Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@15:26:13 GMT

نخستین جنگل بومی شهری هنگ‌کنگ در یک ساختمان کربن صفر

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۳۱۲۸

ساختمان کربن صفر هنگ‌کنگ، با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا، آگاهی مردم این شهر چینی را نسبت به زندگی پایدار افزایش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساختمان کربن صفر هنگ‌کنگ فراتر از تعریف سنتی "کربن صفر" پیش رفته است به طوری که از ترکیب صفحه‌های خورشیدی و یک سیستم تولید سه‌گانه بیودیزل موسوم به "CCHP یاTrigeneration " به شبکه محلی متصل می‌شود و انرژی تجدیدپذیر تولید می‌کند تا از این طریق انرژی مصرفی در طی یک سال را جبران کند؛ سیستم‎های  CCHP توانایی تولید هم‌زمان برق، گرما و سرما را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انرژی اضافی تولید شده در سیستم به شبکه محلی منتقل می‌شود تا انرژی مصرف‌ شده برای فرآیند ساخت و ساز و مصالح ساختمانی را تامین کند. گام نخست در طراحی ساختمان کربن صفر هنگ‌کنگ، استفاده گسترده از بیودیزل به عنوان سوخت تولید سه‌گانه تجدیدپذیر بود. این سیستم از روغن آشپزی پسماند برای تولید برق استفاده می‌کند و با این کار دو مشکل اساسی، یعنی مدیریت مواد پسماند و تولید انرژی را برطرف می‌کند.

ساختمان کربن صفر همچنین اولین جنگل بومی شهری به شمار می‌رود چرا که در آن بیش از ۲۲۰ درخت بومی از ۴۰ گونه متفاوت و بوته‌های مختلفی کاشته شده است. جنگل شهری در این ساختمان یک اکوسیستم بسیار باکیفیت به شمار می‌رود که هم برای محیط‌ زیست و هم برای مردم آن منطقه فواید زیادی دارد.

رویکرد یکپارچه برای افزایش کارایی زیست‌محیطی

ساختمان کربن صفر هنگ‌کنگ پروژه‌ای منحصر به فرد برای به تصویر کشیدن پیشرفته‌ترین طراحی‌ها و تکنولوژی‌ها در صنعت ساختمان‌سازی در سراسر دنیا است. طراحان برای دستیابی به هدف کربن صفر در این ساختمان، با ترکیب راهبردهای طراحی منفعل با سیستم‌های فعال سبز و تولید انرژی تجدیدپذیر، از یک رویکرد یکپارچه استفاده کردند.

معماران برای جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش مصرف انرژی به میزان ۲۰ درصد، از یک مجموعه استراتژی‌ها نظیر طرح تهویه هوای عرضی با کارایی بالا بهره بردند. استفاده از خنک‌کننده‌های بزرگ و رطوبت خشک‌کن‌ها به ذخیره ۲۵ درصد دیگر انرژی کمک می‌کند. همچنین تولید کارآمد انرژی تجدیدپذیر مصرف انرژی ساختمان را تا ۷۵ درصد، در مقایسه با الکتریسیته معمولی تولید شده از شبکه، افزایش داده است.

علاوه بر تکنولوژی‌های پیشرفته به کار برده شده در طراحی ساختمان کربن صفر هنگ کنگ، طراحان سعی کرده‌اند استفاده از مصالح را به حداقل برسانند و انرژی را از طریق طراحی کارآمد و روش‌های ساختاری با کم‌ترین میزان کربن تامین کنند. در عوض، تا حد امکان از مصالح بازیافتی و چوب پایدار برای ساخت ‌و ساز این ساختمان استفاده شده است. برای کاهش تلفات خاک نیز از خاک حفر شده طی عملیات ساختمان‌سازی برای پر کردن زمین جنگل بومی شهری استفاده شد.     

برچسب‌ها ساختمان معماری هنر معماری خلاقيت و نواوري خلاقیت کربن صفر فضاي سبز شهري فضاي سبز فضای سبز شهری در شهرهای جهان چه می‌گذرد؟ انرژی انرژی تجدیدپذیر انرژی خورشیدی پنل خورشیدی مصرف بهینه انرژی انرژی پاک نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ نام ایمیل نظر شما * * لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد کنید 4 + 1 = ارسال برچسب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نسخه دسکتاپ نسخه موبایل درباره ما آرشیو ارتباط با ما

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

طراحی و تولید: نستوه

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ساختمان معماری هنر معماری خلاقيت و نواوري خلاقیت کربن صفر فضاي سبز شهري فضاي سبز فضای سبز شهری انرژی انرژی تجدیدپذیر انرژی خورشیدی پنل خورشیدی مصرف بهینه انرژی انرژی پاک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

ایسنا/لرستان اختراع کاربردی دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، مصطفی شهبازی‌پاچال، با عنوان دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه (زنبور عسل) مجهز به سنسور بیهوشی، از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت شد.

مصطفی شهبازی‌پاچال ششم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های لرستان، زنبورداری و تولید عسل است و اختراع اینجانب در راستای این ظرفیت‌ها و ارتقای تولید است.

وی با بیان اینکه نژاد زنبورهای ایرانی دارای ضعف‌هایی است وتلاشم این بوده است با این اختراع، ضعف‌ها رفع شود، گفت: نژادهای مختلف زنبور در جهان را مورد بررسی علمی و تحقیقاتی قرار دادم؛ با تلقیح مصنوعی می‌توان در نژاد مورد نظر، نقاط ضعف را برطرف کرد.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان، با بیان اینکه رفتار نیش‌زنی زنبورهای بومی ایران، شدید است و این یک ضعف است و رغبت زنبوردار برای رسیدگی به کندوها، کمتر می‌شود، تصریح کرد:دستگاه اختراع شده توسط اینجانب، براساس تلقیح مصنوعی، باعث رفع این ضعف می‌شود.

شهبازی‌پاچال  ادامه داد: توانایی زنبورهای بومی برای سپری‌ کردن فصل سرد زمستان، پایین است؛ به همین علت، در فصل زمستان، زنبورداری بومی بدون تلقیح مصنوعی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تلفات دارد؛ این، یک نقطه ضعف است؛ با تلقیح مصنوعی از طریق دستگاه مذکور، این ایراد رفع خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: زادآوری و تولید محصولات برخی زنبورهای بومی، پایین است؛ از طریق تلقیح مصنوعی دستگاه مذکور، این ضعف هم رفع می‌شود.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان گفت:اگر دستگاه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان