Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم و اعضای شورای اسلامی روستای حاجی آباد از کمبود آب شرب و وضعیت نامناسب جاده روستا گلایه دارند و عنوان می کنند هرآن ممکن است مردم روستا مجبور به کوچ اجباری شوند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، از آنجایی که برخورداری از حداقل امکانات رفاهی و خدمات عمومی براساس اصول قانون اساسی حق مسلم همه اقشار کشور از جمله روستائیان است و محرومیت از امکانات عمومی همواره یکی از مهمترین موارد دافعه روستایی و بروز مهاجرت و جابجایی جمعیتی است که ارائه خدمات عمومی و امکانات زیربنایی در نقاط روستایی نیازمند طراحی و تدوین برنامه ای با اهداف مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
با توجه به اینکه توسعه آسفالت جاده های روستایی نقش مهمی در شکوفایی منطقه دارد اغلب مسیر ارتباطی منطقه خاکی و تردد در این جاده ها بسیار سخت و دشوار است و وضعیت راه های ارتباطی روستانشینان با شهر بسیار نامناسب که فراهم نبودن زیرساخت های توسعه تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی درعقب ماندگی روستاها دارد.

 

عمده مشکلات روستاهای دهگلان وضعیت بد جاده ای است که از آن گله مند هستند زیرا جاده های خاکی پس از بارش از گل و لای انباشته شده و تردد مردم را سخت می کند.


بحث راه و توجه به حمل و نقل جاده ای از مهم ترین نیازهای روستاییان شهرستان دهگلان  است به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در توسعه  شهرستان محسوب می شود و این مساله برای روستاییان و تولیدکنندگان محصولات دامی و کشاورزی برای عرضه محصولات خود به بازار و مراکز فروش از ضرورت بسیاری برخوردار است.


روستای حاجی آباد بزرگ از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان با 120 خانوار که به علت نامناسب بودن جاده ارتباطی ،محروم از همه امکانات، نبود امکانات و بی توجهی به آنان زمینه مهاجرت آنان به شهر را فراهم می سازد.

 

جاده نامناسب

 

 این روزها بی توجهی به مردم روستا قطعا زمینه مهاجرت به شهرها را دو چندان کرده و باعث شده که مردم کشاورز و دامدار در حاشیه شهر به شغل کاذب روی آورند و شغل اصلی خود که همان دامداری و کشاروزی است را رها کنند.

 

با توجه به اهمیت موضوع خبرنگار ما به میان مردم روستای حاجی آباد رفته تا نظر و دیدگاه آنان را در این زمینه جویا شود 

 

یکی از ساکنان روستای حاجی آباد درگفتگو با خبر نگار نگار ما با اشاره به مشکلات روستا اظهار داشت:جاده ارتباطی این روستا تا دسترسی به آسفالت 9 کیلومتر فاصله دارد که جاده کاملا خاکی و در فصل بارن بارندگی گل بارش بارف و کولاک  جاده مسدود و تردد در آن بسیار مشکل است.

 

وی افزود: از سال 81 برای بهسازی جاده روستا قول مساعد داده شده و با وجود تخصیص اعتبار و واگذاری به پیمانکار حدود یکسال پیش متاسفانه پیمانکارهنوز شروع بکار نکرده است.


وی با اشاره به به اجر نشدن نشدن طرح هاد دراین روستا گفت: گل و لای داخل روستا به شدت مردم را آزار می دهد که نیاز است برای حل این معضل اعتباری به روستا تخصیص داده شود.

 

مشکل آب شرب و نبود امکانات رفاهی 

 

ناصر مرادی رئیس شورای اسلامی روستای حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: خانوادهای که در این روستا از طریق کشاورزی و دامداری امرا معاش می کنند اگر مورد بی مهری قرار گیرند اکثر آنان وادار به کوچ اجباری شده و درشهر به شغلهای کاذب روی می آورند. 

 

وی در ادامه مشکلات دیگر روستا را عنوان کرد و گفت:  آنتن دهی بسیار ضعیف خط همراه اول و نبود اینترنت مشکل دیگر روستای حاجی آباد است در صورتیکه روستاهای اطراف از آن برخوردارند.


مرادی افزود: در خواست ما ازمسئولین است که به مردم روستاها بیشتر توجه کنند و با خدمات دهی به روستاها مانع مهاجرت آنان به شهرها شوند.

 

 کریم حدود ی عضو شورای اسلامی روستای حاجی آباد ضمن نگرانی شدید  اظهار داشت: روستای ما حتی محروم از امکانات اولیه رفاهی می باشد که واقعا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

 

 وی افزود: حدود 15 الی 20 ساله این روستا مشکل آب شرب دارد و چونکه آب شرب روستا جوابگوی مردم نیست ما مجبوریم از آب چشمه که 90 درصد آلوده است استفاده کنیم.

 

حدودی گفت: این مشکل به قدری مهم است که اگر به این مسئله توجه نشود چه بسا منجر به مهاجرت تعداد زیادی از روستائیان به شهر و با پدیده معضل بیکار ی نیز روبرو شوند.


 
 محمود حدودی عضو دیگر شورای روستا حاجی آباد در ادامه افزود: ناحیه مقاومت سپاه دهگلان هنگام مطلع شدن از مشکل آب شرب روستا اقدام به حفر دوچاه نمود که متاسفانه هر دو چاه به سنگ برخورد و فاقد آب بود.


 وی در ادامه گفت: باهمت مردم روستا وآب وفاضلاب روستایی چاه نیمه عمیق آب شرب حفر شده اما به علت نبود اعتبار جهت انتقال آب به روستا، راکت مانده و مردم روستا چشم انتظارند که این مشکل کی حل خواهد شد.

 


یکی از ساکنان روستا گفت: مردم این روستا با حدود ۱۲۰ خانوار واقعا درشرایط سختی به سر می برند زیرا این روستا به شدت دارای کمبود آب شرب می باشند واقعا اگر اینجوری پیش بره حدود ۸۰ درصد مردم روستا مجبور به کوچ‌ می شوند.


وی افزود: آیا واقعا این انصاف است  روستای که ۱۲۰ خانوار در آن ساکن هستند روزی ۲۰ لیتر آب برای نوشیدن وشست وشو داشته باشند واقعا مردم دیگه خسته شدن اینقد نهادها و ارگانهای مختلف قول دادند و عملی نشده است.


وی در ادامه با اشاره به مشکل جاده این روستا  گفت: آسفالت راه های روستایی از مطالبات به حق مردم روستاها است زیرا  راه ارتباطی، زیربنای توسعه و عمران و آبادانی هر منطقه است و روستاها با اجرای طرح های راهسازی رونق خاصی می گیرند که نیاز است مسئولان در این راستا هم مشکل روستای حاجی آباد را بر طرف نمایند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه پلدختر، اظهار داشت: جاده پلدختر - خرم‌آباد باگذشت سالیان از وقوع سیلاب همچنان ناایمن و قربانی می‌گیرد و تسریع در تکمیل آن مطالبه مردم شهرستان‌های پلدختر و معمولان است.

وی عنوان کرد: جاده پلدختر - خرم‌آباد به قتلگاه تبدیل شده و مردم را رنج می‌دهد و باعث شده اتفاقات ناگواری در آن رخ دهد که موجب تلفات جانی زیادی شده است.

امام‌جمعه پلدختر، افزود: تقسیم این جاده به چهار قطعه، تکمیل و سرعت‌بخشیدن به آن خواسته مردم است چرا که هنوز پیشرفت چشمگیری ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی، گفت: قطعه‌های این جاده که به قرارگاه خاتم مربوط می‌شود خوب کارکرده اما در سایر قطعه‌ها ردیف بودجه‌ای کفاف نداده و مدت‌ها است تعطیل یا نیمه‌جان است.

وی از تلاش مسئولان، استانداران سابق و نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبار برای جاده پلدختر - خرم‌آباد تقدیر کرد.

امام‌جمعه پلدختر، یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از این مشکلات قرارگرفتن پروژه پلدختر - خرم‌آباد در مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان است.

کد خبر 6089113

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات