Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@07:50:50 GMT

بافت بزرگترین فرش جهان به دست هنرمندان تبریزی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۷۹۸۱

بافت بزرگترین فرش جهان به دست هنرمندان تبریزی

بزرگترین فرش جهان که به دست هنرمندان فرش باف تبریزی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع بافته شده است در نمایشگاه فرش دست بافت تبریز به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایلنا، این فرش ۲۰۰۰ متر مربعی چهار تخته است که به صورت جفت و در ابعاد ۴۰۰ و ۶۰۰ مترمربع به گونه ای بافته شده که قابلیت به هم متصل شدن را دارد.

احد عظیم زاده کارآفرین برتر کشور در خصوص چگونگی بافت این فرش گفت: ۸۰ درصد این فرش از ابریشم و ۲۰ درصد مابقی کرک است که طرح و نقشه آن را خودم طراحی کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این چهار تخته فرش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون گره ترکی تشکیل شده اند، افزود: این فرش ها در ۶۰ رج بافته شده و ۸۷ رنگ در آنها به کار رفته و سه تن وزن دارد.

عظیم‌زاده گفت: بافت این فرش ها که در ابعاد ۲۰ در ۳۰ و ۲۰ در ۲۰ هستند، هفت سال طول کشیده و ۲۳۰ استاد کار و هنرمند بافنده تبریزی در دو شیف بر روی آنها کار کرده اند.

مدیر عامل شرکت خانه فرش عظیم افزود: این چهار تخته فرش در کنار به فرشی در ابعاد ۴۰ در ۵۰ تبدیل شده و ۲۰۰۰ مترمربع زمین را مفروش می کنند.

وی با اشاره به اینکه، تاکنون فرشی بالاتر از ۱۰۰ متر مربع در تبریز بافته نشده است گفت: این چهار تخته فرش و نقش آنها، قدرت بافت فرش در ایران را به جهانیان نمایش می دهد.

عظیم زاده با بیان این که، ثبت این فرش گینس طی چند روز آینده انجام خواهد شد افزود: بافت یک جفت فرش در ابعاد ۴۰ در ۶۰ مترمربع طی چند ماه آینده در تبریز آغاز می شود که در ابعاد و طرح و نقشه بی نظیر خواهد بود.

وی گفت: ارزش فرش دستبافت ایرانی مثل الماس می ماند و در طول سالها استفاده نه تنها از ارزشش کاسته نمی شود، بلکه قیمت آن هر روز افزایش هم می یابد و برای صاحب آن یک سرمایه محسوب می شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جهان سرمایه فرش مدیر عامل شرکت وزن قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس

حامد بهداد جدیدا یک استوری غم‌انگیز منتشر کرده که خیلی سریع هم بین کاربران دست به دست شده. عادل تبریزی کارگردان فیلم گیج‌گاه در اینستاگرامش ماجرایی را باز که بعد از آن حامد بهداد هم به آن واکنش نشان داد. 

تبریزی ماجرا را این گونه بیان کرد: «دختری به نام "مریم" از اصفهان که عاشق حامد بهداد و فیلم گیج‌گاه بود در زمان اکران، با پیجش برای فیلم سنگ تمام گذاشت و دلسوز فیلم بود سرطان امانش نداد، روحش شاد».

بهداد هم در واکنش به این موضوع نوشت: «بسیار از شنیدن این خبر ناراحت شدم؛ از مریم ممنونم که با عشق و محبتش منو مارو یاری می‌داد. از روح عزیزش متشکر و امیدوارم در زیباترین شکل ممکن خداوند دگر باره او را بیافریند.»

منبع: برترین‌ها

tags # حامد بهداد سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان