Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@00:07:59 GMT

صداو سیما باید به کمک دستگاه دیپلماسی بیاید

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۲۱۱۹

صداو سیما باید به کمک دستگاه دیپلماسی بیاید

نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما ضمن تاکید بر لزوم همکاری صدا و سیما و دستگاه دیپلماسی در شرایط فعلی کشور پیشنهاد کرد که با توجه به تصمیم اخیر دولت آمریکا علیه وزیر خارجه کشورمان، صدا و سیما در یک برنامه گفت و گو محور میزبان محمدجواد ظریف باشد.

صبح امروز نشست خبری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول شش سال گذشته این اولین نشست خبری وزیرخارجه ایران بود. اما چیزی که اهمیت این برنامه را بیشتر می‌کرد تحریم اخیر ظریف توسط دولت آمریکا بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست خبری به تفضیل درباره تناقض‌های سیاست آمریکا در قبال ایران سخن گفت که بازتاب‌های زیادی در همان دقایق ابتدایی در رسانه‌های بین‌المللی داشت. با این وجود صدا و سیما تنها دقایقی کوتاه از این نشست را به صورت زنده پخش کرد و بعد از قطع آن به نمایش برنامه‌ای آرشیوی درباره حجاب بانوان پرداخت.

این اولین نشست خبری وزیرامور خارجه ایران طی شش سال گذشته بود که کمتر از یک هفته پس از تحریم او توسط دولت آمریکا برگزار می‌شد.

صدا و سیما در حالی تنها به پخش دقایقی کوتاه از این نشست خبری پرداخت که برخی رسانه‌های بین‌المللی نظیر شبکه «الجزیره» و همینطور شبکه فارسی‌زبان «ایران اینترنشنال» که از سوی دولت عربستان سعودی تغذیه مالی می‌شود، این نشت را به صورت زنده پخش کردند.

اقدام صدا و سیما بلافاصله باعث ایجاد اعتراضاتی در شبکه‌های اجتماعی و همینطور سایت‌های خبری شد.

احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما در همین رابطه به «ایران آنلاین» گفت: «اساسا پخش زنده برنامه‌ها و سخنرانی‌های وزرا اقدامی متدوال و مرسوم در رسانه ملی نیست و این کار به ندرت و به در برخی استشنائات صورت می‌گیرد.»

وی افزود: «حتی در مورد مقامات بلندپایه‌تری نظیر روسای مجلس و قوه قضائیه نیز پخش زنده سخنرانی‌ها یک روال الزامی و دایمی نیست و محدود به برخی موارد خاص می‌شود. در واقع صدا و سیما تنها برنامه‌های رئیس جمهوری را به صورت زنده پوشش رسانه‌ای می‌دهد و برای باقی مقامات بیشتر بخش‌های خبری وظیفه پوشش را بر عهده دارند.»

نماینده فریمان در مجلس گفت: «بر همین اساس اتفاقی که افتاده خارج از عرف معمول صدا و سیما نبوده.» وی با اشاره به موضوع تحریم وزیر خارجه کشورمان توسط آمریکا طی هفته اخیر، اضافه کرد: «قطعا این تحریم یک تحریم ظالمانه است و در داخل وظیفه همه است که به حمایت از اقای ظریف در مقابل این تحریم‌ها بر خیزند.«

قاضی‌زاده هاشمی افزود: «بر همین اساس و با توجه به اتفاقی که امروز رخ داده به صدا و سیما پیشنهاد خواهم داد که در برنامه‌ای گفت و گو محور مانند گفت و گوی ویژه خبری، از آقای ظریف دعوت به عمل بیاید تا ایشان در این شرایط از ظرفیت رسانه ملی بهتر برای اعلام مواضع دستگاه دیپلماسی استفاده کنند. ضمن اینکه با این کار اتحاد و همصدایی داخلی ما بیشتر نمایش داده می‌شود.»

نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به اینکه «در شرایط فعلی ارسال هر نوع سیگنالی مبتنی بر وجود اختلاف داخلی در کشور به ضرر منافع ملی است» تاکید کرد: «شکی نیست که رسانه ملی باید در این شرایط به کمک دستگاه دیپلماسی بیاید و هر چند در سال‌های اخیر مقامات دیپلماتیک ایران به کرات از ظرفیت رسانه ملی استفاده کرده‌اند اما در شرایط فعلی تحکیم ارتباط این دو بخش از اهمیت بیشتری برای دفاع از منافع ملی برخوردار است.»

گفتنی است آخرین دعوت صداو سیما از وزیر خارجه کشورمان برای حضور در این رسانه به اسفندماه سال گذشته و برنامه « خندوانه» بر می گردد که آنهم با دستور مقامات این سازمان لغو شد. آخرین حضور ظریف در این رسانه  شهرویر 97 و برنامه صبحگاهی « حالا خورشید» بود. بدین ترتیب در اوج تنش های ایران با آمریکا و رفت و آمدهای دیپلماتیک به ایران در چند ماه گذشته، صداو سیما 10 ماه است که از ظریف دعوتی به عمل نیاورده است. اگر چه در همین مدت شبکه های مختلف این رسانه میزبان منتقدان سرسخت وزارت خارجه بوده است. جام جم پیش از آن هم البته برنامه ضبظ شده ظریف برای پخش در برنامه « نود» را هم اجازه پخش نداد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت