Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی فارس از راه‌اندازی مراکز آموزشی، تدوین دوره‌ و سبک‌های آموزشی جدید خبر داد و گفت: پارک علوم و فناوری نرم و صنایع دستی نیز به زودی در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مظاهر بابایی در نشست خبری روز سه‌شنبه، ۱۵ مرداد که به مناسب سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: پارک علوم و فناوری نرم و صنایع دستی پس از استان‌های تهران و زنجان در فارس در آینده‌ای نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از راه‌اندازی این پارک را توجه ویژه به علوم انسانی، صنایع خلاق فرهنگی، تجاری‌سازی ایده‌های فرهنگی و تبدیل فعالیت‌ها به فناوری و راه‌اندازی رسانه‌های تصویری عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین به راه‌اندازی خط تولید عصاره‌گیری گل‌های محمدی اشاره و اضافه کرد: در حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی متناسب با اسناد بالادستی، مباحث مرتبط با این پروژه پیش‌بینی و تعریف شده و در صورت تامین بودجه، وارد فاز عملیاتی و اجرایی می‌شود.

بابایی از ایجاد مرکز فناوری رشد سلامت در فارس خبر داد و پیش شرط این مرکز را راه‌اندازی کانون‌های رشد و شکوفایی اعلام و خاطرنشان کرد: برابر تعهدات انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد ۹ مرکز رشد و شکوفایی (منش) که ایده‌ها را به ثروت تبدیل می‌کند، در فارس راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت مرکز رشد فناوری سلامت نیز از شهریورماه در شهر جدید صدرا در فضایی به وسعت سه هکتار آغاز خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس از فعالیت این نهاد در حوزه فناوری خدمات پزشکی سخن گفت و افزود: امروز درمانگاه عمومی جهاد، به درمانگاهی تخصصی تبدیل شده و طی تفاهم‌نامه انجام شده نیز در حوزه‌های سلول درمانی، ناباوری، دیابت و زخم به زودی برای عموم از مهرماه امسال ارائه خدمات خواهد کرد.

بابایی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های جهاددانشگاهی با توجه به توان و داشته‌های این مجموعه مورد حمایت قرار گیرد، گفت: وجود تفاهم‌نامه‌های متفاوت در سطح استان نشان از اعتماد و حمایت از ظرفیت‌های این مجموعه دارد.

وی همچنین با بیان اینکه دوره‌های مختلف آموزشی تعریف شده در جهاددانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار بوده و اکثر هنرجویان جذب بازار کار شده‌اند، گفت: در حال حاضر رشته‌های گوهر شناسی، طلاسازی و تعمیرات دستگاه‌های پزشکی بیشترین مخاطب دوره‌های جدید آموزشی جهاددانشگاهی فارس را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: این مجموعه در استان متعهد به آموزش ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در فارس در رشته‌های مشاغل خانگی مختلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون‌های استخدامی نیز به جهاددانشگاهی واگذار شده که در این راستا دومین دوره آن جمعه ۱۸ مرداد ماه با حضور ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون آتش‌نشانی برگزار خواهد شد.

بابایی گفت: جهاددانشگاهی در تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ۶ محور برنامه‌های فرهنگی- هنری با رویکرد قرآنی، مکتب‌های معاصر، برگزاری جشنواره کشوری طراحی المان‌های قرآنی، چهارمین جشنواره شهود قدسی و برگزاری کنگره ادبیات قرآنی به صورت مشترک همکاری خواهد کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارک علوم و فناوری نرم صنایع دستی شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در اکسپو تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت اقلیدی، امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت‌_ با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: این نمایشگاه بین‌المللی از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت برپاست و فارس تنها استانی در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی افزود: در راستای حمایت از توسعه، ترویج و فروش صنایع دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقد شده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه غرفه‌سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است، ادامه داد: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند، شش هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند پنج دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی پیش بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع دستی استان فارس چون خاتم و منبت است، اضافه کرد: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به‌سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

کد خبر 748428

دیگر خبرها

  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد