Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:50:08 GMT

پاسخ نه آلمان به طرح پیشنهادی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۱۵۷۵

پاسخ نه آلمان به طرح پیشنهادی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) بار دیگر تأکید کرد که این کشور در ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز شرکت نخواهد کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی انگلیسی‌ها ترجیح می‌دهند به یک ائتلاف آمریکایی ملحق شوند. ما این کار را نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما یک ائتلاف اروپایی می‌خواهیم.

هایکو ماس در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد قانع کردن اتحادیه اروپا برای انجام چنین ائتلافی در تنگه هرمز اندکی زمان بر است.

سخنگوی دولت آلمان هم در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در شرایط کنونی و زمان فعلی در ائتلاف به رهبری آمریکا در تنگه هرمز مشارکت نخواهد کرد. همه اعضای دولت آلمان هم با این مسئله موافق هستند.

سفارت واشنگتن در برلین هفته پیش اعلام کرد آمریکا از آلمان درخواست کرده به مأموریت دریایی تنگه هرمز برای محافظت از کشتی‌ها همانند فرانسه و انگلیس بپیوندد. این درحالی است که آلمان درخواست آمریکا را رد کرد.

با وجود تلاش‌های آمریکا در چند هفته اخیر برای ایجاد یک ائتلاف دریایی در تنگه هرمز، هوز مشخص نیست چند کشور به این ائتلاف می‌پیوندند. انگلیس از جمله موافقان حضور در این ائتلاف دریایی است. اما چند روز پیش روزنامه آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» گزارش داد انگلیس در حالی به دنبال تشکیل یک ائتلاف در خلیج فارس است که خود این کشور با مشکل کمبود کشتی‌های کافی مواجه است.

روزنامه تایمز لندن هم در گزارشی اعلام کرد حدود نیمی از کشتی‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی انگلیس که به طور معمول در مأموریت‌های اسکورت استفاده می‌شوند، به دلیل طولانی بودن فرآیند تعمیر آنها، در دسترس نیستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان آمریکا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟

نیروهای انصارالله یمن ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دادند؛ این‌ در حالی است که منابع خبری از آماده شدن گسترده ارتش آمریکا برای حمله به خاک یمن خبر می‌دهند.

دریافت 30 MB

خبرنگار: مریم همتی / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • مدیر عامل آدیداس: حاضر نشدیم با پیشنهاد نایکی به فدراسیون فوتبال آلمان برابری کنیم
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟