Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با انتقاد از روند اسقاط خودروهای فرسوده گفت: در چهار ماهه ابتدای امسال 21 هزار خودرو نوشماره داشتیم و طی این مدت تنها 53 خودرو اسقاط شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، سرهنگ فضل الله شیری در نشست خبری امروز (14 مرداد) با اشاره به فوت 34 نفر در تصادفات درون شهری چهارماهه ابتدای امسال گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 40 نفر، حدود 18 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: علی رغم این کاهش متاسفانه میانگین کشته های عابر پیاده در استان بالاست و در حالی در میانگین کشوری عابرین پیاده 44 درصد کشته های تصادفات درون شهری را تشکیل میدهند که این میزان در استان 71 درصد است و این امر نشان از بی احتیاطی عابران در استان و از طرفی ناامن بودن معابراصلی برای عابرین پیاده دارد.

وی افزود: مجروحین تصادفات درون شهری امسال استان نیز 1802 نفر بوده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مجروح شدن 1902 نفر، حدود چهاردرصد کاهش داشته است.

شیری تعداد فقرات تصادفات فوتی درون شهری استان را نیز طی این مدت 34 مورد اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 38 فقره تصادف فوتی، 12 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: همچنین چهار ماهه امسال 1430 فقره تصادف جرحی در استان به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 1525 فقره تصادف، حدود هفت درصد کاهش داشته است.

به گفته شیری عدم توجه به جلو با سهم 26 درصدی، عدم رعایت حق تقدم با سهم 16 درصدی و عدم رعایت فاصله طولی با سهم 9 درصدی، بیشترین علت تصادفات درون شهری استان در چهارماهه ابتدای سال را به خود اختصاص داده اند.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عمده تصادفات در ساعت 16 تا 18 رخ داده و خودروهای سواری با سهم 85 درصدی بیشترین نقش را در تصادفات درون شهری داشته اند.

جریمه 41 میلیاردی رانندگان کرمانشاهی در معابر درون شهری/ شروع طرح حذف قبض کاغذی

شیری از صدور بیش از 380 هزار قبض جریمه در چهار ماهه امسال خبر داد وافزود: این تعداد قبض برای بیش از 411 هزار تخلف صادر شده که رقم آن نیز بیش از چهار میلیارد و 147 میلیون تومان می باشد.

وی با اشاره به شروع طرح حذف قبض های کاغذی گفت: از ابتدای امسال این طرح در مرکز استان شروع شده و به تدریج در ماه های آینده در تمام استان به اجرا در می آید.

شیری تصریح کرد: در این طرح افسران پلیس با استفاده از دست افزار موبایل همراه اقدام به جریمه رانندگان متخلف می کنند و با ثبت شماره خودرو و نوع تخلف، جریمه از طریق پیامک به راننده خاطی اعلام می شود.

امسال 21 هزار خودرو نوشماره داشتیم و فقط 53 خودرو اسقاط شد

رییس پلیس راهور استان در ادامه به آمار صدور پلاک خودروهای نوشماره اشاره کرد و افزود: در چهار ماهه ابتدای امسال بیش از 21 هزار و 300 خودرو نوشماره در استان شماره گذاری شده است.

وی افزود: این درحالی است که در همین مدت تنها 53 دستگاه خودرو اسقاط شده و از رده خارج شده است و علت این امر نیز افزایش قیمت خودرو است و ادامه این روند می تواند در کنار مشکلات آلودگی هوا، مشکلات ترافیکی جدی ایجاد کند.

تشدید سخت گیری در آزمون رانندگی/ راه اندازی اولین آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان درکرمانشاه

شیری اشاره ای هم به فعالیت آموزشگاه های رانندگی داشت و با اشاره به وجود 49 آموزشگاه رانندگی در استان گفت: این آموزشگاه ها ماهانه حدود هفت هزار مراجعه کننده دارند.

وی افزود: در بحث صدور گواهینامه جدید امسال 28 هزار نفر مراجعه داشته اند اما در نهایت بیش از 10 هزار گواهینامه صادر شده و علت این امر افزایش سخت گیری ها در بحث قبولی در آزمون رانندگی است.

شیری خاطرنشان کرد: از این پس به جای افسران بازنشسته، افسران پلیس شاغل مسئول امتحان رانندگی از متقاضیان شده اند و سخت گیری ها دراین زمینه بیشتر شده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از راه اندازی آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان در استان تا پایان سال خبر داد وافزود: دراین آموزشگاه تمام کادر اداری، هیات موسس و مربیان خانم هستند.

19 نقطه بحرانی در کرمانشاه داریم

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه در ادامه گریزی هم به نقاط بحرانی و حادثه خیز معابر شهری استان داشت و افزود: در حال حاضر 23 نقطه حادثه خیز در معابر داریم که باید سریعا نسبت به رفع حادثه خیزی آنها اقدام شود.

وی افزود: علاوه بر اینها 19 نقطه بحرانی از جمله میدان بار، سیلو و پارکینگ شهرداری داریم که ترافیک بسیاری ایجاد کرده اند و باید نسبت به انتقال آنها فکر اساسی شود.

شیری خاطرنشان کرد: از جمله این نقاط بحرانی مبادی ورودی و خروجی میدان آزادگان است که وجود تالار انتظار در محدوده این میدان موجب شده تاهنگام برگزاری مراسم و همایش ها و نیز برگزاری کنسرت ها ترافیک سنگینی را در این محدوده شهر شاهد باشیم و باید فکری در این زمینه شود.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف پلیس راهنمایی و رانندگی پیامک تصادف خودرو فوت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سرهنگ فریدون قنبرزاده در نشست خبری اعلام کرد: در زمان حاضر تعداد دوربین های کنترل سرعت این شهر کمتر از ۲۰ دستگاه است که از این تعداد نیز دو سه دستگاه از کار افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل های سنتی در دنیا منسوخ شده است و در بیشتر کشورها و حتی کلانشهرهای ایران، پلیس از طریق دوربین ها و چراغ راهنماهای هوشمند معابر را کنترل می کند.

افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه افزایش تصادفات درون شهری منجر به فوت در داخل شهرهای استان نگران کننده است، گفت: سرعت بالا و غیرمجاز، عامل بسیاری از تصادفات منجر به فوت و جرح در استان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۴ نفر در استان در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۱۶ نفر بود ۳۸ نفر معادل ۱۷.۶ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت در سال گذشته در تبریز با ۱۳۲ رخ داد و شهرهای مراغه با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در رده های بعدی قرار گرفتند.

قنبرزاده با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت استان در سال گذشته در تبریز روی داده است، گفت: علت بیشتر این تصادفات سرعت بالا و برخورد با جسم ثابت بود در حالیکه در گذشته، عامل عدم توجه به جلو، علت بیشتر تصادفات بود.

ساعات ۱۸ تا ۲۴، بیشترین زمان وقوع تصادفات فوتی در استان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی به زمان وقوع تصادفات فوتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰درصد تصادفات فروردین ماه ۱۴۰۳ بین ساعات ۱۸ تا ۲۴ و زمانیکه معابر خلوت و کنترل های فیزیکی کاهش می یابد اتفاق افتاده است.

قنبرزاده ادامه داد: ۴۰ درصد فوت شدگان در این تصادفات نیز در رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال قرار دارند و این نشانگر علاقه جوانان به رانندگی در سرعت بالا در ساعات خلوت شب است.

وی با بیان اینکه در بیشتر تصادفات منجر به فوت در فروردین ۱۴۰۳، راننده فاقد گواهینامه بوده است، افزود: انتظارمان از والدین این است که از دادن خودرو به فرزندانشان که گواهینامه ندارند خودداری کنند.

همکاری دستگاه ها، علت کاهش آمار تلفات در طرح نوروزی بود

رئیس پلیس راهور استان از کاهش آمار تلفات تصادفات درون شهری در طرح نوروزی (۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین) خبرداد و گفت: این کاهش نتیجه همکاری تمامی دستگاه های مرتبط بود به طوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه نفر کمتر شد.

قنبرزاده افزود: متاسفانه پس از اتمام این طرح، آمار تلفات به طور قابل ملاحظه ای در شهرستان های استان بالا رفت که از نبود کنترل هوشمند بر معابر نشات می گیرد.

سرهنگ فریدون قنبرزاده

اعمال قانون به تخلف تجاوز از سرعت مجاز ۲۲۳ درصد بیشتر شده است

قنبرزاده به آمار مقایسه ای برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در فروردین ماه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته ۷۱۱ مورد اعمال قانون برای تجاوز از سرعت صورت گرفته که در مقایسه با فروردین سال ۱۴۰۲، ۲۲۳ درصد بیشتر شده است.

وی افزود: در این مدت اعمال قانون برای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۵۷۵ درصد، نقص فنی ۴۳۳ درصد، حرکت با دنده عقب در آزادراه ها ۲۲۷ درصد و عدم استفاده از عینک و سمعک در حین رانندگی ۴۳۲ درصد افزایش یافته است.

انجام تست الکل در محل تصادفات

قنبرزاده گفت: در بیشتر تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می شود، تست الکل در محل از راننده گرفته می شود و در صورتیکه راننده هوشیار نباشد تاکیده شده است تا در بیمارستان ها این تست انجام شود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط و در فروردین ماه گذشته ۴۹ فقره گواهینامه به دلیل استفاده از مواد روان گردان توقیف و ۱۲۵ نمره منفی در گواهینامه ها اعمال شد.

قنبرزاده گفت: همچنین در نتیجه کنترل های پلیس راهور، ۳۳۴ راننده بدون گواهینامه شناسایی و خودرو توقیف شده است و در مجموع ۶۵۸ مورد ضبط و توقیف گواهینامه و خودرو در فروردین ماه انجام شده است.

معرفی ۱۹۰ راننده پرخطر به طرح غربالگری

رئیس پلیس راهور استان به اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در بازه زمانی اول آبان سال گذشته تا دهم فروردین امسال، اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۹۰ نفر از رانندگان پرخطر برای غربالگری معرفی شده اند.

قنبرزاده ادامه داد: ۲۰ نفر از این افراد به کلینیک های تخصصی، سه نفر به بهداری ناجا و تقلیل گواهینامه و سه نفر به کمپ ترک اعتیاد و الکل ارجاع داده شدند و ۱۴۴ نفر نیز به اخذ تعهد و تحویل گواهینامه منجر شد.

وی افزود: برای این افراد در بار اول ۳۰ نمره منفی و سه ماه محرومیت از رانندگی، بار دوم ۲۵ نمره منفی و ۶ ماه محرومیت و بار سوم ۲۰ نمره منفی و ابطال گواهینامه در نظر گرفته شده است.

استانداردی برای تعداد نیروهای راهور تعریف نشده است

قنبرزاده با بیان اینکه استانداردی برای تعداد نیروهای پلیس راهور در شهرها تعریف نشده است، گفت: با هوشمندسازی معابر، تعداد بالای نیروی پلیس راهور معنایی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با هوشمندسازی معابر، تعداد تصادفات و آمار تلفات در داخل شهرها و جاده ها کاهش یابد و ارگان های مرتبط نیز با اصلاح نقاط حادثه خیز و خطرناک در معابر شهری و جاده ای، به وظایف خود در این راستا عمل کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899098

دیگر خبرها

  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!