Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@01:32:14 GMT

آغاز طرح ملی هوای تازه در سوادکوه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۹۲۶۹

آغاز طرح ملی هوای تازه در سوادکوه

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران از آغاز طرح ملی «هوای تازه» در سوادکوه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمود علیخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ  اشاره به دغدغه رهبری درباره مسائل فرهنگی و سخن ایشان مبنی بر ایجاد هوای تازه در فضای فرهنگی کشوراشاره و اظهار کرد: طرح ملی هوای تازه به مدت سه روز در شهرستان سوادکوه انجام می‌شود و با توجه به اینکه هدف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نوجوانان هستند، در این برنامه حدود 90 نفر در رده سنی 17 تا 25 سال از سراسر کشور شرکت می‌کنند و با استفاده از مربیان باتجربه کشوری در عرصه سرود آموزش‌های لازم را می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نقطه امتیار و افتخار کانون‌ها این است که در مساجد کار هنری انجام می دهند، یکی از هنرها که بسیار از آن استقبال شده را سرود برشمرد و گفت: اجرای سرود در مساجد و مصلی مورد استقبال همه قرار گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران با اشاره به جنگ فرهنگی از زمان بعد انقلاب و ناتوی فرهنگی در حال حاضر، بر اهمیت کار کانون‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد و گفت: برای دوام آوردن در برابر این هجمه فرهنگی باید از سنگر مبارزه کنیم و مساجد سنگر است و سنگرها را باید پر کرد.

علیخانی تعداد مساجد استان مازندران را 4هزار مسجد برشمرد و افزود: از این تعداد حدود یک‌هزار و150مسجد دارای کانون‌های فرهنگی هنری هستند اما طبق برنامه ششم توسعه تمام مساجد شهری و دارای جمعیت هزار نفر باید دارای کانون باشند که ما از این برنامه عقب هستیم و درخواست ما از مسئولان مختلف این است که بیایند در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت و مساجد شهری کانون‌های فرهنگی هنری تشکیل شود.

وی با اشاره به خالی شدن مساجد مخصوصا از قشر جوان و نوجوان، بر ضرورت ایجاد انگیزه در این اقشار برای حضور در مسجد اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین انگیزه‌ها این است که مسجد کارکرد صدر اسلام خود را باز یابد و ما با کار هنری می‌توانیم البته مساجد باید به کارهای فرهنگی بپردازد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه ماست» برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این استان ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابت‌های هنری انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد