Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال دارای بخش‌های متفاوت و دارای رویکرد ویژه‌ای نسبت به اکران بعد جشنواره است. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان امروز در سالن نمایش بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست رسانه‌ای علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهید صارمی با خیرمقدم به شهردار اصفهان و مسئولین فرهنگی این شهر در ادامه بیان کرد که محورهای اصلی جشنواره امسال شامل موارد متعددی است.

او در ادامه بیان کرد: از چند جهت این جشنواره شامل تحولات مختلف است. نخستین تحول تغیر نگرش از اثر به منظومه است. جشنواره در سال‌های قبل موفقیت خود را در تولید بالا و آمار زیاد می دانستند. در حالی که باید نگرش به صورت منظومه‌ای باشد. شفافیت مالی از دیگر رویکردهای مهم این جشنواره است و ما خود را در اتاق شیشه‌ای حس میکنیم و تمام موارد مالی باید به صراحت و شفاف اعلام شود.

تابش اظهار کرد: محور دیگر اینکه توجه به وجوه بین المللی که تا قبل از آن از اهمیت کمتری برخوردار بود زنده شده است. به مهمانان بخش‌های بین الملل و پنل‌های آموزشی و کارگاه‌ها توجه کردیم. در این بخش ظرفیت های بین الملل را به تصویر خواهیم کشید.

تابش درباره بخش‌های فرعی گفت: خدمات پروفایلینگ اقتصادی فیلم ها و سینماگران کودک در این جشنواره مورد توجه جدی ما قرار گرفته است.

قصد ما این است که سودآوری در عین حفظ کیفیت باشد و مانند جشنواره‌های قبلی تنها تولید فیلم و حضور در جشنواره ملاک نیست و توفیق فیلم‌ها در اکران نیز همراه با سوددهی مورد نظر است.

وی در ادامه گفت: در این جشنواره خدماتی رایگان به تهیه کننده‌های سینمایی خواهیم داد نظیر ارتباط دهی و آشنایی با دفاتر پخش برای سینما گران و همچنین آشنایی با صنایع مجاور صنعت سینما و توجه به انیمیشن در بخش‌های گوناگون نیز از دیگر مسائل مهم جشنواره امسال است.

بخش‌های وب سری نیز در جشنواره امسال حضور دارد و برای همین باید گفت جشنواره فقط به سینما توجه ندارد و انیمیشن هم از بخش‌های مهم آن است.

این مدیر فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جایزه ویژه کسب و کار از طرف دبیر به بهترین تهیه کننده‌ها اکران خواهد شد که این رویکرد نشان از توجه ما به اکران و تولید موفق دارد.

در کنار جشنواره سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور به ریاست آقای ایل بیگی برگزار خواهد شد.

در بخش‌های پایانی تابش گفت: احترام به سه تن از سینماگران کودک و تجلیل از آنان در این جشنواره برگزار خواهد شد.  تجلیل از خانم مهین جواهریان فیلمساز، علیرضا رضاداد مدیر سینمایی و خانم مریم سعادت بازیگر سینما و تلویزیون برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: از میان فیلم‌های ارسالی به جشنواره 7 فیلم سینمایی انتخاب شدند و فیلم های سینمایی در سه نوبت اکران می شوند. همچنین این آثار در شهرهای بزرگ کشور و مناطق آزاد نیز پخش می‌شوند.
انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد