Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@02:50:29 GMT

نیازهای فناورانه صنعت هوایی معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۷۰۶۸

نیازهای فناورانه صنعت هوایی معرفی می‌شوند

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیاوش ملکی ­فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در رابطه با اهمیت این صنعت گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی صنعت را مانند کوه یخ می‌­بیند که وقتی از دور به آن نگاه می­‌کنیم غول­ ها به چشم می­‌آیند اما قسمت اعظمی از این کوه زیر آب است و دیده نمی­‌شود؛ اینها همان شرکت­‌های فناور­، خلاق و دانش ­بنیانی هستند که غول­ها را تغذیه می­‌کنند و بدون آنها این غول ­ها امکان رقابت با سایر رقبا را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی­ فر تصریح کرد: یک صنعت بزرگ نیاز دارد که شرکت­ های دانش ­بنیان کوچک، به آن فناوری و نوآوری تزریق کرده و پویایی آن را تضمین کنند. وقتی به صنعت کشورمان هم نگاه می­ کنیم وضعیت به همین منوال است. در سطح جهان برای رسیدن به هدفی به نام نوآوری، رقابت کنار گذاشته شده است؛ در حوزه صنعت هوایی ماجرا پیچیده ­تر از اینهاست.

وی عنوان کرد: چندین کشور، چندین سازنده و شرکت کوچک و بزرگ با هم کار می‌­کنند تا یک قطعه و در نهایت یک هواپیما به بازار برسد. در ایران هم تجربه­‌های خوبی در این زمینه داشته ­ایم، مانند اینکه توانسته‌ایم شرکت ­های دانش ­بنیان را در زنجیره تامین شرکت­ های بزرگ بیاوریم. در جریان توربین ملی آی‌تی ۱۲۵ که بعد از تحریم­‌ها شرکت زیمنس ما را تنها گذاشت، توانستیم با همکاری یک شرکت دانش ­بنیان کوچک به فناوری بزرگی دست پیدا کنیم که زیمنس چنین فناوری نداشت.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: بنابراین ما می ­توانیم زنجیره تامین داخلی را با کمک شرکت‌های دانش ­بنیان شکل دهیم. از این­ رو در صندوق اولویت­ بندی شرکت­ های دانش ­بنیان را شروع کردیم. رویداد قبل در حوزه هوا و فضا و این رویداد پیرامون تعمیر و نگهداری در صنعت هوایی کشور است. این حوزه­ ها از اولویت­ ها و جزئی از نقشه جامع علمی کشور هستند.

وی با بیان اینکه حوزه تعمیر و نگهداری و به طور کلی حوزه هوایی، حوزه­ای دانش ­بنیان است و کالاها و خدمات دانش ­بنیان متعددی را شامل می­ شود، گفت: در این رویداد قبل از هر چیز باید از همکاری همه نهادها و سازمان‌هایی که در برگزاری این رویداد همراه ما بودند و به ما کمک کردند تشکر کنم.

ملکی­ فر ادامه داد: این رویداد دو روزه شامل نمایشگاهی از نیازهای فناورانه و دستاوردهای شرکت ­های دانش ­بنیان است. شرکت­ های بزرگ حوزه هوایی به این امید که زنجیره تامین داخلی را در سال رونق تولید بیش از پیش شکل دهند، نیازهای فناورانه خود را دنبال می­ کنند و تعدادی از شرکت­ها دستاوردهای خود را در این صنعت به نمایش خواهند گذاشت.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: سه شرکت ماهان، سپهر سامان و طوبی در قالب نشست­ هایی نیازهای فناورانه خود را با فعالان این حوزه در میان خواهند گذاشت و بعد مذاکرات B2B شکل می­گیرد و پنلی تحت عنوان «فرصت­ ها و چالش ­های صنعت هواپیمایی» و یک کارگاه با توجه به نیازی که در این حوزه شناسایی کرده­ایم در خصوص استاندارد هوایی برگزار می­شود.

وی با بیان اینکه قبل از این رویداد خدمات صندوق به شرکت­‌های این حوزه معرفی شد و در نهایت ۴۵۰ پژوهشگر از شرکت­ های دانش ­بنیان در این رویداد دو روزه ثبت‌نام کرده ­اند، گفت: در این رویداد هفت شرکت نیازهای فناورانه خود را مطرح کرده و ۲۴ شرکت نیز در نمایشگاه حضور دارند؛ ضمن اینکه بیش از ۱۰ سازمان دولتی مرتبط هم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، خاطرنشان کرد: استانداردPart21 ضرورت زیادی در حوزه هوایی دارد و از الزامات توسعه بازار تلقی می­شود؛ خبر خوب اینکه این استاندارد را به استاندارهای مورد حمایت صندوق اضافه کرده­ایم و برای دریافت آن از شرکت­ های دانش ­بنیانی که علاقه­ مند به دریافت این استاندارد هستند، حمایت­ های بلاعوض خواهد شد.

ملکی­ فر در پایان عنوان کرد: این رویدادها پایان نیستند بلکه شروع یک ماجرا و فرآیند هستند. بعد از رویداد فضایی با همکاری سازمان فضایی از حضور شرکت­ های دانش ­بنیان در نمایشگاه مارکس ۲۰۱۹ روسیه حمایت کرده ­ایم، به این صورت که شرکت­ ها هم در این نمایشگاه غرفه دارند و هم در قالب یک هیات تجاری برای بازدید از این نمایشگاه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

169 / 167 واحد فناور صندوق نوآوری دانش بنیان نمایشگاه شرکت خلاق صنعت هوایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد فناور صندوق نوآوری دانش بنیان نمایشگاه شرکت خلاق صنعت هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان