Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:26:32 GMT

سهم یک میلیارد دلاری خراسان رضوی از صندوق توسعه ملی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۶۵۹۳

سهم یک میلیارد دلاری خراسان رضوی از صندوق توسعه ملی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ها در حوزه تولید فولاد، کاشی و سرامیک، شیشه، نساجی، دارو، فرش، قطعه سازی، برق و انرژی های تجدیدپذیر هستند که از کل مبلغ تخصیص یافته، ۳۹۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار برای اجرای آنها پرداخت شده است.

علی رسولیان با اشاره به سهم خراسان رضوی از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی افزود: از محل قراردادهای عاملیت ریالی منعقد شده بین صندوق توسعه ملی و بانکها از سال ۱۳۹۰ تا پایان خرداد ماه امسال، برای اجرای ۶۹ پروژه اقتصادی خراسان رضوی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال یا بالاتر از آن، هزار و ۵۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین از محل قراردادهای عاملیت ریالی منعقد شده بین صندوق توسعه ملی و بانکها در این مدت برای پروژه های اقتصادی با ارزش کمتر از ۲۰ میلیارد ریال استان، ۶ هزار و ۴۵۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال تامین مالی در قالب تسهیلات انجام گرفته است.

وی گفت: از محل قراردادهای سرمایه گذاری منعقد شده بین صندوق توسعه ملی و بانکها از سال ۱۳۹۰ تا پایان خرداد ماه امسال به ۱۵۷ پروژه اقتصادی خراسان رضوی که ارزش ریالی آنها بیش از ۲۰ میلیارد ریال بود، ۱۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته است.

رسولیان افزود: کل طرحهایی که از سال ۱۳۹۰ تاکنون از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی به صورت ارزی یا ریالی شده، طرحهای خاص و بزرگ اقتصادی خراسان رضوی هستند.

به گزارش ایرنا، صندوق توسعه ملی ایران یک نهاد حکومتی است که نقش صندوق ثروت ملی ایران را دارد، این صندوق بر اساس ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فراورده‌ های نفتی به ثروتهای ماندگار، مولد و سرمایه‌ های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فراورده‌ های نفتی تأسیس گردید.

هدف دیگر شکل‌ گیری این صندوق بیشتر در راستای تعدیل فشارهای ناشی از نوسان قیمت نفت بر اقتصاد ملی است.

بر اساس قوانین برنامه سوم و چهارم توسعه، دولت در صورتی مجاز به برداشت از این حساب است که درآمد ارزی حاصل از صادرات نفت خام نسبت به ارقام پیش‌ بینی شده کاهش پیدا کند و برداشت از حساب ذخیره ارزی برای تأمین کسری ناشی از عواید غیرنفتی ممنوع است.

در قانون پنج ساله چهارم توسعه مقرر شده‌ است به منظور سرمایه‌ گذاری و تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز طرح‌ های تولیدی و کارآفرینی بخش غیردولتی که توجیه فنی و اقتصادی آن‌ ها به تأیید وزارتخانه‌ های تخصصی ذیربط رسیده باشد، تا ۵۰ درصد حساب ذخیره ارزی، از طریق شبکه بانکی داخلی و بانک‌ های ایرانی خارج از کشور، به صورت تسهیلات با تضمین کافی تخصیص یابد.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف خراسان رضوی دلار صندوق توسعه ملی قانون نفت و گاز قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها شرکت کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، سید جواد موسوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمام صنایع کشور از جمله ساختمان پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و فعالان اقتصادی کشور از 8 لغایت 12 اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران درحال برگزاری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این اداره کل به معرفی قابلیت ها و طرفیت های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.

موسوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن 41 برگزار شده است.

میزبانی خراسان رضوی از ‌هیئت‌های تجاری کشورهای خارجی

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز گفت: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه خراسان رضوی یک روز پرکار را در اولینروزهای نمایشگاه رقم زد.

هادی توانا افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

توانا تاکید کرد: ترافیک حضور هیئت‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز بیان کرد: هیات‌هایی از کشور‌های چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو 2204 در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

حسن نوری‌زاده افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی خراسان رضوی برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬