Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@23:32:30 GMT

مجسمه ملک‌المتکلمین در پارک‌شهر هم گم شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۳۸۴۸

آفتاب‌‌نیوز :

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در تذکری که به مناسبت سالروز مشروطه بیان داشت اظهار کرد: در همه شهر‌ها خانه مشروطه داریم به غیر از تهران و در شورای شهر دوم قرار بود خانه مدرس تملک شود، اما این موضوع محقق نشد و بودجه برای خانه نصیرالدوله اختصاص یافت.

وی افزود: پس از آن در شورای شهر تملک خانه بهبهانی مورد توجه قرار گرفت، ولی این مسئله نیز به نتیجه‌ای محقق نشد در حالی که بهبهانی اولین فردی بود که در موضوع مشروطه ترور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سرانجام در شورای شهر چهارم منزل مدرس تملک شد و آن زمان خانه شیخ‌فصل‌الله نوری در همان حوالی بود و سبب بلاتکلیف ماندن آن شد.

وی خاطرنشان کرد: جنبش مشروطه از تهران شروع شد و این مسئله درست نیست که هیچ فضایی برای این موضوع مهم در پایتخت نداشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه خانه نصیرالدوله که بیش از ۱۸۰۰ متر است در اختیار نهادی قرار دارد گفت:‌این خانه می‌تواند به عنوان خانه مشروطه نامگذاری شود سند اول و اساسنامه مشروطه در این خانه نوشته شده و بهتر است خانه نصیرالدوله تملک شود.

مسجدجامعی در ادامه در ارتباط با میدان حسن‌آباد گفت: مرمت این میدان می‌تواند جهت بهتر شدن پیگیری شود. مجسمه ملک‌المتکلمین در این میدان قرار داشت، ولی پس از مدتی به پارک‌شهر انتقال یافت و اکنون می‌گویند که گم شده است که باید دستور سریع برای پیگیری این قضیه داده شود.

وی خاطرنشان کرد:‌در منطقه کن تنها پل تاریخی آن به ثبت ملی رسید، ولی متأسفانه در سیل اخیر این پل آسیب دید و باید برای مرمت و ترمیم آن از سوی شهرداری منطقه اقدامی فوری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجسمه ملک المتکلمین احمد مسجدجامعی مشروطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران

کینه خونین، کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد.

به گزارش تسنیم، به دنبال قتل کاگر قهوه‌خانه‌ای در شهرری به‌خاطر کینه‌جویی، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، قرار گرفت.

بیست و هشتم فروردین ماه امسال، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهر ری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که گلویش با چاقو بریده شده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت تمام قلیان‌های موجود در قهوه‌خانه را شکانده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند، به بازبینی آن پرداختند که مشخص شد، کارگر قبلی قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی از درب ورودی وارد و پس از چند دقیقه با لباس و دستانش خونی از محل جنایت خارج شده است.

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه، هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مــالک در گذشته اینجا کار می‌کرد، اما به دلیل مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد که او کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی گسترده ابتدا مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟