Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:29:01 GMT

رشد شاخص بورس ادامه دار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۹۶۵۲

رشد شاخص بورس ادامه دار شد

براساس معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال در ۲۸۸ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۶۶ واحد افزایش به ۶۴ هزار و ۵۴۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۴۸ واحد رشد به ۴۳ هزار و ۲۷۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۵۴۰ واحد افزایش به رقم ۲۹۰ هزار و ۴۴۴ واحد رسید، شاخص بازار اول ۶۴۲ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۲۹۳ واحد افزایش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین تمامی نمادها،مخابرات ایران (اخابر) با ۲۴۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۷ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با ۷۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۱۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۰۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۷۴ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۶۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد سایپا، بانک تجارت، بیمه دانا، پلی پروبلین جم – جم پیلن، فولاد مبارکه اصفهان، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه گذاری صدر تامین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۴۸ میلیون و ۷۳۸ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از سه واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۴۰۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و پتروشیمی مارون  (مارون) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاخص بورس معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با ریزش ۳۳۹.۵۴ واحدی به ۲,۲۸۰,۷۳۲.۲۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۹۸.۸۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۲۲.۸۷۶ میلیارد سهم بود که طی ۳۶,۲۹۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۲۹.۵۵۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۲,۵۶۹.۰۲۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6092751 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی