Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران می‌گوید، اطلاعات غلطی به کمیته ملی المپیک داده شده و تنیس روی میز جزو رشته هایی قرار گرفته که شانس کمی برای گرفتن سهمیه المپیک دارد از این رو قرار است در جلسه ای کمیته ملی المپیک توجیه شود.

جمیل لطف اله نسبی در گفت و گو با ایسنا درباره شانس تنیس روی میز برای گرفتن سهمیه المپیک ۲۰۲۰ بیان کرد: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تنیس روی میز را جزو رشته هایی در نظر گرفته اند که شانس کمی برای سهمیه المپیک دارند در حالی که شانس ما برای گرفتن سهمیه بیشتر از دوره های قبل است و از چهار روش ما شانس کسب سهمیه المپیک را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی ملی پوشان  هم خیلی با انگیزه دارند برای مسابقات آماده می شوند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد مدال برنز نوشاد عالمیان در بازی های آسیایی تاثیر زیادی روی تغییر نگاه‌ها  به سمت تنیس روی میز نداشته است؟ تصریح کرد: خیر. واقعا تاثیر  آنچنانی نداشت است و اگر داشت در لیست کمیته ملی المپیک ما را جزو فدراسیون‌هایی که شانس کمی برای گرفتن سهمیه المپیک داشتند، نمی گذاشتند.  نمی دانم چه اطلاعاتی به  مسئولان کمیته ملی المپیک داده شده که شانس تنیس روی میز را ضعیف می دانند انشالله در جلسه‌ای که داریم بتوانیم توجیه کنیم  تا تنیس روی میز هم حمایت شود.

لطف اله نسبی در مورد رویدادهایی که تنیس روی میز شانس گرفتن سهمیه المپیک را دارد، گفت: چهار روش برای کسب سهمیه المپیک وجود دارد، یکی در مسابقات  قهرمانی تیمی جهان است که بهمن ماه در پرتغال برگزار می شود. در مسابقات جهانی از ۱۶ تیمی که بالا می روند ، هشت تیم برنده سهمیه المپیک را می گیرند و هشت تیم بازنده در یک جدول دیگر به رقابت می پردازند و تیم برنده به عنوان تیم نهم هم سهمیه المپیک می گیرد.

همچنین قهرمان قاره ها  و میزبان  هم سهمیه تیمی می گیرند. تیم هایی که سهمیه گرفته اند  هر کدام می توانند دو نفر در انفرادی هم داشته باشند.

او ادامه داد: پس از ان در فرودین ۹۹ مسابقات کسب سهمیه آسیا برگزار می شود که در آن شش سهمیه توزیع خواهد شد  و کشورهایی که سهمیه نگرفته اند در این مسابقات می توانند به دنبال سهمیه خود باشند. یک راه دیگر از طریق رنکینگ جهانی است و در نهایت کشورهایی که از این راه ها سهمیه نگرفته باشند در دوحه قطر برای کسب سهمیه المپیک به رقابت می پردازند. در کل شانس ما خیلی بیشتر از قبل شده است و در هر مرحله شانس داریم. ما حتی برای مسابقات تیمی هم حساب کردیم چون قهرمان قاره ها و میزبان نیستند و شانس ما بیشتر شده است.

او در مورد کم شدن حضور نوشاد و نیما عالمیان در مسابقات خارجی بیان کرد: به دلیل مسائل مالی است. ارزش پول ما پایین آمده و بودجه هم کم شده است و تلاش می کنیم از طریق اردوهای با کیفیت داخلی نرفتن به مسابقه را جبران کنیم.
 
او در مورد وضعیت  برادران عالمیان  نیز گفت:نوشاد و نیما هر دو روحیه خوبی دارند و با جدیت و با انگیزه  دارند تمرین می کنند و برای کسب سهمیه المپیک آماده می شوند  امیدوارم بتوانند به جایگاه واقعی خود برسند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که در مسابقات قهرمانی آسیا باید انتظار تکرار مدال بازی های آسیایی را از نوشاد داشت یا انتظار زیادی است، تاکید کرد: قابل پیش بینی نیست چون واقعا سطح پینگ پنگ آسیا بالا است و به خیلی از شرایط بستگی دارد از این رو ممکن است مدال خود را تکرار کند و ممکن است این اتفاق رخ ندهد.

او در مورد زمان حضور برادران عالمیان در لیگ فرانسه نیز گفت: نوشاد و نیما بعد از مسابقات قهرمانی آسیا از اندونزی عازم فرانسه می شوند. زمانی که نیما  رفت، نوشاد تنها شد و اثر نبودنش روی بازی نوشاد خودش را نشان داد  اما الان آنجا با هم تمرین می کنند. من از سطح مربی انها اطلاع ندارم اما قطعا تعداد و تنوع حریف تمرینی برایشان بیشتر است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم ملی تنیس روی میز لطف الله نسبی نیما عالمیان سهمیه المپیک 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری

قانون کسب سهمیه و حضور در المپیک که پیش از این در مورد چهار وزن کشتی آزاد و فرنگی اجرایی شد، درباره علیرضا سرلک نیز صادق خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از اعزام پنج نماینده ایران به مسابقات گزینشی آسیایی، عنوان شد که هر کسی بتواند در بیشکک سهمیه المپیک را بگیرد، خودش ملی‌پوش خواهد شد.

تیم آزاد ایران با رحمان عموزاد در 65 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2023 بلگراد سهمیه المپیک گرفته بود و سهمیه‌های کشتی فرنگی را نیز مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم در اولین گزینشی المپیک در صربستان به دست آوردند.

بنابراین شاگردان محسن کاوه با احمد جوان در 57 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو و امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلوگرم و تیم حسن رنگرز نیز با امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو و علیرضا مُهمدی در 87 کیلوگرم راهی مسابقات گزینشی آسیایی شدند که از این جمع فقط جوان در کسب سهمیه ناکام بود و چهار نفر دیگر مجوز شرکت در المپیک را به دست آوردند تا طبق وعده فدراسیون، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک نیز شوند.

علیرضا سرلک هم با همین فرمول به المپیک خواهد رسید. اگر او بتواند در استانبول سهمیه المپیک بگیرد، خودش نیز در 57 کیلوگرم نماینده ایران در بازی‌های المپیک پاریس خواهد بود.

پیش از این میلاد والی‌زاده و احمد جوان نماینده وزن اول ایران در دو مسابقه گزینشی قبلی در بلگراد و بیشکک بودند.

سرلک مدال نقره سال 2021 وزن 57 کیلوگرم را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!