Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:56:34 GMT

۳۵۰ عارضه جانبی داروها در قزوین مورد بررسی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۲۷۹۶

۳۵۰ عارضه جانبی داروها در قزوین مورد بررسی قرار گرفت

مدیر نظارت بر داروها و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در بین این موارد، بیشترین عوارض جانبی پس از فرآورده های خونی ناشی از آنتی بیوتیک ها گزارش شده است.
دکتر امید کارآگاه افزود: هر نوع واکنش زیان آور و ناخواسته که در مقدارهای معمول مورد استفاده برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها رخ می دهد، عارضه جانبی نامیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: به طور مثال خواب آلودگی ناشی از آنتی هیستامین ها، می تواند نمونه ای از عارضه جانبی باشد.
مدیر نظارت بر داروها و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: هدف از بررسی عوارض دارویی، کاهش مرگ و میر ناشی از عوارض دارویی و اشتباهات داروپزشکی و پیشگیری از وقوع آنها است.
کارآگاه افزود: عوارض جانبی تکمیل شده در کارت های مخصوص، به طور مستمر در مرکز عارضه جانبی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تحلیل و بررسی شده و نتایج حاصل از آنها به مراجع مرتبط منعکس می شود.
۷۳۸۸*۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس این دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه تصاویر این تجمع را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه