Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید عباس صالحی» روز سه شنبه در آیین گشایش مجتمع شماره ۳۵ شورای حل اختلاف، گفت: با تأسیس این مجتمع، مسیر دادرسی اهالی فرهنگ، هنر رسانه تخصصی تر و کم هزینه تر شده و این روند در مدت کمتری صورت می گیرد.
وی با استقبال از تأسیس این مجتمع ابراز امیدواری کرد که گام های بعدی نیز با ریاست جدید قوه قضائیه به سرعت برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه، تاثیرگذاری اهالی رسانه را تنها به این بخش محدود ندانست و افزود: افق تاثیرگذاری فرهنگ، هنر و رسانه در جامعه است.
صالحی همچنین موفقیت‌ بسیاری از دانشمندان را متاثر از محصولات فرهنگی از جمله کتاب و مجلات دانست و گفت: همه اجزای زندگی اجتماعی به یکدیگر وابسته است و اگر حوزه فرهنگ و رسانه آرام، خلاق و امن باشد در بخش زندگی اجتماعی آثار خود را نشان خواهد داد.
وی درباره چرایی تأسیس این مجتمع هم، گفت: اهالی رسانه حوزه شخصیتی و منزلت خاص دارند، فضای اصحاب و هنر به اعتبار ویژگی شخصیتی آنها و جایگاه آنان مورد دادرسی قرار بگیرند که البته تناقضی با عدالت ندارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،   یکی از موارد را طولانی بودن فضای دادرسی دانست و گفت: با تأسیس این مجتمع این مدت را کوتاه می کند. همچنین روند دادرسی هزینه بَر است که می توان با تأسیس این مجتمع هزینه برای اهالی رسانه کم و کارآمد شود.
وی یکی از دلایل ایجاد مجتمع شورای حل اختلاف ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را تنوع و تخصصی شدن رشته های حوزه فرهنگ دانست و گفت: ورود عرصه های جدید رسانه نیازمند نگاه قضایی تخصصی تر و با عمق تر هستیم.
وی با بیان اینکه با تأسیس این مجتمع مشکلات اصحاب رسانه در مسیر دادرسی کم می شود، ابراز امیدواری کرد تا شأن و منزلت اصحاب رسانه از این طریق همواره حفظ شود.
صالحی در عین حال اظهارداشت: با فعالیت این مجتمع دستورالعمل را تصحیح تا منجر به اختلاف نشود و از سویی مطالعات پسینی به تکمیل و تصحیح آیین نامه کمک کرده و آن را راحت تر می کند.
وی افزود: حقوق فرهنگ و رسانه به میزان دیگر صنوف تقویت نشده که با تشکیل این مجتمع می تواند تقویت شود.
صالحی گسترش تعامل با قوه قضاییه را به کاهش مشکلات معطوف دانست و گفت: با کارشناسی قضایی تخصصی صنوف فرهنگ و هنر داوری به سمت عدالت می‌رود.

صالحی با اشاره به رویکرد جدید قوه قضاییه گفت: حکم‌هایی که در این اواخر صادر شده مورد تایید افکار عمومی است، ابراز امیدواری کرد: ظرف تطبیق احکام با ظرف اجتماع نزدیک شود.

این مراسم در مجتمع ۲۷شورای حل اختلاف  واقع در خیابان شریعتی برگزار و بصورت نمادین مجتمع شورای حل اختلاف تهران ویژه، فرهنگ، هنر و رسانه با حضور سخنگوی قوه قضاییه افتتاح شد. قرار است مجتمع شورای حل اختلاف تهران ویژه، فرهنگ، هنر و رسانه در خیابان خردمند واقع شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دادگاه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه