Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@02:10:10 GMT

پلمب در انتظار فروشندگان مانتو‌های جلوباز

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۷۷۹۴

پلمب در انتظار فروشندگان مانتو‌های جلوباز

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: بیشتر مغازه دارانی که پلیس به آن‌ها برای ارائه اقلام ممنوعه تذکر می‌دهند با پلیس همکاری می‌کنند و اقدام به جمع آوری آن اقلام می‌کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ تقی افرند معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار کرد: ارائه مانتو‌های جلوباز، مانتو‌های شیشه‌ای، شلوار‌های زاپ‌دار و پوشاکی از این قبیل، در مغازه‌ها ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما با رئیس اتحادیه و مغازه‌دارانی که اقدام به فروش این نوع لباس‌ها می‌کنند، جلسات متعددی داشتیم و آن‌ها را توجیه و موارد ممنوعه را به آن‌ها اعلام کرده‌ایم.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین جلساتی با تولیدکنندگان و رئیس اتحادیه صنف پوشاک برگزار کردیم و موارد ممنوعه را به آن‌ها گفته‌ایم که این موارد را به مغازه‌داران انتقال دهند و چنین اجناسی را از مغازه‌هایشان جمع کنند.

افرند ادامه داد: در صورت مشاهده چنین اجناسی در مغازه‌ها، ابتدا یک اخطار ۱۰ روزه به آن‌ها داده می‌شود و اگر طی این مدت ۱۰ روز، این اقلام را جمع نکنند، طبق دستور قضایی، با آن‌ها برخورد (یعنی مغازه آن‌ها پلمب می‌شود) می‌شود.

رفتار پلیس قهری نیست
وی یادآور شد: توجه داشته باشید که رفتار پلیس به هیچ عنوان قهری نیست و در ابتدا یک اخطار داده می‌شود، ولی اگر فرد از اخطار پلیس سرپیچی کرد، سپس با حکم قضایی آن مغازه پلمب می‌شود و پلمب کردن یک مغازه، آخرین رفتاری است که پلیس در برابر متخلفان از خود نشان می‌دهد.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون مورد پلمبی در این زمینه داشته‌اید یا خیر؟ گفت: بله برخی از مغازه‌ها بوده اند که به اخطار ۱۰ روزه پلیس توجه نکرده و پلیس هم با حکم قضایی، اقدام به پلمب این مغازه‌ها کرده است.

افرند در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر فردی اقدام به فک پلمب کند و مجدد غیرقانونی مغازه‌اش را باز کند، افزود: خود فک پلمب جرم است و اگر چنین موردی رخ دهد، ما جلسه برگزار می‌کنیم و به دستگاه قضایی اعلام خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما در گذشته تذکراتی را به اصناف مبنی بر عدم فروش لباس‌هایی که در شأنیت یک ایرانی نیست، داده بودیم، ولی طرح برخورد با متخلفان حدود یک ماه است که در تهران اجرا شده است.

با دستفروش‌ها برخورد نمی‌کنیم، چون صنف ندارند
معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: تعداد زیادی از مردم چه تلفنی و چه حضوری، از ما خواسته‌اند که با این فضایی که حاکم شده است، برخورد کنیم و از توزیع چنین لباس‌های دور از شأنی جلوگیری کنیم. پلیس هم حسب وظیفه ذاتی خود، اقدام به این رفتار کرده است چرا که ارائه چنین پوشاکی، خلاف قانون هم هست.

افرند در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه افرادی در ساعات پایانی روز، اقدام به فروش چنین لباس‌هایی در کنار خیابان‌ها (دستفروش‌ها) می‌کنند، آیا شما با آن‌ها نیز برخورد می‌کنید؟ تصریح کرد: این افراد، چون به اصطلاح دستفروش به حساب می‌آیند و صنفی ندارند، ما با آن‌ها برخورد نمی‌کنیم، ولی نهادی که باید جلوی این کار دستفروش‌ها را بگیرد، شهرداری و سدمعبر است.

وی اظهار کرد: مانتو‌های شیشه‌های، مانتو‌های بدون دکمه یا همان مانتو‌های جلوباز، شلوار‌های زاپ‌دار و مانتو‌های بدن‌نما از جمله اقلامی هستند که فروش و ارائه آن‌ها در مغازه‌ها ممنوع است.

افرند بیان کرد: اغلب مغازه‌هایی که به آن‌ها اخطار داده شده، اقدام به جمع‌آوری این نوع از لباس‌ها کرده‌اند و تعداد کمی در برابر این اخطار‌ها ممانعت کرده‌اند. تعداد مغازه‌هایی که به این دلیل پلمب شده، مغازه‌هایی بالایی نیست، چون همانطور که گفتم مغازه‌داران با ما همکاری دارند و مسائل ممنوعه را رعایت می‌کنند و با تعداد محدودی برخورد می‌شود.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اغلب مغازه‌هایی که اقدام به فروش چنین مانتو‌هایی می‌کنند، در شمال تهران هستند.
وی گفت: توصیه می‌کنم تولیدی‌هایی از پذیرش مدل‌هایی که در شان یک ایرانی نیست پرهیز کنند و جلوی تولید این پوشاک را از همان ابتدا بگیرند.

سرهنگ افرند در پایان گفت: اگر مردم شکایتی در این زمینه داشته باشند می‌توانند از طریق سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ اقدام به گزارش کنند و همچنین نیرو‌های اماکن ۲۴ ساعت شبانه روز در حال فعالیت هستند. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مغازه پلیس امنیت سامانه شکایت 110

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، پلیس گفته نیرو‌های امدادی و ماموران پلیس به مدرسه اعزام شده اند و مهاجم به جرم تلاش برای قتل با تلاش ماموران دستگیر شده و در بازداشتگاه پلیس است.
پلیس درباره انگیزه و هویت مهاجم هنوز گزارشی منتشر نکرده است، اما اعلام کرد در پی این حمله این مدرسه تعطیل شده است.
این دومین چاقو کشی در مدرسه طی کمتر از یک هفته اخیر در این کشور است.
هفتم اردیبهشت نیز یک دختر دانش آموز ۱۳ ساله در منطقه ولز انگلستان دو معلم و یک دانش آموز را در داخل مدرسه با ضربات کارد زخمی کرد و به سه فقره قصد قتل متهم و دستگیر شد.
دیروز نیز یک کودک ۱۳ ساله در پی شمشیر کشی یک مرد ۳۶ ساله در متروی شمال شرق لندن به قتل رسید و چهار نفر دیگر از جمله دو مامور پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
پلیس اعلام کرد مهاجم را دستگیر کرده است، اما هنوز درباره انگیزه این شمشیر کشی و هویت مهاجم گزارشی منتشر نکرده است.
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس پارسال ۵۰ هزار و ۴۸۹ جرم مرتبط با چاقو، قمه و قداره در انگلیس ثبت شد که در مقایسه با سال پیش از آن، ۵ درصد افزایش داشته است.
افزایش بی سابقه وقوع جرایم و کاهش سن مجرمان به یکی از معضلات جامعه انگلیس مبدل شده است.
مرکز ملی امار انگلیس شمار جرایم ثبت شده در این کشور را در یک سال منتهی به سپتامبر گذشته، بیش از شش میلیون و ششصد هزار فقره اعلام کرد که ۱۰ درصد بیشتر از سال قبل از آن است و بالاترین میزان در تاریخ این کشور ارزیابی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳