Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@07:13:01 GMT

گزارش سی ان ان از بازی خطرناک ترامپ با اقتصاد آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۹۴۵۱

ساعت 24-تارنمای شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی نوشت که دونالد ترامپ بازی خطرناکی را با اقتصاد آمریکا به راه انداخته است . کشوری که به گفته کارشناسان هم اکنون در سایه رکود اقتصادی قرار دارد.

در این گزارش آمده است : دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  با شدت بخشیدن به جنگ تجاری با چین، شوک قوی به اقتصاد آمریکا وارد کرده است که خزانه داری آمریکا هم قادر به جمع کردن آن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار طی ۱۱ سال گذشته اقدام به پایین آوردن نرخ بهره گرفت که بسیار نزدیک به نرخ بهره در دوران رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۷ میلادی بود. 

این گزارش می افزاید  خزانه داری آمریکا درحالی برای بهبود وضعیت اقتصادی تصمیم به کاهش نرخ بهره گرفته است که درست ۲۴ ساعت بعد دونالد ترامپ با اعلام اینکه قصد داردتا بر ۱۰ درصد از باقی مانده ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی چین به آمریکا تعرفه گمرکی وضع کند، شاخص های بورس نیویورک به یکباره با تنزل مواجه شد.

اعلام این مطلب از سوی ترامپ که در حساب توئیتر شخصی خود آنرا عنوان کرد  بطور مستقیم بر روی مصرف کنندگان آمریکایی تاثیر خواهد گذاشت.

"کریستیانا هوپر" (Kristina Hooper) تحلیل گر بازار جهانی از "اینوسکو" (Invesco) دراین باره گفت: خطر رکود اقتصادی (در آمریکا) به دلیل شدت بخشیدن به جنگ تجاری بالا رفته و این موضوع می تواند بطور باورنکردنی  برای اقتصاد جهانی مخرب باشد.

هوپر با اشاره به قصد ترامپ جهت اعمال تعرفه بیشتر بر کالاهای وارداتی چین به آمریکا افزود: نگرانی فراوانی بر سر کاهش  چشم گیر اقتصاد جهانی را در پیش رو داریم.

"پیتر بوکوار" (Peter Boockvar) مسئول سرمایه  گذاری از گروه "رایزنی بلکلی" (Bleakley Advisory Group) ، ترامپ را "آدم تعرفه" توصیف کرد که اقدامات وی  بیش از هر زمان دیگری برای اقتصاد آمریکا خطر آفرین است.

**** پاسخ چین به تعرفه های گمرکی ترامپ

این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه در تارنمای خبری خود نوشت: اما برخی ناظران اقتصادی بیم آن دارند که افزایش فشارهای ترامپ بر چین با بازخورد و اقدام متقابل مواجه شده  که مشکلات  و فشارهای اقتصادی را به مراتب عمیق تر سازد.

"مایکل هریسون" از "گروه یورسیا" (Eurasia Group) در مطلبی نوشت که مانور و تاکتیک ترامپ علیه چین بعید به نظر می رسد که جواب دهد، چرا که "شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین نمی تواند این مساله را بپذیرد  که برای معامله با ترامپ باج  دهد.

سخنگوی وزارت تجارت چین دربیانیه ای دراین زمینه اعلام کرد که که هرچند مایل به جنگ (تجاری) نیست اما این کشور چنانچه لازم باشد خواهد  جنگید و اقدامات متقابل را در صورت لزوم به کار خواهد بست.

"لکشمان آچوتان" (Lakshman Achuthan) بنیانگذار موسسه تحقیقات اقتصادی نیز در این باره گفت: پیش از سر برآوردن جنگ تجاری ترامپ، کارخانه ها روند کند شدن خود را آغاز کرده بودند.

بنیانگذار موسسه تحقیقات اقتصادی افزود:  جنگ تجاری کلا یک امر منفی است چراکه ساختار اقتصادی از بالا تا پایین را در بر می گیرد.

وی افزود: ما قطعا در سایه یک رکود اقتصادی قرار داریم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورخ  ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۵ تیر ۱۳۹۷) بر کالاهای وارداتی چین به این کشور  ۳۴میلیاردلار تعرفه گمرکی وضع  کرد که پکن نیز بلادرنگ دست به اقدام متقابل زد.

رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) این تعرفه ها را برقرار می سازد و در صورت امضا نشدن یک توافق جامع میان پکن و واشنگتن تعرفه ها را تا سطح ۲۵ درصد ادامه می دهد. این درحالی است که چند ماه قبل کاخ سفید تعرفه بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داده بود.

دونالد ترامپ  درحالی با چین جنگ تجاری منقطعی را به راه انداخته است که دیون دولتی دراین کشور هر روز سنگین تر می شود.

مجموع بدهی دولت فدرال آمریکا تا دسامبر ۲۰۱۸ میلادی رقمی نزدیک به ۲۲تریلیون  (۲۱.۹۷ تریلیون ) دلار گزارش شد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید