Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید یاسر رایگانی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به رقم آمار قاچاق کالا و ارز گفت: ۳۰ هزار و ۲۳ پرونده در حوزه قاچاق در سال جاری وارد سازمان تعزیرات شده است که در مقایسه با سال گذشته بیانگر رشد ۲۶درصدی است

وی افزود: پرونده های مختومه ۲۴درصد رشد داشته و به ۲۸هزاز و ۵۷۷ پرونده رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایگانی در خصوص تعهدات ارزی واردکنندگان گفت: رسیدگی به تخلفات ارزی و عدم ایفای تعهدات بر عهده شعب تعزیرات است. مجازات این متخلفان بین شش ماه تا یک سال تعلیق کارت بازرگانی و برگرداندن ارز دریافتی است. در سال ۹۷ تعامل بسیار نزدیکی با مدیران صمت داشتیم ولی در تهران بیش از ۲۰۰ پرونده را به اداره صنعت معدن و تجارت تهران فرستادیم اما هیچ پاسخ و اقدامی در این رابطه نداشتند.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: در بحث رسیدگی به تعزیرات باید همه مسئولان به میدان بیاید.

رایگانی ادامه داد: با هفت نفر از دامداران صحبت کردم متاسفانه قیمتی که دلالان دارند با قیمت ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان می خرند اما قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد ۱۰۰هزار تومان است و این بیش از سه برابر قیمت است.

رایگانی در ادامه با اشاره به پایین نیامدن قیمت موبایل گفت: از اتحادیه ها می خواهیم بیایند و قیمت ها را اعلام کنند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۳۹ هزار و ۵۶۵ پرونده در اجرای احکام در ۱۳۸ روز نخست سال جاری مختومه شده و میزان ۲ هزار میلیارد و ۲۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده است. از این پرونده ها ۳۵ پرونده مختومه با محکومیت بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده که وصولی این پرونده ها، ۴۴۶ میلیارد ریال بوده است.

وی به گشت مشترک تعزیرات اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا ۱۴ مردادماه تعداد ۹ هزار و ۳۳ گشت مشترک انجام و ۴۳ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی انجام شده که ۱۶ هزار و ۸۴۲ واحد بدون تخلف، ۱۵ هزار و ۴۸۹ واحد داری تخلف بوده اند. ۱۰ هزار و ۹۳۷ مورد نیز به منظور پیشگیری از تخلفات تذکر گرفتند. جمعا ۱۸ هزار و ۹۴۵ پرونده برای متخلفان تشکیل شده که به پرداخت ۳۹۲ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند. تعداد ۵۲ هزار و ۶۵۴ مورد تماس و ثبت در خواست در سامانه تلفنی و تارنمای سامانه ۱۳۵ انجام شده که شامل ۲۸ هزار و ۴۴۷ مورد شکوائیه، ۲۴ هزار و ۲۰۷ مورد گزارش مردمی می باشد و این شکوائیه و گزارش ها در دست بررسی و رسیدگی است.

پرونده عدم تحویل برنج در حال رسیدگی است

رایگانی به بیشترین میزان تخلف از نظر کاشف در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در حوزه کالا و خدمات پرونده عدم تحویل برنج با عنوان تخلف عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمان دولتی به ارزش ۵۷۸ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

وی به تخلفات در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: پرونده یک شرکت مادر تخصصی به دلیل عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز ورود یا پروانه ساخت از وزارت بهداشت با ارزش ۲۴ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال در حال رسیدگی است.

وی افزود: در حوزه قاچاق کالا و ارز پرونده نگهداری ۱۹ دستگاه ماشین آلات عملیات خاکی به ارزش یک هزار میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

وی به پرونده های کاغذ اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۴۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۹ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز جمعا به ارزش ۲۲۶ میلیارد ریال با موضوع کاغذ وارد سازمان شده که تعداد ۱۲۵ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۵ پرونده در حوزه قاچاق مختومه شده است.

وی افزود: متهمان در ۹۱ پرونده کالا و خدمات به پرداخت یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال جریمه نقدی و متخلفان ۱۶ پرونده قاچاق در این موضوع به پرداخت ۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال محکوم شدند.

مهر

انتهای پیام/

20 / 20 سید یاسر رایگانی سخنگوی تعزیرات قیمت گوشت قیمت گوشت سه برابر قیمت اولیه است افزایش پرونده های قاچاق پرونده عدم تحویل برنج دلالی در حوزه گوشت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سخنگوی تعزیرات قیمت گوشت افزایش پرونده های قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی گفت: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

وی ادامه داد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام کرد.

لقمانی فر اضافه کرد: علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

 

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج