Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تا حداقل ۱۰ سال آینده هیچ کشور منطقه ای و فرامنطقه ای قادر به نبرد زمینی با ایران نیست.

به گزارش صدای ایران از انتخاب، سردار مهدی ربانی شامگاه یکشنبه در گلزار شهدای کهنز شهریار طی سخنانی اظهار داشت: روح ایثار و از خودگذشتگی شهیدان در جوانان ما دمیده شد و این مسیر سرخ با ابیاری خون جوانان ثمره انقلاب را برای ما به ارمغان اورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربانی افزود: جنگی که در یک دوره بلوک غرب و شرق در مقابل ما و همه کشورها در حمایت صدام بودند و در پایان جنگ ۸ ساله قدم به قدم در پشتیبانی از صدام حرکت کردند، جنگی که در کنار آمریکا شوروی وقت در قالب امپراطوی شرق به کمک تجهیزات، صدام را تا دندان مسلح کرده بودند و برخی از کشورهای مرتجع عرب با دلارهای عرب حمایت های گسترده اقتصادی را از صدام می کردند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی حدود ۳۰ کشور برای جبهه های جنگ صدام علیه کشور ما نیرو اعزام کردند و می جنگیدند گفت: در آن زمان غیر از مستشاران و افراد پشت صحنه همه از رژیم صهیونیستی حمایت می کردند و اروپایی ها همین مدعیان حقوق بشر برای یک جنگ نا متعارف و نابرابر به صدام کمک می کردند و ما در جنگ به صورت تن به تانک می جنگیدیم و حتی در نقاط مرزی حضور داشتیم و مشاهده می کردیم پیر و جوان در نقاط مرزی و خرمشهر بدون تجهیزات و اسلحه در مقابل تانک های عراقی ایستادگی کردند اما روند این جنگ نابرابر به پیروزی ما ختم شد.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: دستاوردهای عظیم و گسترده که روز به روز آثار خود را بروز و ظهور می دهد و آنچه که ما در عرصه زمین قدرت دفاعی پیدا کردیم و آنچه که ما در عرصه تهدیدات زمینی اوازن قوا و برتری قوا ایجاد کردیم همه ما را به جایی رساند که اکنون به عنوان یک کارشناس نظامی اعلام می کنم که قطعا و یقینا تا حداقل ۱۰ سال آینده با همین شرایط فعلی هیچ کدام از کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای بر روی زمین و در یک نبرد زمینی قادر به مقابله با کشور ما نیستند چرا که ما در سایه این دستاورد حتی یک وجب از خاک کشور را از دست نداده ایم.

ربانی با اشاره به اینکه در ۱۰۰ سال قبل از انقلاب بسیاری از بخش های کشور را از دست داده ایم گفت: با تعبیر بسیاری در جنگ تحمیلی ما حای ذره ای از خاک را از دست ندادیم و حتی اختلافات مرزی با عراق در پرتو همین جو حل شد.

وی اظهار داشت: دشمن بر علیه ما جنگ موشک ها را به راه انداخت و با حملات موشکی شهرهای ما را هدف قرار دادند و برخی شهرها مثل دزفول با جمعیت و جغرافیای محدود تر نسبت به الان قرین ۱۲۰ موشک را به خود دیدند و با وجود تلفات برون رفت ما از این تهدید نیز روند مقابله با دشمن در بعد موشکی بود به گونه ای که در پایان جنگ ما قادر بودیم در نقطه ای که اراده کنیم با مختصات دقیق اهداف دشمن را با موشک های دور برد هدف قرار می دادیم لذا ما در عرصه زمین به یک برتری موازنه با دشمن رسیده ایم و در عرصه موشکی در پایان جنگ و در ۳۰ سل پس از جنگ قدرت موشکی ما نقش بازدارنده برای کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای بر علیه کشور ما خواهد بود.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح عنوان داشت: روز به روز نسبت به قبل برد و دقت موشک های ما بیشتر شده است تا جایی که برخی عملیات ها از صدا سیما مشاهده شده و موشک از ایران شلیک و از مقر امریکایی ها عبور و به مقر داعشی ها در سوریه اصابت کرد و در این بخش نیز اگر با موشک ها جنگ شهرها را به ما تحمیل کردند ما دستاوردی به دست آوردیم که به مرور زمان این روند تکمیل شد.

ربانی بیان داشت: ما با موفقیت های جنگ در برخی عرصه ها که به تهدیدات داخلی و امنیتی بر می گشت موفقیت هایی را داشتیم و عمق دفاعی و تاثیر گذاری را به سواحل مدیترانه رساندیم و جبهه ما به واسطه تاثیر پذیری کشورهای مسلمان تا خط رژیم صهیونیستی راه پیدا کرد و پس از این دوره صهیونیست به نوار غزه و جنوب لبنان حمله کرد اما فرهنگ ایثار و گذشت شهادت ما بود که همچنان راه را برای ایستادگی باز نگه داشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سردار ربانی جنگ موشک سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست

معاون دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه حماس به نمایندگی از کل مقاومت فلسطین در مذاکرات، از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند گفت عملیات «وعده صادق» ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد و کشورهای منطقه باید در محاسباتشان تجدید نظر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات اخیر مربوط به جنگ غزه، از مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا گرفته تا افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی به سرنوشت آخرین دور مذاکرات قاهره درباره آتش بس غزه اشاره و اعلام کرد که در حال حاضر در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده اما از آنجایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه نیاز به این مذاکرات دارند انتظار می‌رود که مذاکرات از سر گرفته شود.

موضع حماس در مذاکرات به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت فلسطین است

الهندی در گفتگو با العربی الجدید درباره پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات آتش بس که اخیرا از طریق میانجی‌ها مطرح شد اظهار داشت که پیشنهاد آمریکا در دور قبلی مذاکرات، یک بازاریابی گمراه کننده برای رژیم صهیونیستی بود. مقاومت در پاسخ به این پیشنهاد واشنگتن موضع خود را قاطعانه درباره مسائل اساسی مربوط به حقوق فلسطینیان و شروط اصلی مقاومت مطرح کرد که شامل عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، برقراری آتش بس جامع و بازگشت آزادانه آوارگان به مناطق خود بود.

وی افزود که مقاومت همچنین در راستای منافع مردم فلسطین نرمش زیادی از خود در مذاکرات نشان داد اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال فریبکاری بودند و پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد در واقع یک پیشنهاد کاملا آمریکایی بود که به شکل کامل در خدمت رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار داشت. مقاومت نیز پاسخ این پیشنهاد آمریکا را قاطعانه داد و تاکید کرد که از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام جهاد اسلامی در ادامه اظهار داشت که جنبش جهاد اسلامی هیچ موضع جداگانه‌ای ندارد و جنبش حماس مجاز است به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت مذاکره کند. در این میان ادعاهای رژیم اشغالگر و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مبنی بر اینکه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین در مذاکرات مانع تراشی می‌کنند دروغی بیش نبوده و با هدف به تعویق انداختن مذاکرات و طفره رفتن از انجام معامله‌ای است که صهیونیست‌ها مجبورند بهای آن را بپردازند.

محمد الهندی تصریح کرد که خود اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع اذعان دارند و منابع صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که نتانیاهو در مسیر مذاکرات مانع تراشی می‌کند.

انتقاد جهاد اسلامی از سکوت عربی در برابر جنایات اسرائیلحماس و جهاد اسلامی: قدردان حمایت‌های ایران از فلسطین هستیمجهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است

شکست صهیونیست‌ها در مناطق مختلف غزه در رفح هم تکرار خواهد شد

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی میان مذاکرات و توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح وجود دارد یا نه گفت که رژیم صهیونیستی بحث حمله به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی و رسیدن به هدف خود در نابودی مقاومت در رسانه‌ها تبلیغ می‌کند اما ما اطمینان می‌دهیم که اگر اشغالگران تجاوزی علیه رفح انجام دهند، سرنوشت آن مانند حمله به خان یونس یا شمال یا مرکز غزه خواهد بود و همه چیز برای صهیونیست‌ها به نقطه صفر برمی گردد و اشغالگران مجددا هیچ دستاوردی جز جنایت علیه غیرنظامیان نخواهند داشت.

پاسخ ایران نشان داد که اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد

وی در ادامه به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که این پاسخ تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر در این شکل و اندازه بیانگر ناتوانی اسرائیل در محافظت از خود بوده و این عملیات ایران ثابت کرد که اسرائیل برای محافظت از خود نیاز کامل به آمریکا دارد. عملیات وعده صادق همچنین نشان داد که وزن اسرائیل در منطقه رو به کاهش بوده و بازدارندگی آن در حال فرسایش است و این رژیم نمی‌تواند آنگونه که خودش و آمریکا برنامه ریزی کرده بودند بر منطقه مسلط شود.

محمد الهندی تاکید کرد که بنابراین کشورهای منطقه باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند. صد سال است که مردم غزه و فلسطین در مقابل چشم و گوش رژیم های عربی رنج می‌کشند.

احتمال انتفاضه جدید در کرانه باختری وجود دارد

وی درباره اوضاع متشنج کرانه باختری نیز اظهار داشت که در حال حاضر کرانه باختری در سایه تشدید حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تبدیل به یک عرصه داغ شده و همه احتمالات در این منطقه از جمله وقوع انتفاضه جدید هم وجود دارد. به ویژه اینکه جنایات بی‌سابقه ارتش صهیونیستی و حمله شهرک نشینان مسلح به کرانه باختری و نیز یورش‌های مداوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سایه بسته شدن کامل هرگونه افق سیاسی موجب می‌گردد تا هر گزینه‌ای برای تشدید اوضاع از جمله انتفاضه، محتمل باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است