Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:12:39 GMT

کمبودی نهاده های دام و طیور در قم وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۸۳۳۱

کمبودی نهاده های دام و طیور در قم وجود ندارد

عباس پور میدانی عصر سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری افزود: چهار راهبرد کلان برای تامین مرغ در قم تدوین شده که مورد رضایت مسئولان استانی و ملی است.
وی اضافه کرد: تامین مرغ مورد نیاز استان، تامین پایدار مرغ، پایین بودن قیمت مرغ از استان های همجوار و حرکت در مسیر قیمت مصوب و ستاد تنظیم بازار راهبردهای چهارگانه تامین مرغ در استان قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پورمیدانی ادامه داد: با هماهنگی دامپزشکی استان خروج هر گونه مرغ از استان ممنوع شده است، ۳۵۰ تن مرغ در ۱۵ روز اخیر با قیمت بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان در سطح استان توزیع شده است.
وی تصریح کرد: قطعه بندی مرغ های تولید استان برای کنترل بازار مرغ در قم ممنوع شده است، روزانه ۳۰ تن مرغ کامل و آماده طبخ به همراه ۲۵ تن مرغ قطعه بندی شده از خارج استان در ۱۵ روز اخیر وارد قم و در بین مردم توزیع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از مهرماه امسال قم باید ۲۰ تن از مرغ مورد نیاز میدان بهمن تهران را تامین که می تواند فشار مضاعفی به بازار قم وارد کند.
پورمیدانی اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ هزار قطعه مرغ قطعه بندی توسط مرغدران استان به بازار عرضه داده نشده و باید دلایل خروج آنها از استان و یا انبار آن توسط مرغداران، توسط نهادهای نظارتی مشخص شود.
وی گفت: جوجه ریزی مرغداری های استان ۱۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ابراز کرد: در صورتی که تلفات مرغ مرغداران بیشتر از ۲۵ درصد باشد، دلایل آن باید توسط دامپزشکی استان به جهاد کشاورزی ارائه شود.
وی ادامه داد: به صورت متوسط هر روز ۲۱ تن مرغ از استان های دیگر مرغ وارد استان می شود، وضعیت قیمت مرغ در قم پایین تر از تمام شهرهای کشور است.
پورمیدانی افزود: به صورت متوسط قیمت مرغ در قم ۵ درصد پایین تر از شهرهای همجوار به جز استان سمنان به دلایل شرایط ویژه تولید مرغ در آن شهر است.
وی در ادامه اظهار کرد: در مرداد ماه سال جاری به دلیل افزایش هزینه های تولید حجم جوجه ریزی در استان کاهش پیدا کرده است.
پورمیدانی گفت: لیست تولیدکنندگانی که در چهارچوب مصوبات استان عمل نکرده اند مشخص بوده و در صورت نیاز می توان آنها را به نهادهای نظارتی معرفی کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: جوجه ریزی در هر استان بر اساس ظرفیت های ایجاد شده و جمعیت ساکن در آن است.
در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، نوسان قیمت گوشت مرغ و شکل و نحوه توزیع کاغذ بررسی و از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه فاقد مجوز تابستانه انتقاد شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تنظیم بازار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با ۲۰ تومان کاهش به ۱۹۸۵ تومان رسید. قیمت لیر ترکیه در بالاترین رقم خود در روز جاری روی عدد ۲۰۱۵ تومان قرار گرفته بود

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899309

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟