Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- براساس اطلاعات به دست آمده از سوی منابع داخلی در کنگره، "فارین پالسی" از این موضوع اطلاع یافته که 28 نماینده امریکایی از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در حال تلاش برای تدوین قانونی به منظور اعمال ممنوعیت تخصیص بودجه برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران بدون کسب مجوز دولت از کنگره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه امریکایی که در حوزه سیاست خارجی مقالات و گزارش‌های متنوعی را متتشر می‌کند درباره تلاش اخیر نمایندگان کنگره می‌نویسد: "تلاش مشابه قانونگذاران پیشتر شکست خورده بود. با این حال، قانونگذاران این‌بار امیدوارند بتوانند طرح را در قالب لایحه سیاست دفاعی ضروری تصویب کنند که انتظار می‌رود تا پاییز امسال نهایی شود. سناتورها و اعضای کنگره اشاره کرده‌اند که نمایندگان از هر دو حزب بر سر لزوم اظهارنظر و تصمیم‌گیری کنگره در مورد مسائل خطیری چون جنگ و صلح با یکدیگر اجماع نظر دارند و معتقدند که لایحه دفاعی موردنظر باید تصویب شود. آنان معتقدند که احتمال جنگ امریکا با ایران بدون کسب مجوز دولت از کنگره افزایش یافته و همچنان موضوعی حاد و بحرانی است".

"فارین پالسی" از این تلاش مضاعف نمایندگان به عنوان تازه‌ترین نبرد سیاسی برای عقب راندن رییس جمهوری امریکا از اختیارات و صلاحیت خود در اعلام جنگ بدون کسب مجوز کنگره یاد کرده است.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "نمایندگان امریکایی می‌ترسند که دولت ترامپ بتواند با ایران درگیری نظامی را آغاز کند. در فضای کنونی و پرتنش واشنگتن، کارزار اخیر برخی از نمایندگان کنگره تاکید مجدد آنان بر نقش آن نهاد قانونگذاری در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مسائل جنگی است و امری نامعمول و غیرعادی محسوب می‌شود. نکته جالب آنکه در این کارزار منتقدان لیبرال دموکرات ترامپ چون سناتور "تام اودال" از نیومکزیکو و همچنین، طرفداران سرسخت ترامپ چون "مت گائتز" نماینده جمهوری‌خواه از فلوریدا حضور دارند. مخالفان چنین طرحی نیز افرادی چون سناتور "تام کاتن" جمهوری‌خواه از آرکانزاس هستند و استدلال می‌کنند این طرح می‌تواند سبب محدودیت توانایی رییس‌جمهوری در پاسخ سریع به تهدیدها شود. یکی از معاونان رییس کنگره می‌گوید این فوری‌ترین مسئله در حوزه دفاع ملی است و در کنگره در مورد آن بحث می‌شود. او می‌افزاید: "این مسئله‌ای نادر است که اجماعی دو طرفه میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها حاصل شود. با این حال، این موضوع توانسته افرادی را از جناح‌های مختلف به یکدیگر نزدیک کند. از راست‌ترین بخش تا چپ‌ترین بخش سیاست امریکا. این موضوعی عجیب و غریب است".

قانونگذاران معتقدند پیش از صدور هر فرمانی درباره جنگ نیاز به کسب مجوز از سوی کنگره توسط رییس‌جمهوری وجود دارد.

"فارین پالسی" در پایان می‌نویسد هنوز مشخص نیست آیا اصلاحات مدنظر نمایندگان می‌تواند حمایت بیشتری را از طرح قبلی جلب کند یا خیر؛ اگرچه ضمیمه کردن آن به لایحه دفاعی سبب می‌شود تا اهرم اضافی‌ای برای اعمال نظر نمایندگان در اختیار آنان قرار گیرد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کنگره آمریکا ایران جنگ برجام تحریم دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای خبر از اعمال تحریم‌ها علیه تعدادی از نهادها و اشخاص رژیم انگلیس داد.‌

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط آمده است : «در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک‌سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

  نهادها:

•  پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس   
•  ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ     
•  شرکت البیت سیستم بریتانیا   
•  شرکت مگیت پارکر بریتانیا                   
•  شرکت رافائل بریتانیا  

                                                                      
  اشخاص:

•  گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس 
•  جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا      
•  شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیروهای مسلح
•  پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیروهای مسلح     
•  آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا      
•  ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ
•  سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس    
•  پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می رود، اعلام می نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می باشد.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می داند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین