Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نزدیک به ۶۵۰ هزار تن بذر محصولات زراعی و سبزی و صیفی تولید داخل در سال ۹۷ گواهی شد که تا کنون در کشور بی‌سابقه بوده است. تاریخ انتشار: 14:58 - 13 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۸۸۲۸ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون کنترل گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: حجم زیادی از این بذر‌های گواهی شده مربوط به محصول گندم بود به طوری که در سال گذشته از حدود ۵۳۰ هزارتن بذر خام گندم، توانستیم ۴۶۰ هزار تن بذر گندم را استحصال و گواهی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صمد مبصّر افزود: برنامه ما در سال جاری بر اساس سطح مزارع احداث شده و تولید نسبتاً خوب مزارع آبی و دیم، خرید ۵۴۰ هزار تن بذر خام گندم از ارقام دیم و آبی بود؛ اما با توجه به ۱۰۰ هزار تن بذر مانده انباری سال گذشته، نشت قسمتی از محصول مزارع بذری به بیرون از شبکه و همچنین نامشخص بودن قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آتی، تخمین زده می‌شود که تولید بذر گندم در سطح ۴۰۰ هزار تن باشد.

معاون کنترل گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تصریح کرد: از آنجائی که هنوز قسمتی از محصول مزارع بذری در اقلیم‌های معتدل و سرد نزد پیمانکاران موجود است، اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آتی، می‌تواند تاحدودی وضعیت تولید بذر گندم ارقام مختلف کشور را بهبود بخشد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محصولات زراعی تولید بذر گندم بهبود خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد