Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابستان بهترین فرصت برای برگزاری برنامه‌های مفرح با استقبال زیاد مردم است چرا که شهروندان زمان بیشتری برای گذران اوقات فراغت دارند و در این راستا جشنواره تاب_ستانه در باغ غدیر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، در مدت زمانی قبل پژوهش‌هایی پیرامون روحیه مردم اصفهان صورت گرفت که در آن مشخص شد که اصفهان یکی از افسرده‌ترین شهرهای ایران است چرا که همان زاینده رودی از میان قلب شهروندان اصفهان می‌گذشت دیگر خشک شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این وضعیت مسئولان شهری را بر آن داشت تا به فکر چاره افتند و برنامه‌ها و سیاست‌هایی را در راستای بهبود این شرایط اتخاذ کنند که برنامه‌های سرگرمی و تفریحی یکی از راهکارهای آنها محسوب می‌شود؛ منطقه چهار اصفهان نیز از جمله مناطقی بود که در تلاش برای این موضوع برآمد و جشنواره‌ای با حضور اقشار مردم عملیاتی کرد.

 

اکنون رسیدیم به تعطیلات تابستانی و شورو شوق مردم که برای تفریح و سفر و سرگرمی دارند و در گوشه و کنار شهر شاهد پوسترهایی با محتوای سرگرمی و تفریح هستیم.

 

اما اکنون بیش از یک ماه از فصل گرم تابستان گذشته است و تابستان بهترین زمان برای ایجاد شادی در شهر با کمترین هزینه‌هاست چراکه در این زمان قشر فعال جامعه یعنی جوانان و نوجوان فارغ از درس و مشقها به استقبال تعطیلات می‌روند.

 

از میان پوسترها یکی از آنها بیشتر نظرمان را به خودش جلب کرد؛ برنامه‌ای با عنوان 《تاب_ستانه》 که پس از عنوان جالبش رنگ‌بندی تابستانی این پوستر بیشتر جلب توجه می‌کرد.

 

 

«تاب_ستانه» جشنواره‌ای با بیش از ۲۰۰ بازی

 

با خود فکر می‌کردیم که چیزی شاید بهتر از آن نباشد که با خانواده خود به محیطی خارج از خانه رویم و بتوانیم دسته جمعی و خانوادگی بازی کنیم و لحظه‌های خوبی را با هم خاطره بسازیم که جشنواره 《تاب_ستانه》 این شرایط را برایمان فراهم کرد.

 

مکانی که برای این جشنواره در نظر گرفته بودند باغ زیبای غدیر بود، باغی مملو از درختان سر به فلک کشیده و هوایی دلنشین که گرمای سخت تابستان را به دلنشینی هوای پاییز برایمان تبدیل کرد.

 

برنامه راس ساعت مقرر یعنی ساعت ۶ بعداز ظهر آغاز شد اما قبل از آغاز برنامه باغ غدیر به قدری شلوغ شده بود که مخاطبان جدید را بیش از پیش برای انجام بازی‌ها به وجد می‌آورد.

 

بیش از ۲۰۰ بازی در این جشنواره به کودکان و نوجوانان و والدینشان ارائه شده بود که تمام توانایی‌های فکری، جسمی و اجتماعی افراد شرکت کننده را هدف قرار می‌داد.

 

 

رضا اخوان شهردار منطقه ۴ اصفهان پیرامون برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: در برنامه‌های تابستانه شهرداری سعی بر آن بوده است تا این برنامه‌ها به شکل تعاملی و مشارکتی با موسسات مختلف و بخش خصوصی انجام شود و شهرداری بیشتر نقش نظارتی داشته باشد.

 

چه بسیار کودکانی بودند که کارهای سخت بازی‌های فکری_تعادلی را به خاطر قرار گرفتن در فضای جذاب و پرهیجان این جشنواره در باغ غدیر به راحتی انجام می‌دادند و والدین خود را شگفت زده می‌کردند.

 

بازی‌هایی چون پله‌کان، پل معلق که راهی برای از بین بردن ترس کودکان است، ماز کوهستانی که باعث هماهنگی بین عصب و عضله در افراد می‌شود، از جمله بازیهایی بودند که میزان تعادل را در افراد مورد سنجش قرار می‌دادند. اما چیزی که در این جشنواره حائز اهمیت بود توجه زیاد متولیان برنامه به بازی‌ها و تئاترهای نمایشی سنتی و ایران قدیم بود همچون تئاتر نمایشی خیمه شب بازی و یا شاهنامه خوانی که غرفه شاهنامه خوانی خدمات خود را به همه گروه‌های سنی ارائه می‌داد.

 

 

 

فضا به قدری دلچسب بود که هر چقدر زمان می‌گذشت و در میان بازی‌ها قدم می‌زدیم باز هم خسته نمی‌شدیم چرا که هیچ بازی در آنجا نبود که مورد استقبال مخاطبان قرار نگیرد و آنان را به وجد نیاورد. 

 

محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان پس از بازدید از جشنواره و فضای باغ غدیر، گفت: سری برنامه های نشاطستان یکی از جلوه‌های شهر فعال است که در جهان شهر اصفهان در حال برگزاری است و با مشارکت شهروندان که استقبال خوب آنان مواجه شده است.

 

آب، آب، هم‌بازی

 

بخشی از بازی‌های این جشنواره به بازی‌های آبی تعلق داشت که به سمت آن می‌رفتی شاهد شلوغی چشمگیری بودی اما با وجود ازدهام زیاد همه مخاطبان برای بازی‌های جذاب این بخش در صف قرار می‌گرفتند و از شوق زیادشان لبخند از لبهایشان کم نمی‌شد.

 

 

هدف از برگزاری این جشنواره شاید بهبود شرایط روحی مردم شهر بود اما مسئولان برگزار کننده چه بخواهند و چه نخواهند برای مخاطبان این برنامه و خانواده‌ها خاطره ساز شدند چرا که در هر کجا از این باغ قدم می‌گذاشتی والدینی را می‌دیدی که با اشتیاق فراوان از کودکان خود در حین بازی فیلم می‌گرفتند و از خوشحالی فرزندانشان لذت می‌برند.

 

با بازگشت آب زاینده رودمان، حالمان بهتر است، جشنواره‌های تفریحی هم در حال برگزاری است و خاطره‌ای که از خود برای آینده‌مان باقی می‌گذاریم مثبت است.

 

حال خوب ما شهروندان را فراموش نکنید./

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج کانون های مساجد خراسان جنوبي شهادت امام جواد ع نماز جمعه ازدواج آسان خطبه نماز جمعه امام جمعه خطبه های نماز جمعه طرح تابستانه کتاب فصل تابستان کلاس های تابستانی تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین فرصت رستگاری | جدایی شیرین یا تلخ؟

همشهری آنلاین: تیم آلگری در بازی برگشت نیمه‌نهایی، با گل دیرهنگام میلیک ۲ بر یک شکست خورد و به لطف پیروزی در بازی رفت، در مجموع ۳ بر ۲ برنده شد. این تیم لیگ را به اینتر باخته و هواداران هم از عملکردش چندان دل خوشی ندارند. باشگاه، به‌صورت رسمی از مربی خود حمایت می‌کند و حتی قبل از همین بازی هم دوباره از آلگری حمایت کرد اما همه‌ و طبیعتا خود آلگری هم می‌دانند که کار تمام شده. حتی گفته می‌شود که کار با تیاگو موتا هم تمام‌شده و بازیکن سابق اینتر، قرار است در انتهای فصل، جایگزین آلگری شود.

همه اینها یعنی اینکه آلگری تنها یک فرصت دارد که دست‌کم جایگاه خود را در بین هواداران ترمیم کند و با خاطری خوب از تورین برود. شیوه جدایی آلگری، مسئله‌ای است که حتی در باشگاه هم به آن فکر می‌شود و رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند که باشگاه می‌خواهد پس از پایان فصل، با آلگری بنشیند و درباره شیوه جدایی و کارهای اداری آن صحبت کند. آلگری پیش از بازی برگشت با لاتزیو، در پاسخ به خبرنگاران درباره آینده‌اش در یووه گفته بود که این باشگاه است که باید در این‌باره تصمیم بگیرد. جدایی آلگری، علاوه بر هواداران ناراضی، احتمالا بهترین خبر برای فدریکو کیه‌زا خواهد بود چون لا گازت دلو اسپرت گزارش داده که درصورت ماندن آلگری، این بازیکن تورین را ترک خواهد کرد.

کد خبر 847093 برچسب‌ها لیگ سری A ایتالیا ویژه ورزشی تیم یوونتوس مربیان فوتبال جهان

دیگر خبرها

  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)
  • برایتون 0-4 سیتی: تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • آخرین فرصت رستگاری | جدایی شیرین یا تلخ؟
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2