Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@02:27:58 GMT

چند نکته در مورد کارت سوخت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۶۴۱۴

چند نکته در مورد کارت سوخت

راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پرونده واردات بنزین را بست و گفته شده با راه‌اندازی آن ایران در تولید بنزین خودکفا خواهد شد. این اتفاق در حالی افتاد که قبل از خودکفایی در تولید بنزین، روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شد و با احیای مجدد کارت سوخت میزان مصرف کنترل خواهد شد. بیستم مرداد استفاده از کارت سوخت آغاز و در نهایت اجباری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مسئولان طرح استفاده از کارت سوخت ابتدا به منظور ارزیابی میزان مصرف اجرایی می‌شود، چرا که از این طریق می‌توان پرمصرف‌ها را شناسایی کرد و اقداماتی را که در بخش آب و برق که در زمینه برخورد با پرمصرف‌ها انجام می‌شود در این حوزه نیز اجرایی کرد. علاوه بر این می‌توان میزان مصرف سوخت خودرو‌های مختلف را نیز به دست آورد.

با نظم‌دهی و سامان بخشیدن به دستگاه‌های موجود در جایگاه‌های بنزین می‌توان ارزیابی‌های دقیقی از میزان مصرف اشخاص و خودرو‌های مختلف به دست آورد و به نظر می‌رسد تا تاریخ در نظر گرفته شده، جایگاه‌ها آماده سوخت‌رسانی با کارت سوخت شخصی باشند.

کارت سوخت را جدی بگیرید

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده کارت سوخت را جدی بگیرند، زیرا با توجه به اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی برای الزامی شدن عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی از بیستم مردادماه امسال، لازم است مالکان خودرو و موتورسیکلت که دارای کارت هوشمند سوخت شخصی هستند، به منظور شناسایی مشکلات احتمالی و کسب اطمینان خاطر از صحت عملکرد کارت سوخت، ظرف فرصت باقی‌مانده حداقل یک نوبت سوخت‌گیری از طریق کارت‌های سوخت شخصی خود انجام دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، موارد را به سامانه ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند.

صدور روزانه ۵۰ هزار کارت سوخت

بیژن زنگنه وزیر نفت عنوان کرده وزارت نفت روزانه ۵۰ هزار کارت سوخت جدید صادر می‌کند تا طرح استفاده از کارت سوخت تکمیل شود. بیش از۷۰۰ هزار کارت سوخت به در منازل شهروندان رفته است که به دلیل نبودن در خانه یا هر دلیل دیگر به ادارات پست برگشت خورده‌اند افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند با مراجعه به ادارات پست کارت خود را دریافت کنند.

هیچ کارتخوان جدیدی در جایگاه‌های سوخت نصب نمی‌شود.

اما سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که آخرین وضعیت نصب تجهیزات کارتخوان جدید در جایگاه‌های سوخت چگونه است و جایگاه‌ها اکنون از نظر نوسازی در چه وضعیتی قرار دارند؟

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده، قرار نیست کارتخوان جدیدی در جایگاه‌های سوخت نصب شود و سوخت‌گیری با کارت‌های سابق به همان روال گذشته انجام خواهد شد. هم‌چنین به‌روزرسانی سامانه هوشمند نیازمند تجهیزات اضافی نیست و صرفاً نرم‌افزار است که تماماً در داخل کشور انجام می‌شود.

مراقب اپلیکیشن‌های جعلی باشید

با نزدیک شدن به الزام استفاده از کارت سوخت شخصی پلیس به مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فاقد کارت سوخت توصیه کرد مراقب اپلیکیشن‌های جعلی و بدافزار‌ها باشند.

با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مالکان خودرو و موتور سیکلت‌های فاقد کارت سوخت تا قبل از ۲۰ مرداد صرفا با مراجعه به دفاتر مجاز پلیس ۱۰+ در راستای پیگیری کارت سوخت اقدام و به سایت‌های متفرقه و درگاه‌های تایید نشده مراجعه نکنند.

از آنجایی که اپلیکیشن دولت همراه هنوز راه نیفتاده این احتمال وجود دارد تا مجرمان سایبری با طراحی اپلیکیشن‌هایی مشابه و جعلی، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کنند یا با قرار دادن این اپلیکیشن در سایت‌های آلوده به بدافزار، اطلاعات ذخیره شده در سیستم قربانیان را هدف قرار دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کارت سوخت نفت کنترل مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا گفت: به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سیدهاشمی اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی مالکان خودروهای نوشماره و خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

وی افزود: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر محافظت می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

هاشمی ادامه داد: در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که در پی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا تنها اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش دریافت و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت‌سنجی و پس از آن تأیید شدن یا نشدن را به این سامانه اعلام می‌کند.

کد خبر 749653

دیگر خبرها

  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم