Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی دو هفته گذشته قیمت مرغ بار دیگر در بازار تهران افزایش یافت و از مرز ۱۷ هزار تومان نیز عبور کرد و همین موضوع موجب شد تا بار دیگر  مسئولان اقتصادی استان تهران به تکاپوی متعادل سازی قیمت در بازار بیفتند.

محمد امامی امین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: اکنون قیمت مرغ کاهش یافته و از نزدیک ۱۸ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این موضوع را نیز گفت که همواره دست دلالان بازار را از تعادل خارج می کند و باید این موضوع را پذیرفت که همیشه سودجویان در کمین بازار هستند.

امامی امین به این موضوع اذعان داشت: این بار تنها عامل افزایش قیمت مرغ فقط دلالان و سودجویان نبودند، افزایش دمای زمین و گرمای تابستان بر وزن جوجه ها و جوجه ریزی تولیدکنندگان تاثیرگذاشته است.

در همین زمینه خبرگزاری ایرنا، هفته گذشته از دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان تهران جویای علت افزایش قیمت مرغ و اقدامات انجام شده بود که با پاسخ رفت و برگشتی این دو سازمان بود و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان آشکارا اعلام کرد که مسئولیت تنظیم بازار با سازمان جهاد کشاورزی است.

معاون امور دامی جهاد کشاورزی استان تهران نیز درباره علت گرانی گوشت مرغ و اقدامات این سازمان گفت که این استان در محصولات پروتئینی کاملا مصرف‌گراست و قیمت‌های مرغ را هم وزارتخانه جهاد و نیز مراکز توزیع تعیین می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اما آتش بس این ماجرا را با مشخص کردن مسئولیت تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: پیش از مسئول تنظیم و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی بود اما با انتقال سامانه JCT  یا «سیستم جامع تجارت الکترونیک» این مسئولیت به سازمان صنعت، معدن و تجارت محول شد.

تهرام/۳۰۰۱//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند