Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش‌های رزمی همواره عصای دست ورزش ایران در مسابقات آسیایی، جهانی، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان بوده‌اند و این مهم در سالیان اخیر به وضوح دیده شده است.

بر این اساس، افتخار آفرینی رشته‌هایی چون ووشو، کاراته، تکواندو و همچنین جودو در سال‌های اخیر و در سایه حمایت‌های دولت تدبیر و امید، سرعت بیشتری به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ووشوی ایران که در یک دهه اخیر سوار بر قطار پیشرفت حرکت می‌کند، سال ۲۰۱۷ و در مسابقات جهانی کازان برای نخستین بار به عنوان قهرمانی جهان رسید و به سلطه طولانی مدت چین بر این رشته پایان داد.

این رشته سپس سال ۲۰۱۸ نیز افتخارات خود را ادامه داد و برای نخستین بار در مسابقات جوانان جهان بر سکوی قهرمانی ایستاد و در جام جهانی ساندا نیز برای اولین بار قهرمان شد تا با این اوصاف به یکه تازی چین که مهد این رشته محسوب می‌شود، پایان دهد.

در کاراته و در ۶ سال اخیر تیم ملی ایران در بخش مردان سه مرتبه متوالی به عنوان قهرمانی رقابت های جهانی در بخش کومیته رسید تا رکوردی دست نیافتنی را ثبت کند.

این سه دوره قهرمانی متوالی در مسابقات قهرمانی آسیا نیز ادامه یافت.

همچنین زنان کاراته ایران با پیشرفتی قابل ملاحظه توانستند چندی پیش در مسابقات آسیایی ازبکستان به نتایج چشمگیری دست یافته و حتی بالاتر از تیم مردان، مدال آوری کنند.

در تکواندو، تیم‌های رده های سنی ایران در سال‌های اخیر قهرمان جهان و آسیا شده اند و در بزرگسالان نیز تیم کشورمان همچنان یکی از بهترین‌های قاره پهنار و جهان است.

این سه رشته در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز عصای دست ورزش ایران بودند و هرکدام موفق به کسب ۲ مدال طلا و در مجموع ۶ طلا شده اند.

جودوی ایران در ۲ سال گذشته به اتکاء به درخشش «سعید مولایی» به ۱۴ سال انتظار برای مدال آوری در عرصه جهانی پایان داد.

مولایی در سال ۲۰۱۷ به مدال برنز جهان رسید و سپس سال ۲۰۱۸ در جهانی باکو با اقتدار مدال طلا را از آن خورد کرد تا به سال‌ها انتظار پایان دهد.

از زاویه‌ای دیگر زنان رشته های ووشو، کاراته و تکواندو نیز به افتخاراتی نایاب در دولت تدبیر و امید رسیده‌اند.

خواهران منصوریان در ووشو در مسابقات جهانی بارها مدال طلا را برای ورزش ایران به ارمغان آورده‌اند و در بازی‌های آسیایی نیز تا فینال پیش رفته‌اند.

در کاراته، «حمیده عباسعلی» و «طراوت خاکسار» با اقتدار قهرمان آسیا شدند و در مراحل مختلف مسابقات جایزه بزرگ نیز همواره مدال آور بوده اند و اکنون فاصله چندانی با کسب سهمیه المپیک ندارند.

«مهلا مومن زاده» در تکواندو به مدال نقره جهان در ۱۷ سالگی رسید و جانشین خلفی برای «کیمیا علیزاده» شد.

این موفقیت های زنان رزمی کار در سایه نگاه ویژه دولت تدبیر امید به زنان و نگاه یکسان به ورزش مردان و زنان است.

اکنون رشته هایی چون تکواندو، جودو و کاراته که در تلاش برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ هستند از امیدهای اصلی کاروان ورزش ایران برای افتخارآفرینی در مهمترین رویداد ورزش جهان هستند.

حمایت‌های دولت سبب شده تا ورزشکاران این رشته بدون دغدغه در تلاش برای کسب سهمیه باشند و بدون تردید نمایندگان رشته‌های رزمی می توانند نقش مهمی در جایگاه رفیع ایران در جدول رده بندی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو داشته باشند.

در دوره گذشته بازی‌های المپیک «کیمیا علیزاده» در تکواندو به مدال برنز دست یافت تا نخستین بانوی مدال‌آور ایران در این رویداد باشد.

دراین دوره با حضور نفراتی چون عباسعلی، خاکسار و مومن زاده شانس زنان رزمی‌کار برای افتخار آفرینی بیش از گذشته است تا رکورد دیگری را برای ورزش ایران در سایه حمایت‌های دولت به ثبت برسانند.

با گذری کوتاه به عملکرد رشته‌های رزمی در ۶ سال اخیر به خوبی می‌توان دریافت که این ورزش‌ها با برنامه‌های کلان ورزش کشور در دولت تدبیر و امید نقش مهمی در شادی مردم و کسب افتخارات بین المللی ایفاء کرده اند که این مسیر به طور یقین در رویدادهای دیگر پیش رو ادامه یابد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ووشو فدراسیون جودو ورزش زنان فدراسیون تکواندو کارآمدی دولت فدراسیون کاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

وزیر ورزش و جوانان در پیامی قهرمانی ملی‌پوشان ووشو در مسابقات انتخابی جام‌جهانی را تبریک گفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در پیامی  قهرمانی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو که با 20 مدال رنگارنگ و با اقتدار کسب شد را تبریک گفت.

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

متن پیام وزیر ورزش و جوانان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

رقابت‌های انتخابی جام جهانی ووشو در چین، آنچنان با درخشش ایران همراه بود که هر 14 ووشوکار کشورمان موفق به کسب مدال شدند و قهرمانی تیمی این دوره‌ از رقابت‌ها در مهد ووشوی دنیا، با قهرمانی مقتدرانه همراه بود.

20 نشان  از هر 14 ووشوکار ایران در بخش آقایان و بانوان به تفکیک با 13 مدال طلا، 5 نقره و 2 برنز در رقابت با 300 ورزشکار از 38 کشور دنیا به ارمغان آمد تا نمادی از اقتدار مجدد این ورزش رزمی مهیج را بار دیگر در  یک رویداد رقابتی مهم نظاره‌گر باشیم.

به کلیه‌ی قهرمانان و اعضای کادر فنی و سرپرستی و همچنین کادر مدیریتی فدراسیون ووشو که در هر دو بخش بانوان و آقایان، جلوه‌ی باشکوهی از برنامه‌ریزی، تلاش و مدال را بروز دادند، تبریک می‌گویم و امیدوارم همچنان این درخشش‌های رشته‌ی پرافتخار ووشو استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • موفقیت وشوکاران سپاهان در چین
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان