Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@13:31:00 GMT

خبرنگاران مشاوره حقوقی دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۴۴۲۱

خبرنگاران مشاوره حقوقی دریافت می‌کنند


مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امکانی فراهم شده است تا خبرنگاران، مشاوره‌های حقوقی، بیمه‌‌ای و مالیاتی دریافت کنند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدرضا دربندی صبح امروز در دیدار با مدیران مسئول رسانه‌های استان زنجان، اظهار کرد: هیئت نظارت طی سال‌های گذشته به 11 هزار و 400 رسانه مجوز داده است ولی در وهله اول کیفیت باید بر کمیت قالب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد روزنامه‌ها و نشریات نیز نباید زیاد باشد تا نیاز مخاطب بر ‌اساس آن برآورده شود و امکانات محدود از نظر یارانه و کاغذ، بین تعداد قابل توجهی رسانه که مناسب هستند توزیع شود. همچنین افرادی که برای اخذ مجوز اقدام می‌کنند باید راستی‌آزمایی شوند تا مشخص شود که آیا از پشتوانه مالی برخوردار هستند؟

 

این مسئول ادامه داد: تدبیری اندیشیده شده تا هر کسی که برای راه‌اندازی رسانه متقاضی مجوز است، تا سه سال هیچ حمایتی دریافت نکند. در همین راستا، حدود 1000 نفر از متقاضیان منصرف شدند. در حال حاضر، فقط 5700 مورد از رسانه‌ها فعال هستند و این تعداد، 4100 رسانه مکتوب، 1570 پایگاه خبری و 30 خبرگزاری را شامل می‌شود؛ در حالی ‌که در کل کشورهای اتحادیه اروپا، فقط 15 خبرگزاری وجود دارد.

 

وی با اشاره به این‌که از نشریه‌های مکتوب، حدود 300 فقره به صورت روزنامه منتشر می‌شود، افزود: 1400 نفر از مدیران مسئول نشریات خانم و 150 نفر اهل سنت هستند. از نظر تخصصی بودن نیز 350 نشریه به‌صورت تخصصی در حوزه ورزش، 280 مورد در حوزه دین و معارف اسلامی و قرآن، 100 مورد در حوزه سینما و هنر و ادبیات، 75 مورد در حوزه کودک و نوجوان، 90 مورد در حوزه خانواده و سرگرمی، 10 مورد حوزه معلولان و 12 مورد در حوزه اقلیت‌های دینی فعالیت می‌کنند.

 

دربندی با تاکید بر این‌که توجه به وضعیت خبرنگاران از رویکردهای اصلی ما است، تصریح کرد: در همین راستا اقدامات مثبتی انجام شده است. از جمله این‌که برای بیمه پایه خبرنگاران، 3000 سهمیه از صندوق هنر اخذ کردیم که بتوانیم متقاضیان را بیمه کنیم؛ چراکه برخی از مدیران مسئول، خبرنگاران را به دلایلی بیمه نمی‌کنند. همچنین 3000 مورد هم بیمه تکمیلی در نظر گرفتیم.

 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که وجود داشت این بود که وقتی مدیر مسئول، کارمندان خود را بیمه می‌کرد، کارفرما محسوب می‌شد و نمی‌توانست خودش را بیمه کند. دوم این‌که افرادی از قبیل منشی دفتر، نگهبان، پیک موتوری و غیره نمی‌توانستند بیمه شوند. برای رفع این معضل، تفاهم‌نامه‌ای با بیمه امضا کردیم که حدود دو ماه است اجرایی شده، به این صورت که افراد تحت پوشش بیمه خویش‌فرما ولی با امکانات خیلی بیشتر قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: علاوه بر این، بر حسب نیاز خبرنگارن و مدیران مسئول، مدتی است که روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه اقدام به دریافت مشاوره‌های حقوقی، بیمه‌ای و مالیاتی، به صورت تلفنی و حضوری شده است. همچنین تلاش کرده‌ایم که اینترنت بدون فیلتر برای حدود 400 نفر از خبرنگاران برقرار شود.

 

دربندی با تاکید بر لزوم ساده‌سازی کارت خبرنگاران، خاطرنشان کرد: قبلا کمیسیونی بود که خیلی سخت‌گیرانه و سلیقه‌ای با این مسئله برخورد می‌کرد. در همین راستا، سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم تا هرکس بتواند با ارسال 10 آثار مربوط به چهار ماه گذشته و با معرفی مدیرمسئول، کارت خبرنگاری دریافت کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اتحادیه اروپا خانواده قرآن کودک و نوجوان معلولان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور

سردار نظري گفت : خردادماه، یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان و شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان شامگاه سه شنبه در جمع اعضای جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی کرمان گفت: خردادماه، یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان و شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با عنوان گرامیداشت شهید مغفوری و ١٥ نفر از شهدای حوزه رسانه استان کرمان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید عارف که مزار وی مورد مراجعه بسیاری از مردم است بر ضرورت رویکرد مردمی این مراسم با توجه به علاقمندی بسیار زیاد مردم و جوانان به این شهید والا مقام تاکید کرد.

*پویش کتابخوانی "به رنگ خدا"

سپس مسئول سازمان بسیج رسانه استان کرمان نیز به اهمیت برگزاری این یادواره اشاره کرد و گفت: در همین راستا پویش کتابخوانی "به رنگ خدا" با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها در حال برگزاری است و فراخوان پویش کتابخوانی و مسابقه با موضوع کتاب "به رنگ خدا" که روایت همسر شهید مغفوری است در سطح ملی راه اندازی شده و تداوم دارد و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال اعلام شده است.

مجتبی سلطانی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه و پویش می‌توانند آثار خود را به نشانی اینترنتی سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی سماک samakpl.ir ارسال نمایند.

وی همچنین از رونمایی از سردیس شهید مغفوری همزمان با برگزاری این یادواره خبر داد و اظهار داشت: این سردیس با نظر خانواده ایشان در یکی از نقاط شهر کرمان نصب خواهد شد.


در ادامه این نشست حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص برگزاری این یادواره پرداختند.

شایان ذکر است شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان از شهدای برجسته استان کرمان است که آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان وی را اینگونه توصیف کرده بود: "شهید مغفوری یک آیت الله بدون عمامه بود"؛ همچنین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده اسبق لشکر ٤١ ثارالله و فرمانده سابق نیروی قدس سپاه نیز با تمجید از خصوصیات اخلاقی و مومنانه شهید مغفوری درباره وی گفته بود: "مزارش، امامزاده شهرمان شده است".

وی همچنین به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور انتخاب شده است.

دیگر خبرها

  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند