Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@20:53:20 GMT

مضررات مصرف همزمان خربزه و عسل

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۲۴۶۳

مضررات مصرف همزمان خربزه و عسل

خبرگزاری میزان- یک متخصص طب ایرانی تصریح کرد: ماهی به همراه تخم مرغ یا خربزه به همراه عسل، نمونه‌هایی از مواد خوراکی است که طبق نظر طب ایرانی نباید کنار هم مصرف شوند. تجربه نشان داده خوردن همزمان این مواد غذایی می‌تواند باعث ایجاد دل درد شده و به بدن ضرر برساند. تاریخ انتشار: 14:14 - 15 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۹۴۳۲

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  نفیسه حسینی‌یکتا گفت: در طب ایرانی توصیه می‌شود که مواد غذایی با مصلحات‌شان مصرف شوند؛ به طور مثال برخی از ما عادت کرده‌ایم غذای عدسی را با گلپر مصرف کنیم و این عادت فراتر از آنکه برای طعم غذا باشد به علت آن است که گلپر مصلح عدسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مثال دیگری که می‌توان از آن یاد کرد مصرف ماست‌وخیار به همراه نعنا است. نعنا می‌تواند اصلاح کننده طبع سرد ماست‌وخیار باشد و طبع معتدلی ایجاد کند.

یک متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه همزمانی مصرف برخی مواد غذایی کنار هم از سوی طب ایرانی نهی شده، ادامه داد: دیدگاه حکمای طب ایرانی حاکی از آن است که ترکیب دو ماده غذایی کنار یکدیگر می‌تواند برای بدن کیفیت نامناسبی ایجاد کند. در متون قدیمی طب ایرانی به این موارد اشاره شده است و اگر بخواهیم به زبان امروزی به آن اشاره کنیم باید ترکیب موادی که مصرف آن‌ها کنار هم نهی شده است را بررسی کنیم.

حسینی‌یکتا تصریح کرد: ماهی به همراه تخم مرغ یا خربزه به همراه عسل، نمونه‌هایی از مواد خوراکی است که طبق نظر طب ایرانی نباید کنار هم مصرف شوند. تجربه نشان داده خوردن همزمان این مواد غذایی می‌تواند باعث ایجاد دل درد شده و به بدن ضرر برساند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خوراکی مضررات خربزه عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی قند پنهان دارند

این مواد غذایی قند پنهان دارند

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب