Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@14:18:02 GMT

استخدام 10 هزار معلم حق التدریسی تا مهرماه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۸۲۵۸

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که تعداد معلمان استخدامی بستگی به توافق با سازمان امور استخدامی دارد و انتظار مجلس و کمیسیون آموزش از تصویب این قانون، استخدام حداقل 20 هزار نفر تا ابتدای مهرماه امسال است، اما آنچه مشخص است زمینه برای استخدام حداقل 10 هزار معلم فراهم شده است.

به گزارش صدای ایران از جماران، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از استخدام حداقل ۱۰ هزار نیروی حق التدریسی در آستانه سال جدید تحصیلی خبرداد و افزود: دولت باید با ابلاغ آیین نامه استخدامی حق التدریسان تا پایان مردادماه سال جاری، زمینه جذب این نیروها را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمد مهدی زاهدی» گفت: با توجه به کمبود معلم در آستانه سال تحصیلی جدید در وزارت آموزش و پرروش، دولت باید هرچه سریعتر نسبت به ابلاغ این آیین نامه اقدام کند و نهایتا این آیین نامه را تا اواخر مرداد سال جاری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی، دستگاه‌‎های اجرایی می‌توانند برای استخدام نیروهای حق التدریسی آزمون برگزار کنند، لذا این آیین نامه برای طی تشریفات لازم باید زودتر ابلاغ شود.
زاهدی درباره تعداد معلمان استخدامی با اجرای قانون مذکور گفت: تعداد معلمان استخدامی بستگی به توافق با سازمان امور استخدامی دارد و انتظار مجلس و کمیسیون آموزش از تصویب این قانون، استخدام حداقل 20 هزار نفر تا ابتدای مهرماه امسال است، اما آنچه مشخص است زمینه برای استخدام حداقل 10 هزار معلم فراهم شده است.
رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس همچنین ازپرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 خبرداد وگفت: پیرو جلسات و پیگیری های انجام شده، مطالبات تمام بازنشستگان سال 97 تا مهر سال جاری پرداخت می شود و در ادامه پرداخت مطالبات بازنشستگان سال 98 انجام خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: استخدام آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش