Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:35:17 GMT

هنوز خطوط مبداء آب‌های سرزمینی در خزر تصویب نشده است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۶۲۹۸

هنوز خطوط مبداء آب‌های سرزمینی در خزر تصویب نشده است

محمدحسن خدام‌محمدی ظهر سه‌شنبه در نشست تخصصی" مساحت ایران؛ از دیروز تا امروز"  اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت، داده‌هایی است که باید به روز و دقیق باشد تا در اندازه‌گیری مساحت پهنه‌های خاکی و آبی تناقضی ایجاد نشود و با دقت بالا مساحت کشور محاسبه شود.

وی ادامه داد: تعیین مساحت کشور با اندازه‌گیری پهنه جغرافیایی است که در این راستا حاکمیت کشور در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداشت دقیق مختصات میله‌های مرزی برای تدقیق مساحت کشور

همچنین در ادامه ابوالفضل بلندیان رئیس پایگاه نامهای جغرافیایی گفت: سازمان نقشه‌برداری کشور برای دریافت اطلاعات مرزی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرجع از جمله وزارت امور خارجه، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و وزارت کشور مکاتبه کرده است تا محاسبات مساحت کشور با دقت لازم انجام شود و نواقص مرزهای بین‌المللی و تقسیمات کشوری رفع شود.

وی ادامه داد: مدیریت کارتوگرافی و اطلس‌های ملی سازمان نقشه‌برداری کشور، از سال ١٣٨٠، تولید نقشه رقومی تقسیمات کشوری را با دریافت ١٤٢ برگ نقشه پوششی با مقیاس ١:٢٥٠٠٠٠ از وزارت کشور و رقومی‌سازی آن‌ها آغاز کرد. پس از دو سال اولین نسخه رقومی خطی یکپارچه از نقشه تقسیمات کشوری در سیستم تصویر لامبرت ایران تهیه شد.

بلندیان تصریح کرد: با ایجاد پایگاه داده مکانی تقسیمات کشوری در سازمان و به‌هنگام‌سازی سالیانه آن با اعمال مصوبات جدید، سازمان نقشه‌برداری کشور توانسته است گامی مؤثر در تدقیق بیشتر مساحت کشور بردارد.

مساحت دقیق برای صدور سندهای اراضی ضروری است

محمد شیخ علیشاهی، مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز عنوان کرد: برای دستیابی به یک اندازه واحد از  مساحت کشور، باید استاندارد کاملی با چارچوبهای فنی سازمان نقشه برداری کشور ملاک قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تجهیزات و امکانات عصر کنونی، کمی همت میخواهد تا دقت نقشه های کشور را به ٥ سانتی متر برسانیم. توجه به سامانه شمیم و سامانه هدی با تقویت، تعامل و همکاری سازمان نقشه برداری کشور، سازمان ثبت اسناد می تواند به روز ترین نقشه ها را در اختیار داشته باشد.

علیشاهی تصریح کرد: اداره کل کاداستر امور اراضی نیز مدتهاست برای مبارزه با دریاخواری و شناسایی مرزهای آبی کشور، به نقشه های خطوط ساحلی نیاز دارد اما متولی این امر هنوز مشخص نیست. البته هیچ گزینه ای مناسب تر از سازمان نقشه برداری کشور برای این حوزه وجود ندارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر سازمان نقشه برداری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴