Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:09:05 GMT

دانشگاه آزاد چالش‌های کشور را احصا کرده است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۶۳۷۱

دانشگاه آزاد چالش‌های کشور را احصا کرده است

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیأت امنای لرستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که بتواند چالش های کشور را احصا کرده و برای حل آنها راهکار عملیاتی و اجرایی بیابد.

به گزارش ایسنا ، دکتر جواد علمایی در هفدمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی لرستان با بیان اینکه دانشگاه‌ها در دنیای امروز از آموزش محور ، پژوهش محور و کارآفرین به سمت دانشگاه مسئله محور حرکت می‌کنند، اظهار کرد: اصلی ترین  مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه این است که دانشگاه ها باید قوه عاقله کشور باشند و مسائل کشور را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمایی اضافه کرد: رویکرد دانشگاه در فضای جدید  اهمیت دادن به فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه و هدایت آن به سمت ارتقای آن استان است و به همین دلیل به هر استان بنا بر استعداد ها و قابلیت هایی که دارد ماموریت هایی محول شده است .

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیأت امنای لرستان یکی دیگر از ماموریت‎های دانشگاه آزاد اسلامی را تربیت دانشجویانی که بتواند جذب صنعت به معنای عام آن شود برشمرد و گفت: در همین راستا رشته‎ها پالایش شده و آمایش رشته‎ها در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور آغاز شده  است.

علمایی توسعه شرکت های دانش بنیان، سرمایه‎گذاری و استفاده بهینه از منابع، افزایش آزمایشگاه‎های همکار استاندارد، فعالیت در بحث اکوتوریسم و استفاده از امکانات و منابع معاونت علمی ریاست جمهوری را از دیگر کارهایی برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرند.

در ادامه این جلسه آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان با تبریک ماه ذی‎الحجه گفت: خوشبختانه  دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در مدیریت جدید، بر محور دانش‎آموز خود را ساماندهی می‎کند و امیدواریم که این رویکرد باعث ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور شود.

استاندار لرستان نیز در این جلسه حرکت به سمت فعالیت‎های پژوهشی را یک رویکرد بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید بانک اطلاعاتی در این زمینه تهیه شود تا موضوعات پژوهشی از این بانک استخراج شوند.

خادمی بیان کرد: لرستان در حوزه کشاورزی دارای قابلیت‎های بسیار زیادی است که می‎توان کارهای قابل اجرای فراوانی را در این حوزه برای دانشجویان دوره‎های ارشد و دکتری تعریف کرد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه صحبت‎های خود بر همکاری بیشتر ادارات و نهادهای دولتی با دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: آماده همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تقویت فعالیت‎های آن هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان درباره شیوه‌های انجام کار‌های فرهنگی اظهار کرد: در فهم دین و مسائل دینی، وجود عقل بسیار ضروری و لازم است و اگر در این فهم، عقل را کنار بزنیم، دچار جمود و خسران خواهیم شد.

وی افزود: در دانشگاه باید به عقلانیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم. پیامبر خدا برای انجام کار‌های فرهنگی از بهترین روش‌ها استفاده می‌کرد و به همین دلیل در انجام کار‌های خود اسوه حسنه نام گرفت. در واقع به پیامبر چنین ابلاغ شد که‌ ای رسول تو نشان دهنده راه درست به بندگان خدا هستی که مسیر هدایت را تبیین کردی و به مردم نشان می‌دهی. زمینه تصمیم‌گیری را برای مردمان فراهم کرده، اهل بیت هم زمینه انتخاب و تصمیم‌گیری را برای همگان فراهم می‌کنند؛ اما در کار خود از روش و راهکار محبت، کمک می‌گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: پس باید در کار و فعالیت‌های فرهنگی همانند پیامبر، دغدغه‌مند و دلسوز باشیم و کار را با ابزار محبت به پیش ببریم، انسان تشنه و بنده محبت بوده و این شیوه محبت‌آمیز به‌ویژه در تربیت نسل جوان بسیار مطلوب و بازخورد ناشی از آن هم بسیار خوب و چشمگیر است.

عارضی با برشمردن ویژگی‌هایی که در انجام امور فرهنگی باید مد نظر داشت، عنوان کرد: برای انجام کار‌های فرهنگی به شکل صحیح و مطلوب، باید سه ویژگی را مد نظر قرار دهیم، تعمیق کار‌های فرهنگی که انجام امور فرهنگی در این بخش باید دارای عمق باشد و از انجام کار به صورت سطحی و ضعیف بپرهیزیم و در واقع کار‌ها را به صورت بلیغ به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: تربیت عالم، تولید علم با جهت دادن به عالم و علم از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌هاست که باید مدنظر قرار گیرند. نکته دوم تداوم کار‌های فرهنگی و ادامه‌دار بودن آنها و نکته سوم تکثیر کار‌های فرهنگی است که در انجام کار‌های فرهنگی باید تشکل ایجاد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نوع ایجاد ارتباط با مخاطبان امور فرهنگی مطرح کرد: در ارتباطات فرهنگی نوع عملکرد، نوع ارتباط با مخاطبان، نوع بیان و صحبت کردن و استفاده از قول همراه با محبت جزء شرایط لازم در انجام کار است. انجام کار‌های فرهنگی باید با روش‌های نوین و به شکل مورد علاقه جوانان و در قالب‌های محبت‌آمیز صورت پذیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید