Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا سلیمانی امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: اداره ثبت شرکت ها در سال های قبل مجوز فعالیت شرکت مشاوره حقوقی را صادر می کرد در حالی‌ که بر اساس ماده ۵۵ قانون وکالت هر گونه سوء استفاده از عناوین وکالت و مشاوره حقوقی جرم تلقی می شود.

بر اساس مواد قانونی؛ وکلای معلق و اشخاص ممنوع‌الوکاله و به طور کلی هر شخصی که دارای پروانه وکالت نباشد از هر گونه تظاهر و مداخله در عمل وکالت ممنوع است اعم از اینکه عناوین تدلیس از قبیل مشاور حقوقی و غیره اختیار کند یا اینکه به وسیله شرکت و سایر عقود یا عضویت در مؤسسات خود ‌را اصیل در دعوی قلمداد نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال های قبل بخشنامه ای را تصویب کرد که بر اساس آن به ادارات ثبت استان‌ها اجازه داده بود که بدون داشتن پروانه وکالت دادگستری هم صدور مجوز تاسیس موسسات مشاور حقوقی مجاز است.

این بخشنامه‌ در زمان تصویب اعتراضات وکلای دادگستری و اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران را به همراه داشت و بر اساس رای دیوان عدالت اداری ابطال شد.

رییس کانون وکلای گلستان با اشاره به فعالیت ۳۹۴ وکیل مرد و ۱۷۳ وکیل زن در استان اظهار داشت: علاوه بر این افراد ۱۲۰ کارآموز وکالت هم در حال فراگیری آموزه های وکالت هستند. 

سلیمانی همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که روز خبرنگار نام گرفته است؛ اظهار داشت: تلاش برای تحقق آزادی و فساد ستیزی از مولفه های اصلی خبرنگاری است که فعالان رسانه ای استان از این شاخصه ها برخوردارند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایران جرم جمهوری اسلامی قانون حقوقی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا

نماینده شرق گلستان در مجلس گفت: با دستور ویژه آقای دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال احمر و مساعدت ریاست سازمان امداد و نجات بحمدالله تمام ظرفیت‌ها برای نجات یسنا دختر کلاله‌ای بکار گیری شد.

به گزارش برنا، رضا آریان‌پور، نماینده مردم کلاله، مراوا تپه، مینودشت و گالکیش در مجلس شورای اسلامی در پیامی، از تلاش برای نجات جان دختربچه مفقودشده اهل شهرستان کلاله قدردانی کرد.

آریان‌پور در این پیام افزود: اقای کولیوند رییس جمعیت هلال احمر، سردار محمودی رئیس سازمان امداد و نجات، دکتر عبداللهیان و آقای غریب آبادی در عملیات جستجوی یسنا، دختر بچه مفقود شده شهرستان کلاله استان گلستان پیگیری ویژه و جدی داشتند و از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بدینوسیله امتنان قلبی والدین و اهالی استان گلستان را نسبت به عملکرد خوب شما و کلیه پرسنل هلال احمر اعلام می‌کنم.

وی بیان‌کرد: با دستور ویژه آقای دکتر کولیوند و مساعدت ریاست سازمان امداد و نجات بحمدالله تمام ظرفیت‌ها برای نجات یسنا بکار گیری شد.

گفتنی است به دنبال پیگیری آقای دکتر آریان‌پور نماینده فعلی و مهندس سید نجیب حسینی نماینده منتخب شرق استان و همچنین دستور ویژه استاندار گلستان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان به همراه محمود آبیل عضو هیات مدیره این استان به منظور پیگیری امورات مربوط به اعزام بالگرد و سایر ظرفیتهای جمعیت هلال احمر کشور برای عملیات نجات کودک کلاله‌ای به تهران عزیمت کرده بودند.

دیگر خبرها

  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • مرحله دوم آزمون وکلای دادگستری برگزار شد
  • «سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی