشگاهی و حوزه صنعت تداوم داشته باشد.

زنجان قطب برق و الکترونیک کشور است

پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز از زنجان به عنوان قطب برق و الکترونیک کشور یاد کرد و گفت: در این کنفرانس مقاله به صورت حضوری طی ۱۵ نشست ارائه و چهار میزگرد تخصصی نیز به صورت پرسش و پاسخ با حضور مسئولان نشست‌ها با موضوعات انرژی‌های تجدید پذیر، اثر خودروهای الکتریکی در شبکه‌های توزیع، مدیریت ریسک سیستم‌های شبکه‌های توزیع و مدیریت مصرف هوشمند برگزار می‌شود.

گفتنی است، بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی طی سه روز برگزاری این کنفرانس حضور خواهند داشت.

کد خبر 6094185

دیگر خبرها

  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌