Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@21:40:39 GMT

اجازه نمی دهم سیاست‌زدگی وارد فضای نظام سلامت شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۳۴۳۰

خرداد؛ وزیر بهداشت گفت: واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست نمی بندم و اجازه نمی دهم که سیاست وارد فضای نظام سلامت شود. ما متعهد به تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم هستیم و در این راستا باید تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی روز  دوشنبه در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولان روابط عمومی ستادی گفت: اجازه ندهید که خدمت رسانی در وزارت بهداشت به سیاست زدگی آلوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز، روز وحدت ملی است، همگی باید زیر بیرق مقام معظم رهبری در راستای وحدمت ملی تلاش کنیم. بزرگترین آفت این مملکت، تفرق، انزوای گروهی و سیاسی است.

وی افزود: باید همگی متحد شویم چراکه دشمنان این مرز و بوم، با یکدیگر متحد شده اند و چنانچه در داخل کشور به دلیل اختلاف عقیده، منش و روش، دچار نزاع‌های گروهی شویم و روابط عمومی ها نیز در شیپور اختلافات بدمند، نتیجه ای جز تضعیف نظام به دست نمی آید.

نمکی گفت: بارها اعلام کرده ام که بنده وزیر بهداشت تمام مردمان این سرزمین از هر عقیده و مذهبی هستم.

هر خانه باید یک پایگاه سلامت باشد

وزیر بهداشت، بیماری‌های دیابت، سرطان ها، بیماری‌های عفونی، بهداشت روان و حوادث جاده ای را از معضلات نظام سلامت در شرایط حاضر کشور ارزیابی کرد و گفت: چنانچه نتوانیم سبک زندگی مردم را تغییر دهیم، برنامه‌های ما راه به جایی نمی برد. تغییر شیوه زندگی مردم، نیازمند روش های هنرمندانه در روابط عمومی ها است. شعار امسال ما «هر خانه یک پایگاه سلامت» است و باید در این راستا، برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: شعار وزارت بهداشت این است که هر خانه باید یک پایگاه سلامت باشد چون تا زمانی که سلامت را خانه محور و جامعه محور نکنیم، توفیقی نخواهیم داشت.  

نمکی افزود: باید در هر خانواده، به یک نفر (مادر) به عنوان سلامتیار، آموزش‌های لازم ارتقای سلامت در حوزه پیشگیری و اقدامات اولیه درمانی و مسائل بازتوانی را ارائه دهیم.

وی افزود: به عنوان نمونه تعداد زیادی از بیمارانی که دچار سکته مغزی می شوند، در بخش‌های ویژه بیمارستان ها بستری می شوند در حالیکه آنها نیازی به اقدامات پزشکی خاص ندارند و تنها نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند. برچسب ها: وزیر بهداشت

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)

عصر ایران - پژوهشگران دانشکده طراحی سوئیسی ÉCAL به تازگی مجموعه جالبی از مبلمان با بسته بندی تخت را معرفی کرده اند. آیتم های این مجموعه جذاب باید در آب غوطه ور شده تا به فرم نهایی خود برسند.

این مجموعه مبلمان که به نام "محلول های زیر فشار" (Under Pressure Solutions) یا به اختصار یو پی اس (UPS) شناخته می شود، از ورقه های نازک و فشرده ای از اسفنج سلولزی ساخته شده اند که امکان قرارگیری محصول در بسته بندی تخت را فراهم می کند. در حقیقت، برخی از اقلام این مجموعه به اندازه کافی فشرده هستند تا درون صندوق پست قرار بگیرند و از این طریق حمل و نقل کارآمدتر را تسهیل می کنند.

تبدیل ورقه اسفنج به مبلمان کاربردی با کمک آب!

محصولات این مجموعه مبلمان باید در آب خیس شوند که به آنها اجازه می دهد در چند ثانیه تا حدود 10 برابر اندازه اصلی خود بزرگ شوند. سپس، آب اضافه اسفنج از طریق اعمال فشار گرفته شده و باید اجازه دهید تا خشک و سخت شود. در نهایت، فرمی از مبلمان محکم و بادوام تشکیل می شود که تحمل وزن انسان را دارد. این مجموعه مبلمان اسفنجی از نظر دوام نسبت به فوم پلاستیک معمولی عملکرد بهتری دارد.

به گفته کریستوف گوبران، پژوهشگر و طراح صنعتی ÉCAL، سلولز بخشی از طبیعت است، از این رو، مانند یک درخت، می تواند انعطاف پذیر و در عین حال قوی باشد. این اسفنج از طریق چوب تراشی استخراج می شود و استحکام آن از همان الیاف سلولزی که یک درخت برای تقویت تنه و شاخه های خود استفاده می کند، سرچشمه می گیرد.

برای ایجاد اسفنج، سلولز از طریق چوب تراشی حاصل می شود. سپس سلولز به صورت شیمیایی حل شده و با کمک فرآیندی که برای تولید ویسکوز و دیگر منسوجات سلولزی استفاده می شود، برای ایجاد ورق ها بازسازی می شود. سپس، نمک گلوبر به ترکیب اضافه می شود که در ایجاد منافذ اسفنج نقش داشته و توانایی سلولز برای جذب آب را افزایش می دهد. این ماده به عنوان ورق های استاندارد فروخته می شود که سپس فشرده شده و پسابیده می شود تا پشتیبان حمل و نقل راحت و آسان باشد.

با افزودن مقداری آب، قطعات مختلف مبلمان می توانند بار دیگر انعطاف پذیر شده و با هموار کردن هر گونه فرورفتگی قابل تعمیر هستند. هنگامی که چرخه عمر این مبلمان به پایان می رسد، می توان آن را بازیافت یا کمپوست کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی مبلمان را این شکلی لوکس و زیبا می داند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد