Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع امنیتی به ساندی میرر گفتند، هشدارهایی درباره تجدید حیات القاعده و اجرای حملات این گروه شبه‌نظامی وجود دارد.

یک تحلیلگر اطلاعاتی غربی به ساندی میرر گفت: اراده‌ای قوی در بیرون برای ایجاد یک ۱۱ سپتامبر دیگر وجود دارد، بنابراین کابوس اسامه بن لادن (رهبر پیشین القاعده) هنوز تمام نشده است، گرچه ممکن است تنها وارث تروریست بالقوه موسس القاعده کشته شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌ها، حمزه بن لادن (پسر رهبر پیشن القاعده) در عملیات محرمانه دولت و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا کشته شده است. با کشته شدن حمزه بن لادن، تحلیلگران نسبت به احتمال وقوع یک حمله تروریستی به بزرگی یازده سپتامبر هشدار می‌دهند.

این مقام اطلاعاتی غربی می‌گوید: حمزه به لحاظ عملیاتی بی‌تجربه بود اما به عنوان فرزند یکی از مشهورترین مغز متفکرهای تروریستی جهان، جذاب بود. اسامه بن لادن ارزش واقعی فرزندش را می‌دانست و امیدوار بود که او روزی چالش رهبری القاعده را بر عهده بگیرد ولی غرب نمی‌توانست به او اجازه دهد تا برای یک القاعده جدید و خطرناک‌تر نیرو جذب کند.

حمزه بن لادن در زمانی که پدرش توطئه یازدهم سپتامبر را برنامه‌ریزی می‌کرد، حضور داشت. حدود ۳۰۰۰ تن در جریان حملات هواپیماربایی و اصابت آنها به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک و پنتاگون در واشنگتن کشته شدند.

اسامه بن لادن و فرزندش حین فرار به پاکستان در زمان حمله آمریکا به افغانستان در کنار یکدیگر بودند. در همین حال سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد، ارتشی متشکل از ۳۰ هزار شبه‌نظامی داعشی احتمالا هنوز زنده هستند و به دنبال فروپاشی "خلافت" در عراق و سوریه در تلاش برای انتقام هستند. 

در این گزارش آمده است: چشم‌اندازهای آتی آنها برای مدت زمانی در آینده مایه نگرانی بین‌المللی خواهد بود. برخی ممکن است به القاعده یا دیگر گروه‌های تروریستی که ظهور می‌کنند، ملحق شوند. برخی رهبر یا رادیکالی خواهند شد.

(عکس: حمزه بن لادن، پسر رهبر پیشین القاعده)

/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری مهر، از اواخر شامگاه دیروز شنبه تا ابتدای بامداد امروز یک شنبه، در درگیری مسلحانه ای در یکی از محلات زاهدان که ناشی از اختلافات شخصی به وقوع پیوسته بود، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در این بین برخی از گروهک‌های معاند با انتشار اخبار و فیلم و عکس‌هایی این درگیری که به دلیل اختلافات شخصی رخ داده را درگیری نیروهای امنیتی و افراد مسلح ناشناس عنوان کرده بودند که این موضوع در پیگیری خبرنگار مهر، تکذیب شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در این خصوصاً با بیان اینکه براثر یک درگیری ناشی از اختلافات شخصی در یکی از محلات زاهدان، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند، گفت: پس از وقوع درگیری در این محله، نیروهای بسیجی نزدیک به این محل برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شده‌اند و ربطی به درگیری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای شناسایی عوامل و دستگیری آنان ادامه دارد.

کد خبر 6096799

دیگر خبرها

  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • تصادف در سه راهی گتوند یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب