Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@18:44:37 GMT

راه اندازی ۷۸۳ واحد صنعتی جدید در ۴ ماه ابتدایی سال

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۰۵۰۱

راه اندازی ۷۸۳ واحد صنعتی جدید در ۴ ماه ابتدایی سال

عزیزمحمدی با اشاره به اینکه با وجود تحریم ها شاهد رشد صنعت و سرمایه گذاری در این حوزه هستیم از راه اندازی ۷۸۳ واحد صنعتی جدید در ۴ اه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمدعلی عزیزمحمدی» در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره وضعیت صنعت و سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه گفت: به رغم تحریم‌های ظالمانه و مشکلات، استقبال از سرمایه گذاری صنعتی رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرف 4 ماه ابتدایی سال جاری 783 واحد صنعتی جدید راه اندازی شده و موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند.

 

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به اینکه شاخص واگذاری زمین برای واحدهای صنعتی، معیار مناسبی است که رشد سرمایه گذاری صنعتی را نشان می دهد، گفت: این شاخص در سال 97 نسبت به 96،  62 درصد رشد داشته است.

 

وی از تحریم به عنوان فرصتی برای رونق تولید داخل یاد کرد وو با اشاره به اینکه در دوران تحریم 44 هزار واحد صنعتی موفق به اخد مجوز شده اند، گفت: 500 واحد از همین ها شناسایی شده اند که قابلت دارند دانش بنیان شوند.

 

عزیزمحمدی در ادامه صحبتهایش در این گفتگوی خبری به اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی خسارت دیده از سیل اشاره کرد و در این باره اینگونه توضیح داد: 4500 میلیارد ریال تسهیلات به صنایعی که در 13 استان سیلزده آسیب دیده اند اختصاص یافته است که بر اساس برآوردها و اولویت ها اعطا می شود.

 

در ادامه این گفتگو  رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد با اشاره به اینکه با وجود اقدامات خوبی که برای صنایع کوچک و شهرک های صنعتی انجام گرفته اما در بخش زیرساخت ها مشکلات عدیده داریم، گفت: در شهرک صنعتی عباس آباد بحران آب داریم و از ساعت 11 صبح آب قطع می شود و اگر اقدامات به موقع انجام شود ما این همه در فشار قرار نمی گیریم.

 

«سجاد هاشمی» به تلاش های صنایع کوچک و تولیدکنندگان برای افزایش تولید اشاره کرد و گفت: با وجود این همه مشکل باورتان می شود ترافیک شهرک صنعتی تا 7 و 8 شب کشیده شده با کمبود کارگر روبرو شده ایم.

 

وی همچنین نسبت به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان و صنایع کوچک انتقاد داشت و در این باره گفت: این یک معضل بزرگی است که با آن دست به گریبانیم.

 

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در پاسخ به این انتقاد رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد با تایید این موضوع گفت: در این رابطه لایحه مالیات بر ارزش افزوده به مجلس رفته است.

 

عزیزمحمدی ببیان اینکه ما گفتیم که حداقل از ناحیه ارزش افزوده مبلغی را برای تسریع در ساخت زیرساخت های شهرک های صنعتی اختصاص دهند، درباره مشکل زیرساخت های شهرک های صنعتی هم گفت: تمام تلاش این است که مشکلات در اسرع وقت مرتفع شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج نماز جمعه ازدواج آسان خطبه های نماز جمعه خراسان جنوبي شهادت امام جواد ع کانون های مساجد روزنامه ها ازدواج جوانان صنایع سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار