Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته تصویری از حکم صادر شده توسط یکی از شعبه‌های دیوان عدالت اداری در پاسخ به شکایت یک زن اصفهانی نسبت به عدم صدور گواهینامه موتور سیکلت برای زنان، در فضای مجازی منتشر شد. انتشار این تصویر سبب شد بسیاری از افراد گمان کنند از این پس موتورسواری بانوان قانونی شده است و آنان می‌توانند گواهینامه لازم را دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه تصویری از حکم منتشرشده در فضای مجازی در کانال‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی با عنوان «پلیس راهور ملزم به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان شد» می‌بینید:

اما واقعیت این است که براساس این حکم تنهای حق به شاکی داده شده است. انتشار این تصویر در فضای مجازی با واکنش نادرست برخی از کاربران روبرو شد چراکه آنان این حکم را تعمیم دادند و گمان کردند دریافت گواهینامه توسط بانوان برای موتورسیکلت قانونی شده است و از این پس آنان می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. در اصل حکم صادره، رأی هیئت عمومی نیست بلکه رأی صادره توسط یکی از شعب با شکایت یکی از بانوان اصفهانی از نیروی انتظامی بوده است.

بیشتر بخوانید: توضیحات راهور در مورد صدور گواهینامه موتورسواری برای زنان

آزاده نامداری یکی از چهره‌های شناخته شده از جمله این افراد بود که همزمان با انتشار این خبر، تصویری از خود همراه با همسرش سوار بر موتورسیکلت به اشتراک گذاشت. تصویری از پست او را می‌بینید:

«امروز شنیدم قراره گواهینامه برای موتور سواری خانوما صادر بشه،خیلی خانوما امروز خوشحال وذوق زده بودن،خب از خوشحالی شون منم خوشحالم.
پ.ن.گفتم یه عکس از موتور سواری خودم بذارم تا دل وجرأت پیدا کنم منم برم تو کار گواهینامه انشالله»

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز این شایعه را پذیرفتند و نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ در ادامه نمونه‌هایی از نظرات کاربران درباره انتشار این خبر را که برگرفته از سوءتفاهم آنها بود می‌بینید:

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم

نیم قرن قبل، در ایران انواع گواهینامه از سه نوع به دو نوع کاهش یافت.

به گزارش اطلاعات آنلاین، نیم قرن پیش مسئولان به این نتیجه رسیدند که دو نوع گواهینامه پایه یک و دو برای رانندگی کفایت می‌کند.

روزنامه اطلاعات اول اسفند ۱۳۵۲ گزارشی از تغییر تقسیم بندی انواع گواهینامه رانندگی منتشر کرد. همچنین در ادامه عکس‌هایی از اعمال قانون یک افسر راهنمایی رانندگی زن در خیابان‌های تهران نیم قرن پیش تماشا کنید.

دیگر خبرها

  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • بازیگر «زخم کاری» در واقعیت/ عکس
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد