Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@21:58:56 GMT

جزئیات آخرین وضعیت ادغام بانک ها

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۲۰۳۹

جزئیات آخرین وضعیت ادغام بانک ها

خبرگزاری آریا - یک مقام مسئول در نظام بانکی از انتقال بخش عمده ای از سهام بانک های ادغامی به بانک عامل خبر داد و گفت: تا پایان سال تابلوی تمامی شعب بانک های ادغامی، یکسان خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدکاظم چقازردی امروز دوشنبه 14مرداد ماه 98در نشست خبری خود با خبرنگاران از آخرین مراحل ادغام پنج بانک و مؤسسه اعتباری در بانک سپه خبر داد و گفت: مهمترین پروژه ای که در سال جاری نظام بانکی بر روی آن متمرکز شده و در رأس همه برنامه های ما نیز قرار گرفته است، اجرای درست، هدفمند و باتدبیر ابرپروژه ادغام است، چرا که چنین ادغامی در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول در نظام بانکی افزود: حتی در دنیا نیز نمونه ای از چنین ادغامی به چشم نمی خورد و وقتی قرار بود پروژه ادغام بانک ها عملیاتی شود آنچه که از تحقیقات ما از پروژه های جهانی ادغام در بانک ها به دست آمد، تنها نوعی از هم افزایی دو بانک برای افزایش سهم خود از بازار تبادلات مالی بود.
وی تصریح کرد: بر این اساس حتی مدل های جهانی نیز نتوانست به چنین ادغام بزرگی در نظام بانکی ایران کمک کند و بنابراین تمام پروژه ای که اکنون تعریف شده، کاملا بومی و بر پایه توان و تجربیات داخلی است، بنابراین شاید بتوان آن را اصلاح ساختار نظام بانکی نیز تلقی نمود.
به گفته چقازردی اگر به مصالح بالادستی نگاه کنیم بر اساس مقتضیاتی که در نظام بانکی احساس می شد، پروژه ادغام شکل گرفت و بر همین اساس ما باید وظیفه و مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهیم.
وی با اشاره به سبقه نظامی بانک سپه خاطرنشان کرد: بانک سپه در ابتدای تأسیس خود به عنوان یک بانک نظامی خدمت می کرد و بر همین اساس تنها بانکی بود که مورد تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت و سایر بانک ها یا تحت تحریم اوفک قرار داشتند یا از سوی اتحادیه اروپا مورد محدودیت واقع شده بودند، بنابراین از سال 85مورد تحریم واقع شد و به تدریج کارکرد شعب خارجی این بانک که از جمله شعب موفق ارزی با امکاناتی گسترده در خارج از کشور بود، فرآیند کاری خود را متوقف کردند.
چقازردی گفت: آن زمان بالغ بر 7.2میلیارد دلار از چهل میلیارد دلار حجم ارزی کشور از سوی این بانک انجام می شد و به دلیل اینکه شناختی از تحریم شورای امنیت وجود نداشت، بخش ارزی ما متوقف شد و به همین دلیل امروز با توجه به سبقه نظامی این بانک، مقرر گردیده که سایر بانک ها و مؤسسات نظامی در ما ادغام شوند.
وی خاطرنشان کرد: در ادغام بانک ها، ظرفیت ها، تجربیات، سرمایه ها و نیروی انسانی در کنار هم قرار گرفته و مسیری تعریف می شود که با تدبیر و آرامش بدون اینکه هزینه ای بر کشور مترتب شود، این ادغام صورت گیرد.
این مقام مسئول در نظام بانکی ادامه داد: پنج ماه است که رسما فعالیت ادغام وارد فضای عملیاتی و رسمی شده است و هم اکنون پروژه ای برای ما تعریف شده تا بتوانیم امور مرتبط با آن را با تدبیر انجام دهیم که بر این اساس برای هر بانک ادغامی یک عضو هیئت مدیره به عنوان نماینده بانک سپه مأمور کرده ایم تا با کارکرد و رفتار این بانک ها آشنا شده و آنها را به سمت ادغام هدایت کنند.
چقازردی گفت: ما باید از محصولات، خدمات، نیروها و ظرفیت های بانک های ادغامی اطلاعات داشتیم و به همین دلیل این افراد در هیئت مدیره بانک ها مأمور شده اند و البته با اقبال مدیران بانک های ادغامی نیز مواجه بوده ایم.
این مدیر نظام بانکی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که درگیر مقوله ادغام در ستاد کل، نیروها و بانک ها هستند در وضعیت مناسبی قرار داشته و اگر چه این یک کار فوق العاده بزرگ و سخت است اما به خوبی مراحل آن در حال انجام است.
وی تصریح کرد: ما هزار و 600شعبه داریم که در کنار 2هزار و 600تا 2هزار و 800شعبه بانک های ادغامی در آینده به 4هزار و 500شعبه خواهیم رسید که این یک و نیم برابر شعب بانک ملی است، ضمن اینکه 15هزار پرسنل شاغل در بانک سپه به 43هزار نفر افزایش خواهند یافت و این یعنی بزرگترین بانک کشور بعد از ادغام شکل خواهد گرفت.
وی ادامه داد: ممکن است برخی از شعب بانک سپه حذف شده و حتی برخی شعب سایر بانک ها نیز جایگزین شعب ما شوند اما به هر حال تلاش داریم ظرف 20سال آینده به یکی از صد بانک برتر بین المللی تبدیل شویم.
چقازردی در خصوص ارزش گذاری ترازنامه بانک های ادغامی نیز خاطرنشان کرد: عمده بانک ها به لحاظ ترازنامه در وضعیت مناسبی به سر می برند و امید می رود سرجمع این ترازنامه ها نیز خروجی خوبی به بانک سپه بدهد، ضمن اینکه فرآیندهای عملیاتی مربوط به این پروژه مهم در قالب برنامه زمانبندی شده در حال انجام است و تابلوها نیز تا پایان سال جاری واحد خواهند شد.
به گزارش مهر، وی گفت: بیشتر سهام بانک های ادغامی به ما منتقل شده و در بازه زمانی یک ساله و دوساله ساختار شعب را به سمت سایزهای بهینه پیش خواهیم برد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی

به گزارش "ورزش سه" با اعلام محمدمهدی احمدی با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی مالک پرسپولیس صورت گرفت، قرار شد سه کرسی از هیئت مدیره در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود. یک سیت هم در اختیار یکی از بانک‌های تجارت یا ملت خواهد بود و رییس هیئت مدیره از طرف یکی از این دو بانک تعیین می‌شود.
در واقع بانک شهر که بیشترین سهام را در بین بانک‌های این کنسرسیوم در اختیار دارد بیشترین نماینده را در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خواهد داشت و دو بانک دیگر که هر کدام 20 درصد سهام دارند یک کرسی در اختیار می‌گیرند با این تفاوت که انتخاب رئیس هیئت مدیره نیز برعهد بانک‌های تجارت و ملت خواهد بود.
البته این تغییرات از شروع فصل آینده صورت خواهد گرفت و تغییرات هیئت مدیره صددرصدی خواهد بود و چهار عضو فعلی از هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس کنار خواهند رفت.
در عین حال احتمال دارد به‌زودی کنسرسیوم بانکی مالک سهام عمده باشگاه پرسپولیس یک مدیر یا یک عضو هیئت مدیره به تیم مدیریتی باشگاه اضافه کند.
بعد از استعفای حسین خبیری و حضور او در رأس باشگاه خیبر خرم آباد در حال حاضر ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس زوج بوده و شامل حسین شهریاری، پیمان حدادی، محمد دلبری و سید مجید پوراحمدی است که همین حالا می‌توان یک عضو به این جمع اضافه کرد تا تعدادشان فرد شود.
البته مدیرعامل بانک شهر گفته یک ناظر مالی در کنار درویش قرار خواهد گرفت که این ناظر مالی عضو هیئت مدیره هم خواهد بود و بدین ترتیب به زودی اولین نماینده کنسرسیوم بانکی وارد هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان