Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@06:06:21 GMT

برداشت مکانیزه اسپرس با کمباین در نیر اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۴۶۱۱

برداشت مکانیزه اسپرس با کمباین در نیر اجرا شد

رضا ناصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زارعی جاری هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت اسپرس رفته که از این میزان هزار و ۱۵۰ هکتار آبی و ۱۰۰ هکتار بصورت دیم می‌باشد.

وی اظهار داشت: برداشت مکانیزه اسپرس دیم با کمباین جهت تولید بذر برای اولین بار در استان در مزرعه آقای علیشان فاتحی ساکن روستای گلستان واقع در دهستان رضا قلی قشلاقی از توابع بخش مرکزی به مساحت ۲ هکتار با حضور کارشناسان معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان انجام و طی آن یک تن بذر اسپرس حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کاشت این محصول باعث بهبود کیفیت فیزیکی و شیمیایی خاک  می‌شود و بدلیل داشتن ریشه‌های عمیق باعث شکسته شدن لایه‌های نفوذ ناپذیر زیرین خاک و از طرفی دیگر به دلیل غدد تثبیت ازت، باروری خاک می‌شود.

وی گفت: این گیاه همچنین به علت داشتن ریشه‌های عمیق و قدرت استقرار بالا و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی خاک در شیب‌های تند قابل استفاده‌ است.

او مقاومت به سرما را از جمله مواردی دانست که موجب شده تا اسپرس در پاییز به مدت طولانی‌تر از یونجه به رشد خود ادامه دهد و در بهار زودتر فعالیت رویشی خود را آغاز کند.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف سرما نیر مکانیزه کمباین قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز

شهردار منطقه شش تبریز از توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی این منطقه طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری صبح امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: در راستای تسهیل تردد وسایل نقلیه، ارتقای ایمنی و بهسازی معابر، روکش مکانیزه و دستی آسفالت در سطح معابر شهرداری منطقه شش تبریز، تاکنون به میزان ۲۸۸۰ تن آسفالت طی هفته گذشته توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر روکش مکانیزه، عملیات لکه‌گیری و مرمت آسفالت به صورت مستمر و هفتگی در سطح منطقه توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه شش تبریز و کارگاه امانی خدمات شهری در حال انجام است.

شهردار منطقه شش تبریز خاطرنشان کرد: در این طرح، بهسازی معابر از جمله مسیرهای سه‌راهی فرودگاه، جاده کندروی قوناخلارباغی، شهرک امام خمینی (ره)، کوی پلیس و شهرک شهید دکتر بهشتی، خیابان خطیب، جاده سنتو و مایان به صورت مکانیزه و دستی بهسازی و مرمت شده است.

جان‌فشان نوبری تصریح کرد: بهسازی معابر اصلی و فرعی به ویژه محله‌های این منطقه از اولویت‌های مهم منطقه قرار دارد و برای عمران و نوسازی معابر و محلات، برنامه‌های مختلفی بر مبنای دستورالعمل‌های تعیین شده است.

کد خبر 751022

دیگر خبرها

  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست