Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ جمشید جویباری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیاه باریجه از ارزش بالائی برخوردار بوده و کمیاب نیز می باشد تأکید کرد: از آنجائی که این محصول جزو محصولات فرعی مرتعی و یکی از مهم ترین و ارزشمندترین گیاه داروئی و صنعتی کشور محسوب می شود، برداشت و همچنین حمل آن فقط با اخذ مجوز از اداره منابع طبیعی امکان پذیر بوده و حمل بدون مجوز آن در حکم حمل قاچاق کالا محسوب شده و افراد متخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به میزان برداشت این محصول اشاره کرد و افزود: امسال در سطح ۱۵۰۰هکتار از مراتع شهرستان فیروزکوه برداشت صمغ باریجه انجام می شود که طبق پیش بینی های صورت گرفته حدود ۱۰ تن باریجه از این مراتع استحصال خواهد شد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: برداشت این محصول از مراتع آخوری و آبسرد درده، عمرگ و شهرآباد این شهرستان انجام می شود و تا پایان فصل تابستان و اوایل فصل پائیز ادامه خواهد داشت.

جویباری یادآور شد: خاستگاه باریجه مناطق کوهستانی است و اکوسیستم رویشگاهی این گیاه خاص و حساس می باشد که از این رو به منظور بهره برداری پایدار و حفظ و احیای پایه های آن ضرورت ایجاب می کند تا بهره برداری و برداشت از صمغ این گیاه تحت نظارت انجام شود تا از انقراض آن جلوگیری به عمل آید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قاچاق منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری برنا گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم