Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : امسال ۱۸۲۸ هکتار از اراضی شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۷۵ هزار تن پیاز در این شهرستان تولید شد، پیش بینی کرد، امسال نیز بیش از ۹۱ هزار تن پیاز در شهرستان کرمانشاه تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتاب استفاده از روش‌های جدید مبارزه با بیماری‌ها و علف‌های هرز و در مجموع افزایش دانش فنی کشاورزان را علت اصلی بالا رفتن متوسط عملکرد پیاز در این شهرستان دانست.

وی ارقام کشت شده این محصول درشهرستان کرمانشاه را آذرشهر (پیاز قرمز)، زرقانی (پیاز زرد) و آتلانتیس عنوان کرد.

آشتاب افزود: کشت بهاره پیاز از اوایل فروردین در شهرستان کرمانشاه آغاز و تا اواخر فروردین ماه ادامه داشت و برداشت کشت‌های بهاره پیاز از اوایل مردادماه ماه شروع و تا اواخرمهرماه ادامه دارد.

وی گفت: کشت پاییزه پیاز نیز از اواخر آبان و بعد از بارندگی موثر پاییزه (پله) شروع و تا آذر ماه ادامه دارد و برداشت محصول کشت پاییزه در خرداد ماه صورت می‌گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

امسال ۱۸۲۸ هکتار از اراضی شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو

علی چاله چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار‌های هواشناسی جهت بارندگی‌های سنگین گفت : ضرورت دارد، کشاورزان استان جهت حفظ تولید مزارع غلات خود، مبارزه با زنگ زرد غلات را در شرایط آب و هوایی مناسب جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: لازم است در شرایط آب و هوایی مناسب و با توجه به رطوبت مزارع ناشی از این بارندگی ها، مبارزه فوری با زنگ زرد و سایر بیماری‌های گیاهی در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری و معتدل در تمام مزارع در معرض خطر انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در مناطق سردسیر مانند دالاهو، کنگاور و سنقر نیز کشاورزان باید ضمن بازدید‌های دقیق، مزارع دیم متراکم و مزارع آبی در معرض خطر را سمپاشی کنند تا خطر طغیان و خسارت زنگ و سایر بیماری‌های گیاهی در استان در مراحل رشدی حساس گندم و جو مرتفع شود.

چاله چاله با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفات مزارع غلات گفت: کشاورزان استان علاوه بر مبارزه با زنگ زرد لابد برای افزایش محصول خود ضمن بازدید دقیق مزارع و رعایت مبارزه نرم با پوره سن غلات در مناطق گرمسیر و با سن مادر در مزارع مناطق معتدل و سردسیر استان را مورد توجه کامل قرار دهند.

وی از کشاورزان استان کرمانشاه خواست مبارزه محافظتی با برق زدگی نخود را در مزارع دارای آلودگی با جدیت دنبال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • ادامه بارش باران در کرمانشاه
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام