Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@12:32:21 GMT

طرز تهیه خاگینه تبریز

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۲۱۸۵

طرز تهیه خاگینه تبریز

خبرگزاری آریا - در این مطلب دستورالعمل تهیه «قیقاناق» یا خاگینه تبریز را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری آریا از باشگاه خبرنگاران جوان، نقاط مختلف ایران پر از خوردنی‌هایی است که وعده اصلی غذایی محسوب نمی‌شوند، اما جایشان بر سر سفره ایرانیان محفوظ است. یکی از این خوردنی‌ها، شیرینی‌هایی هستند که پس از ناهار یا شام صرف می‌شوند و فرنگی‌ها به آن دسر می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعضی از دسر‌های خوشمزه، با تغییر روش زندگی و ورود انواع خارجی آن، کم کم به فراموشی سپرده شده‌اند اما حفظ آن‌ها اهمیت بسیاری دارد، خوراکی‌هایی که هم مواد تهیه آن‌ها بومی و در دسترس است و هم با ذائقه غذایی ما که طی قرن‌ها شکل گرفته، سازگارتر هستند.
شمال غربی ایران پر است از این دسر‌های خوش عطر و طعم که تمام آن‌ها را در دکان‌های شهر نمی‌توان سراغ گرفت و بیشتر در خانه‌ها تهیه می‌شوند.
یکی از معروفترین این خوراکی‌ها «قیقاناق» است که هنوز هم در صبح‌های سرد زمستان در خانه آذری‌هایی که سال‌ها است در مناطق غیرآذری نشین ساکن‌اند، همچنان پخته می‌شود. زمان آماده سازی مواد اولیه آن حدود 15 دقیقه و زمان پخت و انتظارآن حدود 10دقیقه است.
قیقاناق، خاگینه آذربایجانی
مواد لازم:
آرد سفید – 5 قاشق غذاخوری
تخم مرغ - 5 عدد
روغن - 100 گرم
ماست -5 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده - به مقدارلازم
بیکینگ پودر - نصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای شیره :
شکر- یک پیمانه
آب – یک ونیم پیمانه
زعفران - به مقدارلازم
طرز تهیه:
ابتدا تخم مرغ‌ها را بعد از شکستن خوب هم بزنید سپس آرد، بیکینگ پودر، ماست و زعفران را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. در تابه مقداری روغن بریزید و روی شعله بگذارید تا داغ شود. سپس مخلوط مواد را درون تابه بریزید ودرآن را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تاهردو طرف مواد خوب پخته شود. بعداز پخت خاگینه، شیره را روی مواد بریزید و یک ربع روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خورد مواد برود. زمان آماده سازی مواد اولیه آن حدود 15 دقیقه و زمان پخت و انتظارآن حدود 10دقیقه است. قیقاناق را می‌توان درماه رمضان یا به عنوان میان وعده استفاده کرد.
روش تهیه شیره: شکرو آب رامخلوط کنید.
از لحظه جوش4 دقیقه زمان لازم است تا زعفران و هل را اضافه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

                مواد لازم:   2 عدد سیب زمینی   2 عدد تخم مرغ   نمک   پودر سوخاری   روغن گیاهی   پنیر موزارلا     منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم) طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)