Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:44:30 GMT

سامانه سجام بستر مناسبی برای افراد دغدغه مند جامعه

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۸۶۸۰

سامانه سجام بستر مناسبی برای افراد دغدغه مند جامعه

به گزارش روز یکشنبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اولین کارگاه ملی تربیت مدرس استانی با موضوع جرائم و آسیب ها علیه محیط زیست، منابع طبیعی و صیانت از منابع آب برگزار شد. این کارگاه به منظور آموزش دیده بانان پیشگیری با استفاده از ظرفیت سامانه سجام ، با حضور نمایندگان و سمن های محیط زیستی استان­ها در مرکز آموزش منابع طبیعی دکتر جوانشیر برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این کارگاه سیدعلی اصغر رفاهی مدیر کل پیشگیری­های مردمی و مشارکت ­های مدنی قوه قضاییه بر اهمیت استفاده از ظرفیت مردمی در پیشگیری از جرائم و آسیب ها علیه محیط زیست، منابع طبیعی و صیانت از آب تاکید کرد.

رفاهی با تاکید به بند 5 اصل 156 قانون اساسی به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم ، اصلاح مجرمان و اقدام مناسب در این زمینه اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های جدی اجرایی شدن این سند حجم زیاد پرونده های ورودی به دستگاه قضا است. از این رو، قوه قضاییه مصمم شده با استفاده از ظرفیت سامانه مردمی سجام، پیشگیری و کاهش ورودی پرونده ها را دنبال کند.

وی با اشاره به دفاع مقدس و حوادث اخیر مانند سیل و زلزله، حضور پرشور مردم را در این صحنه ها کارساز و موثر دانست و افزود: اگر مردم پا به عرصه نمی گذاشتند قطعا موفقیتی حاصل نمی شد.  

مدیر کل پیشگیری های مردمی معاونت اجتماعی با تاکید بر لزوم بکارگیری همه ظرفیت ها از جمله ظرفیت مردمی و سامانه سجام در کاهش نرخ پرونده ها، اظهار داشت: مهمترین دستور کار این کارگاه، تربیت مدرسین جهت آموزش نحوه کار با سامانه سجام به دیده بانان پیشگیری و مسئول هسته های شهرستان در حوزه تخصصی محیط زیست، منابع طبیعی و صیانت از آب است.   

رفاهی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه شناسایی افراد علاقمند به مسائل مربوط به محیط زیست، منابع طبیعی و آب است و این سامانه این افراد را شناسایی  و سامانه سجام را به آنها معرفی می کند تا از ظرفیت مردمی برای گزارش تخلفات محیط زیستی استفاده شود.

* ضعف مفرط نهادهای دولتی و نظام تدبیر در ارائه شفافیت 

محمدالموتی،رئیس شبکه تشکیلات سمن های محیط زیستی کشور نیز در ادامه در سخنانی گفت: آنچه ما را دچار عدم اعتماد و جدایی کرده است، ضعف مفرط نهادهای دولتی و نظام تدبیر در ارائه شفافیت است .

الموتی افزود: این شفافیت، نقطه ای است که می تواند سازمان را به عنوان سازمانی دلچسب در میان مردم جا بیندازد، معاشرت مردم با سازمان را بیشتر کند و نهایتا سرمایه اجتماعی را بالا ببرد.

وی اظهار کرد: آنچه در ستاد و در مرکز اتفاق می افتد فاصله زیادی با استانها دارد. ما در استانها نیازمند متحول کردن دیدگاه مسئولان دادگستری و قضایی در حوزه مشارکت مردمی هستیم.

رئیس شبکه تشکیلات سمن های محیط زیستی کشور اضافه کرد: باید یک مشارکت دوطرفه صورت گیرد نه یک رابطه خشک قضایی و اداری؛ با مردم باید مثل خودشان زندگی کرد.

این فعال محیطی زیستی با تاکید بر اینکه در این مشارکت دوطرفه باید هم آموزی داشته باشیم تشریح کرد:  این مسیر، راه درستی است ، تازه شروع شده، باید صبور بود، آنرا در فرایند ببینیم و آماده باشیم.

 مباحث ارائه شده در این گارگاه یک روزه شامل: مسائل حقوقی صیانت از منابع آب ، آشنایی با مهمترین جرائم علیه محیط زیست و منابع طبیعی  ، شیوه گزارش نویسی و مستند سازی است که توسط مدرسین مجرب در هر حوزه تدریس شد.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،سی و پنجمین آیین تجلیل از برترین های جامعه کار و کارگری استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان جامعه کارگری استان به بیان دغدغه‌های خود از جمله در حوزه امنیت شغلی، بیمه، مسکن و سختی کار پرداختند.

 استاندار کرمان هم از پیگیری‌های دولت برای رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران گفت و افزود: پیگیر حل مشکلات کارگران زغال سنگ کرمان هستیم و خوشبختانه به زودی مشکلات این افراد برطرف خواهد شد.

آقای فداکار افزود: فرصت‌های شغلی فراوانی به ویژه در صنایع و معادن استان کرمان وجود دارد که این فرصت‌های شغلی نیاز به نیروهای ماهر دارند که در این راستا باید به موضوع مهارت آموزی توجه ویژه داشت.

وی افزود بایستی مایحتاج صنایع و معادن از ظرفیت‌های داخل استان تامین شود و این موضوع مصوبه شورای تامین است.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به نقش پررنگ استان کرمان در رشد تولید ناخالص ملی گفت :کارگران نقش اساسی در این بین را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: کاهش تعداد مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری در استان نشان می‌دهد که مردم به کار برگشته‌اند یا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

دیگر خبرها

  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود