Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@02:51:33 GMT

۸۷ هزار نمونه خون بندناف ذخیره سازی شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۲۲۵۴

۸۷ هزار نمونه خون بندناف ذخیره سازی شده است

«مسعود شهرجردی» روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی افزود: در حال حاضر از سلول های بنیادی خون بندناف برای درمان بیماریهای سخت درمان استفاده می شود اما کار تحقیقاتی برای درمان بیماری هایی همچون آلزایمر، پارکینسون و دیابت از خون بندناف در حال انجام است.  
وی اظهار داشت: زنان باردار در سی و ششمین هفته از بارداری مشاوره شده و با انجام آزمایش های مورد نیاز قرارداد استفاده از خون بندناف با آنان بسته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در مرکز درمان ناباروری استان مرکزی سلول های بنیادی خون بندناف نوزادان با حفظ هویت خانواده ها ذخیره تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

شهرجردی در ادامه افزود: نوع نگاه جهاد دانشگاهی مبتنی بر ایجاد اشتغال است و در این راستا مدل الگو نوین مشاغل خانگی به صورت نمونه برای ۱۳۱ زن سرپرست خانوار در این استان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: این طرح با همکاری دفتر اموربانوان و خانواده استانداری مرکزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این مجموعه علمی ۲۹ پژوهشکده، هفت مرکز علمی، سه خبرگزاری، یک مجتمع تحقیقاتی، هفت موسسه آموزشی، یک موسسه قرض الحسنه، هفت سازمان استانی، سه سازمان فرهنگی، یک سازمان تجاری سازی،۲ دانشگاه و سه پارک علم و فناوری دارد.

شهرجردی افزود: جهاد دانشگاهی استان مرکزی به عنوان جامع ترین مرکز جهاد دانشگاهی کشور مطرح است.

وی اظهار داشت: سند توسعه اشتغال، سند توسعه اجتماعی و فرهنگی، سند مدیریت بحران استان مرکزی، برنامه آمایش فرهنگی و عدالت استان، سند راهبری وضعیت اجتماعی مناطق اسکان غیر رسمی استان، انتشار کتاب و مقالات در سطح ملی و بین المللی، راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی و معتمد محیط زیست، ایجاد مرکز دیده بان اجتماعی و مرکز خدمات تخصصی مدیریت انتقال تکنولوژی در یک سال گذشته در استان مرکزی توسط جهاد دانشگاهی عملیاتی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: ۱۶ نیاز فناورانه این استان در سطح کوچک و متوسط شناسایی شده است.

شهرجردی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تحقق این مهم در استان مرکزی اعتباری در نظر گرفته است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت، ۱۲ شهرستان و ۳۳ شهر در قلب ایران قرار دارد.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آلزایمر اجتماعی و فرهنگی اداره کل تعاون کار و رفاه درمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها