Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@16:20:57 GMT

جریان شناسی رسانه، اصل مهم سواد رسانه ای است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۹۵۰۲

جریان شناسی رسانه، اصل مهم سواد رسانه ای است

کارشناس فضای مجازی، جریان شناسی رسانه ای را یکی از راه های رسیدن به سواد رسانه ای دانست و خاطر نشان کرد:جریان شناسی رسانه ای یعنی بدانیم رسانه از کجا و توسط چه کسی اداره می شود و این کلیدی ترین اصل در رسیدن به سواد رسانه ای است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حسن شمشادی خبرنگار جبهه مقاومت و کارشناس مسائل منطقه و فضای مجازی در اختتامیه سومین جشنواره دین و رسانه استان همدان اظهارکرد:سواد رسانه ای درکی مبتنی بر مهارت است که بر اساس آن رسانه ها و محتوای آن ها را تفکیک و تشخیص می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به لزوم فراگیری و اساس سواد رسانه ای افزود: اساس تکنولوژی سواد رسانه ای وارداتی است و لازمه ی جامعه امروزی است و عدم وجود این توانایی در افراد باعث شکست قطعی در بستر فضای مجازی خواهد شد.

شمشادی با انتقاد از برخی تفکرات و جریان ها در مقابل آموزش سواد رسانه ای اضافه کرد:ما فعالان فرهنگی باید به جایی برسیم که توانایی دسترسی به محتوای رسانه ای را داشته باشیم و بتوانیم از آن ها آگاهانه و با کمک سواد رسانه ای تولید محتوا کنیم.

وی لزوم یادگیری سواد رسانه ای را جز ملزومات زندگی افراد دانست و بیان کرد: فعالان فضای مجازی باید بدانند در فضای مجازی کاربر هستند،کارگرهستند یا کارفرما وقدرت تشخیص این سه اصل را سواد رسانه ای فراهم می کند.

این عکاس جبهه مقاومت با اشاره به تحلیل کارشناسان فضای مجازی از نحوه استفاده از محتوا در این فضا گفت:با تولید هدفمند رسانه ای از کارگر فضای مجازی به کاربر فضای مجازی تبدیل شویم.

شمشادی جریان شناسی رسانه ای را یکی از راه های رسیدن به سواد رسانه ای دانست و خاطر نشان کرد:جریان شناسی رسانه ای یعنی بدانیم رسانه از کجا و توسط چه کسی اداره می شود و این کلیدی ترین اصل در رسیدن به سواد رسانه ای است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، نماینده سبزوار گفت: آقای رشیدی کوچی به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.
 

 جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، طی روز‌های اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم، اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکو‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند و آسیب‌های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کار‌های پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می‌پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه‌هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی