Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: در سطح کشور ۵۳۰ شرکت دانش بنیان شناسایی شده اند که به ۲۸۰ واحد تولیدی کمک شده تا بتوانند مجوز دانش بنیانی خود را دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور  امروز در مراسم گرامی داشت روز صنایع کوچک، با اشاره به اینکه بیش از ۶ دهه از زمان اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در کشور می‌گذرد گفت: از قبل از انقلاب این برنامه‌ها تا هم‌اکنون با برنامه ششم توسعه مطرح بوده‌اند که قبل از انقلاب به دلیل وابستگی‌هایی که در کشور بود حرکت مؤثری در راستای توسعه انجام نشد ولی بعد از برنامه چهارم اقدامات خوبی شکل گرفت که در سال ۸۴ سازمان صنایع کوچک شکل گرفت و در سال ۹۲ به‌عنوان مرکز پیشرفت معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه صنایع کوچک کمک‌های زیادی به رشد اقتصادی داشته‌اند افزود: ایجاد اشتغال پایدار و به‌کارگیری نوآوری و فناوری‌های برتر ازجمله اقدامات مهم این سازمان در رشد و پیشرفت اقتصادی کشور بوده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به اشتغال ۵۰ درصدی صنایع کوچک، بیان کرد: اگر این رقم قابل‌توجه مربوط به اشتغال آفرینی برای صنایع کوچک باشد نشان از نقش کمرنگ صنایع بزرگ در امر اشتغال آفرینی بوده است.

وی در این خصوص ادامه داد: سازمان صنایع کوچک علاوه بر انجام رسالت‌های مهم خود در بخش صنعت رویکرد حمایت و تقویت را دنبال می‌کند که توجه به کلینیک‌های مشاوره‌های و کسب‌وکار که به طور عام در وزارت صمت و به طور خاص در سازمان دنبال می شود را در دستور کار قرار داده است.

مصاحب افزود: همچنین به دنبال قرابت دانش و صنعت و تحقق اقتصاد دانش بنیان هستیم و این موضوع وقتی عملیاتی می شود که دو طرفه باشد و مراکز علمی و پژوهشی باید مسیر خود را از آموزشی به کارآفرینی تغییر دهند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید در خدمت صنعت باشد گفت: برای ایجاد انقلاب چهارم صنعتی نیاز ضروری به این موضوع داریم و این مهم با تلاش های صورت گرفته در حال انجام است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور با اشاره به اینکه ۶ واحد صنعتی از بین صنایع استان مجوز دانش بنیان خود را اخذ کرده اند افزود: همچنین در سطح کشور ۵۳۰ شرکت شناسایی شده اند که به ۲۸۰ واحد تولیدی کمک شده و مهمترین دستاورد این کارها نزدیکی و ارتباط موثر دانشگاه و صنعت است که دنبال می شود.

وی تعداد کنسرسیوم صادراتی های ثبت شده در کشور را ۷۰ مورد خواند و ادامه داد: لایحه حمایت از کنسرسیوم ها از طریق شورای گفتگو آماده شده و به زودی به مجلس ارائه می شود و تمام محور این لایحه حمایت از ظرفیت های عظیم صنعتی است.

مصاحب با بیان اینکه ۱۰۰ خوشه صنعتی در کشور فعالیت دارند افزود: استان مرکزی دبیرخانه صنایع ریلی در کشور است و بیش از ۱۰ دبیرخانه در کشور با موضوعات مختلف فعالیت می کنند.

وی عمده گره های مهم کسب و کار در کشور را بحث تأمین مالی و زنجیره تأمین دانست و گفت: سازمان شهرک های صنعتی این افتخار را دارد که تأمین مولد را در کشور پایه ریزی کرده و در حال انجام است که در این خصوص ۲۹ استان آموزش دیده اند و سامانه ای تحت عنوان صکوک برای این منظور تهیه شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در این خصوص تصریح کرد: قیمت تمام شده در سامانه صکوک در زنجیره تولید کاهش پیدا می کند و شفافیت در خصوص واحدهای تولیدی و عملکرد بانک ها را افزایش می دهد که این مدل برای تأمین نیازها و پیدا کردن بازارهای جدید به تولیدکنندگان کمک قابل توجهی می کند و پیشنهاد می شود کلیه تولیدکنندگان در سامانه صکوک عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۰ شرکت با این مدل وارد بازار شده اند گفت: ظرفیت های بسیار بزرگی در استان مرکزی وجود دارد که باید از آنها به درستی استفاده کرد و اگر قرار است رونق تولید در کشور اتفاق بیفتد باید همه در کنار یکدیگر باشیم و به اقتصاد کشور کمک کنیم.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان گفت: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و ... در حوزه صادرات برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نخبگان و سرمایه‌گذاران را دو بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهایی که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران جوان را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.

وی که امروز (یازدهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره اختراعات دانشجویان دانشگاه پیام نور استان هرمزگان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، سخن می‌گفت با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: استقلال، امنیت و راهبرد امنیتی ایران عزیز امروز در پرتوی نام بزرگ خلیج‌فارس شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جامعه نخبگانی گفت: امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی  است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولان مختلف کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که در سطح جهان رتبه ۱۶ عرصه تحقیقات و پژوهش را داریم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه جایگاه اول تحقیقات و پژوهش را دارد اما این مهم کشور را قانع و راضی نمی‌کند؛ بلکه تلاش نخبگان باید به‌گونه‌ای باشد که این تحقیقات و پژوهش به سمت تولید ثروت برود.

حجت‌الاسلام والسلمین عبادی‌زاده، عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها وجشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد